Witam wszystkich,
Jestem świeżo upieczonym właścicielem Mazdy 323F BA 2.0i V6 24V z 1995 roku. Kluczyki noszę przy sobie ok. 1,5 miesiąca i właściwie już kupując samochód wiedziałem, że przegub będzie do roboty (jazda próbna po ostrych zakrętach utwierdziła mnie w tym przekonaniu). Dziś wracając z pracy zahaczyłem o lokalny Inter Cars (Kraków), żeby zorientować się w dostępności i cenach części zamiennych. Jedyne czego się dowiedziałem to to, że przegub Pascal'a to koszt ok. 120zł, jednak nie posiadają one w zestawie pierścienia ABS'u. U znajomego mechanika dowiedziałem się, że przebicie starego pierścienia jest teoretycznie możliwe, ale praktycznie w wielu przypadkach kończy się uszkodzeniem go. Dodatkowo zostałem poinformowany, że najtańszy przegub z pierścieniem ABS do Mazdy jaki u nich dostanę to .. ok. 500zł. Prawie spadłem z krzesła biorąc pod uwagę, że dwa przeguby dawały by 1/5 wartości samochodu. Teraz moje pytanie..
Jako świeżak proszę o jakąś poradę, może ktoś ma namiary na względnie tanie części? Z góry dzięki za odpowiedź!
Pozdrawiam.
Problem z dobraniem przegubów
Strona 1 z 1
Dzięki wielkie! Wysłałem do nich zapytanie, poczekam cierpliwie na odpowiedź. Niestety niewiele mam wspólnego z mechaniką, ale pomału zaczynam sobie sam dłubać przy Mazdzie i jedno muszę przyznać – to samochód dla pasjonatów. Naprawienie czegoś czy ulepszenie samemu sprawia ogromną frajdę 
EDIT : Dostałem odpowiedź z Carspeed.pl i teraz tak.. NKN wraz z pierścieniem ABS – 250zl/szt, z oficjalnego źródła ten sam przegub po małej zniżce – 120zł. Nie ukrywam, że jest to spora finansowa różnica i waham się czy nie kupić tych bez pierścienia i pozwolić mechanikowi go przebić..? Drugie moje pytanie to po czym i w jaki sposób można stwierdzić, czy mój samochód posiada fabryczne półosie?
EDIT : Dostałem odpowiedź z Carspeed.pl i teraz tak.. NKN wraz z pierścieniem ABS – 250zl/szt, z oficjalnego źródła ten sam przegub po małej zniżce – 120zł. Nie ukrywam, że jest to spora finansowa różnica i waham się czy nie kupić tych bez pierścienia i pozwolić mechanikowi go przebić..? Drugie moje pytanie to po czym i w jaki sposób można stwierdzić, czy mój samochód posiada fabryczne półosie?
- Od: 17 sty 2013, 18:43
- Posty: 10
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BA 2.0 V6 24V '95
Wszystko zależy od firmy i ile zębów ma przegub.
Ja sam też przerabiałem temat z przegubem na 24 zęby dostaniesz praktycznie wszędzie różnych firm i ceny tez różne. U mnie niestety według VINu miało być 24 taki też kupiłem, po zdjęciu okazało się że mam na 23 zęby i taki dostałem tylko w Carspeed za 150zł i tylko firma JPN. Więc nie ma reguły na to przekonasz się jedynie jak wyjmiesz stary przegub i zobaczysz czy będzie pasował. NKN to prawie jak oryginał więc firma b.dobra a jak masz za 120zł to nie ma co się zastanawiać tylko sprawdź czy na pewno jest do Vki (26/24 lub 23 zęby). Pierścieniem też się nie przejmuj ja swój też przebijałem i nic się nie uszkodziło, punktakiem porobiłem na przegubie takie dziurki żeby pierścień sztywno siedział i jeździ do tej pory.
Ja sam też przerabiałem temat z przegubem na 24 zęby dostaniesz praktycznie wszędzie różnych firm i ceny tez różne. U mnie niestety według VINu miało być 24 taki też kupiłem, po zdjęciu okazało się że mam na 23 zęby i taki dostałem tylko w Carspeed za 150zł i tylko firma JPN. Więc nie ma reguły na to przekonasz się jedynie jak wyjmiesz stary przegub i zobaczysz czy będzie pasował. NKN to prawie jak oryginał więc firma b.dobra a jak masz za 120zł to nie ma co się zastanawiać tylko sprawdź czy na pewno jest do Vki (26/24 lub 23 zęby). Pierścieniem też się nie przejmuj ja swój też przebijałem i nic się nie uszkodziło, punktakiem porobiłem na przegubie takie dziurki żeby pierścień sztywno siedział i jeździ do tej pory.
Jakbym miał wybierać między jpn za 150 a nkn za 250 to brałbym tego drugiego. Jpn po roku w zimie strzela, latem jakos się wycisza
zapytaj moze ile skasuje za przebicie bo może wyjdzie podobnie co cały kompletny![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Nie ukrywam, że jest to spora finansowa różnica i waham się czy nie kupić tych bez pierścienia i pozwolić mechanikowi go przebić..?
zapytaj moze ile skasuje za przebicie bo może wyjdzie podobnie co cały kompletny
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Ja też bym wybrał NKN, ale na 23 zęby miałem tylko taki dostępny a szukałem chyba wszędzie i powiedzieli mi że tylko JPN jest dostępny na 23 zęby reszta jak coś na zamówienie i nie wiadomo jaki czas oczekiwania
a autko stało 2 tyg na kanale więc nie miałem czasu, ale odpukać rok czasu i się jakoś trzyma 
No nie żartuj zbicie pierścienia ze starego i założenie go na nowy to raptem 15min roboty jak nie krócej, za 130zł to mogę nawet ja go przebić

No nie żartuj zbicie pierścienia ze starego i założenie go na nowy to raptem 15min roboty jak nie krócej, za 130zł to mogę nawet ja go przebić

Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości