Wymiana gum stabilizatora przedniego, jak?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Piotrek_Legnica » 2 kwi 2012, 13:06

Witam, jak w temacie. Jestem po grubszym remoncie zawieszenia i zostały mi tylko te nieszczęsne gumy z przodu, które już strasznie walą... Co najmniej jakby się zaraz miało koło urwać:) i chciałbym je wymienić bo koszt niewielki ale nie wiem z której strony się do nich dobrać? Ciężko mi było znaleźć na forum jakaś szczegółową relację więc założyłem ten temat.

Tutaj wklejam poglądowy link która to guma http://allegro.pl/mazda-323-323f-94-98- ... 22193.html

Auto to mazda 323f BA 1.5
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez flywin » 2 kwi 2012, 13:30

z tego co się ,orientuje to jest potrzeba opuszczenia przedniej belki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Piotrek_Legnica » 2 kwi 2012, 13:54

flywin napisał(a):z tego co się ,orientuje to jest potrzeba opuszczenia przedniej belki.


Hmmm tyle to ja też wiem:) a jak to się robi:)?

Czytałem gdzieś, że niektórzy robili to bez opuszczania tej belki tylko nie chwalili się jak...
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez puznies0 » 3 kwi 2012, 16:40

Piotrek_Legnica napisał(a):
flywin napisał(a):z tego co się ,orientuje to jest potrzeba opuszczenia przedniej belki.


Hmmm tyle to ja też wiem:) a jak to się robi:)?

Czytałem gdzieś, że niektórzy robili to bez opuszczania tej belki tylko nie chwalili się jak...


przy belce jest taki wystający długi gwint i nakrętka na nim... aby się tam dobrać musisz użyć długiego klucza chyba 19 albo 17 na przedłużce... w wahaczu masz otworek dzięki któremu dostęp jest łatwiejszy... musisz postawić autko na kobyłkach albo na podnośniku kolumnowym... dalej luzujesz śruby pod spodem od wahaczy, wsporników poduszki silnika, generalnie wszystkie które mogą przeszkadzać przy opuszczeniu belki... na końcu dobierasz się właśnie do tych które napisałem na początku... luzujesz sobie je i powoli opuszczasz belkę...od strony ściany grodziowej powinna zrobić się szczelina na tyle szeroka żebyś mógł włożyć odpowiednio wygięty klucz oczkowy i odkręcić śrubę obejmy.. z drugiej strony jest to stosunkowo proste... jak już odkręcisz to zaczyna się zabawa... o ile wyjęcie jest proste to nałożenie nowej gumki już daje trochę po pupie... dobrze zaopatrzyć się w odrobinę dłuższe śrubki gdyż oryginalne są zbyt krótkie żeby złapać gwintem i trzeba cholernie mocno się na gimnastykować z prężącą poduszką ... jeśli dasz kilka mm dłuższe śrubki to za ich pomocą wciągniesz tę podkówkę na gumkę i ułatwisz sobie sprawę... trzeba tylko uważać bo tam w okolicach belki idą też przewody hamulcowe, żeby nie uszkodzić... przerabiałem temat już 2 razy u siebie...

a co do akcji bez opuszczania belki to pewnie da radę, tylko trzeba odgiąć na chama te blaszki trzymające poduszkę... odkręcasz tę łatwiej dostępną śrubkę i wyginasz sobie blachę wyjmujesz gumę i zakładasz nową... tylko moim zdaniem to wcale nie jest łatwiejszy sposób bo tam ciasno jak cholera jest a te gumki ciężko tam się wciska...moim zdaniem lepiej opuścić belkę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez bzzyczek » 3 kwi 2012, 21:02

Hej to może troche pomoge nic nie trzeba opuszczać, tak jak pisze poprzednik, ja tak robiłem wystarczy podnośnik i zdjęcie koła, z tego co pamiętam problem jest z jedną śruba trzymajaca obejme bo bez opuszczania nie da sie jej odkręcić, alee wcale nie trzeba jej odkręcać <glupek2> wystarczy odkręcic ta od strony przodu i wygiąc obejme do góry i mamy dostęp do gumy, największy problem to potem skręcić do kupy tzn trzeba jakim łomem dogiąc obejme i złapac śruba. Pozdro
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez mikissj » 25 kwi 2012, 12:39

Mi wali lewa strona tak jakby sie miało koło urwać. To po wymianie tych gum problem zniknie ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez Piotrek_Legnica » 25 kwi 2012, 15:12

mikissj napisał(a):Mi wali lewa strona tak jakby sie miało koło urwać. To po wymianie tych gum problem zniknie ??


Najprawdopodobniej... Ja się do tego jeszcze nie zabrałem bo nie miałem kiedy.
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez figaro99 » 25 kwi 2012, 16:12

ja wymieniałem ostatnio bez opuszczania i jakoś dałem radę więc jest to wykonalne:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sie 2010, 08:24
Posty: 21
Skąd: Jastrząb
Auto: Mazda 323F BA Z5

Postprzez puznies0 » 25 kwi 2012, 16:46

figaro99 napisał(a):ja wymieniałem ostatnio bez opuszczania i jakoś dałem radę więc jest to wykonalne:)


nikt tu nie mówi, że nie jest to wykonalne, tylko jest tam ciężki dostęp podczas montażu tych gumek bez opuszczania belki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez cwany » 25 kwi 2012, 19:39

obejmy można odgiąć tylko potem trzeba je dogiąć:P
a gumki przed wkładaniem polecam posmarować płynem do naczyń:)
wchodzą 2 razy łatwiej:)
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez mikissj » 25 kwi 2012, 21:13

ja na 14 maja auto oddaje i zobaczymy czy przestanie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez Piotrek_Legnica » 15 wrz 2013, 20:57

Witam :)

Jak się dobrać i wymienić te gumy z przodu na drążku stabilizatora? Jest szansa ogarnąć go w garażu z kanałem? Bo już to się mi odzywa dosyć głośno a nie wiem jak się za to zabrać... Z tyłu to nie było problemu bo wystarczyło dwie śrubki odkręcić i wymienić a z przodu czarna magia :D byłbym bardzo wdzięczny.
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez Piotrek_Legnica » 18 wrz 2013, 01:03

Ktoś coś widział, ktoś coś wie? :) dosyć pilna sprawa...

Obrazek

Chodzi mi o taką gumę z przodu...
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez Marek 161BD081 » 18 wrz 2013, 07:22

Obejmy, która ją trzyma nie da się odkręcić?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Piotrek_Legnica » 18 wrz 2013, 10:37

Marek 161BD081 napisał(a):Obejmy, która ją trzyma nie da się odkręcić?


Próbując znaleźć podobny temat wyczytałem na forum, że to nie jest właśnie taka prosta sprawa bo trzeba trochę rzeczy zdemontować...
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez Marek 161BD081 » 18 wrz 2013, 10:39

Zrób fotorelację – może komuś innemu się przyda jeszcze.

EDIT:

Nie wiem po co zakładałeś nowy temat skoro w starym o to samo się pytałeś?
Oba tematy połączyłem .
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Piotrek_Legnica » 18 wrz 2013, 12:27

Marek 161BD081 napisał(a):Zrób fotorelację – może komuś innemu się przyda jeszcze.


Jak mam zrobić fotorelację skoro nie wiem jak to wymienić...?
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez Andrzej414 » 27 cze 2016, 20:12

Siemano! Odkopię trochę temat. Nie chce mi się denerwować nad odginaniem blaszki trzymającej gumę stabilizatora i gimnastykować się ze wsadzaniem tam klucza. Wolę odkręcić nieco więcej klamotów ale mieć normalny dostęp. Pytanie brzmi następująco. Czy aby obniżyć belkę muszę rozpiąć kolumnę kierowniczą? Jeżeli tak to w którym miejscu?

Załączam obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323