Problemy z manualną skrzynią biegów w BA
Mialem podobny problem z biegami przy wlaczonym silniku.
Do tego stopnia,ze wylaczanie biegow wymagalo dlugiego trzymania sprzegla i calkiem sporo sily w rece.
Myslalem,ze to moze wlasnie cos z silownikiem sprzegla albo, ze moze samo sprzeglo jest juz na krancu zywotnosci...nie jestem mechanikiem, nie znam sie
. Pojechalem do mechanika.
Co sie okazalo problem ze zmiana biegow (przy wlaczonym silniku) mial zwiazek z nieszczelnym ukladem wspomagania, do ktorego ciagle dolewalem olej, jednakze ostatnie wycieki byly juz na tyle obfite, ze nawet gdyby biegi wchodzily dobrze, to konieczna byla ingerencja mechanika.
Wytlumaczono mi, ze silownik sprzegla pracuje na ukladzie hydraulicznym wspomagania), a nieszczelnosc powodowala obnizona wydajnosc ukladu.
Okazalo sie, ze powodem wszystkich problemow byla przegnila rura, ktora cyrkuluje plyn wspomagania w strone chlodnicy, w celu jego schlodzenia. (odchodzi od zbiornika w strone chlodnicy)
Aby zobaczyc ta rurke w wiekszej okazalosci nalezy kucnac przed zderzakiem, ma ksztalt zaokraglonej grzalki i jest tuz przed chlodnica.
Dodam, ze rurka jest dorabiana ze zwyklej rurki miedzionej, troche ponad 2m biezace
.
Takie rozwiazanie doradzil mi mechanik w celu oszczedzenia grosza, gdyz sama rurka miedziana wykonuje swoje zadanie jak rurka uznawana jako czesc zamienna.
Rurka jako czesc zamienna jest podobno dostepna jedynie w oryginale i kosztuje ponad 450 zl (!).
Mnie wyniosla 20 zl w raz z wyprofilowaniem
. No i koszt uslugi i nowy plyn do ukladu.
Odkad mam szczelne wspomagania problemy ze zmiena biegow ustaly
, a sprzeglo i silownik mimo przejechanych 192k sa jeszcze w naprawde dobrym stanie
.
Pozdrawiam
Do tego stopnia,ze wylaczanie biegow wymagalo dlugiego trzymania sprzegla i calkiem sporo sily w rece.
Myslalem,ze to moze wlasnie cos z silownikiem sprzegla albo, ze moze samo sprzeglo jest juz na krancu zywotnosci...nie jestem mechanikiem, nie znam sie
Co sie okazalo problem ze zmiana biegow (przy wlaczonym silniku) mial zwiazek z nieszczelnym ukladem wspomagania, do ktorego ciagle dolewalem olej, jednakze ostatnie wycieki byly juz na tyle obfite, ze nawet gdyby biegi wchodzily dobrze, to konieczna byla ingerencja mechanika.
Wytlumaczono mi, ze silownik sprzegla pracuje na ukladzie hydraulicznym wspomagania), a nieszczelnosc powodowala obnizona wydajnosc ukladu.
Okazalo sie, ze powodem wszystkich problemow byla przegnila rura, ktora cyrkuluje plyn wspomagania w strone chlodnicy, w celu jego schlodzenia. (odchodzi od zbiornika w strone chlodnicy)
Aby zobaczyc ta rurke w wiekszej okazalosci nalezy kucnac przed zderzakiem, ma ksztalt zaokraglonej grzalki i jest tuz przed chlodnica.
Dodam, ze rurka jest dorabiana ze zwyklej rurki miedzionej, troche ponad 2m biezace
Takie rozwiazanie doradzil mi mechanik w celu oszczedzenia grosza, gdyz sama rurka miedziana wykonuje swoje zadanie jak rurka uznawana jako czesc zamienna.
Rurka jako czesc zamienna jest podobno dostepna jedynie w oryginale i kosztuje ponad 450 zl (!).
Mnie wyniosla 20 zl w raz z wyprofilowaniem
Odkad mam szczelne wspomagania problemy ze zmiena biegow ustaly
Pozdrawiam
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
- Od: 28 kwi 2010, 22:11
- Posty: 67
- Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD
COs mi tu nie pasuje w tej wypowiedzi grzebie w swojej madzi i z tego co ja sie orientuja owa rurka to nie wspom ani nic innego z hydrauliki, ja mialem rozwalona chlodnice klimy)zdemontowana) a ten przwod byl podlaczony do chlodnicy klimy. a i co ma wspomaganie do sprzegla jak sprzeglo dziala na plynie hamulcowym a nie od wspomagania, jak masz czas rozgladnij sie dobrze pod maska i to zauwazysz. Koledze radze sprawdzic wysprzeglik i cala ta reszte od sprzegla;)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
maniaco napisał(a):Aby zobaczyc ta rurke w wiekszej okazalosci nalezy kucnac przed zderzakiem, ma ksztalt zaokraglonej grzalki i jest tuz przed chlodnica.
dokładnie to jest rurka klimatyzacji
tylko ciekawe jak moge miec rurke od klimatyzacji, ktora po 1. odchodzi ze zbiorniczka od wspomagania, 2. nie mam klimatyzacji
.
arafal21 nie wymienialem plynu hamulcowego, a problemy z biegami ustapily wlasnie po naprawie wspomagania. Takie jest po prostu moje doswiadczenie z usterka
arafal21 nie wymienialem plynu hamulcowego, a problemy z biegami ustapily wlasnie po naprawie wspomagania. Takie jest po prostu moje doswiadczenie z usterka
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
- Od: 28 kwi 2010, 22:11
- Posty: 67
- Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD
może mi ktoś powiedzieć jak wyjąć ten ślimak ze skrzyni odkręciłem śrubkę (tylko jedna była) ale to wszystko ani drgnie nie da sie obkręcić tego ani wyciągnąć do góry...
- Od: 15 gru 2011, 13:57
- Posty: 73
- Skąd: Skierniewice
- Auto: 323f BA, 1.5l, '95r
Pomyliłem się, właśnie o impulsometr mi chodziło... Bo boje się żeby go nie uszkodzić bo nie wiem jak jest tam osadzony w środku...
- Od: 15 gru 2011, 13:57
- Posty: 73
- Skąd: Skierniewice
- Auto: 323f BA, 1.5l, '95r
Hmmm...wcześniej nie zwróciłam na to uwagi, ale jutro jak tylko wsiądę do samochodu na pewno sprawdzę;)
- Od: 2 mar 2012, 01:12
- Posty: 4
- Auto: MAZDA PREMACY 2.0 TIDT "00
U mnie przy wbijaniu drugiego biegu czuć większy opór niż przy wbijaniu pozostałych biegów... I czasem jak wbijam bardzo powoli drugi bieg to coś zgrzyta...
Mazda 323f BA 1996 1.5 DOHC B/G
- Od: 18 lis 2011, 11:27
- Posty: 37
- Skąd: Busko-Zdrój
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 88kM
06.06.1996r
Reaktywuję temat chociaż w innym dziale powinienem pisać.
Od 3 dni borykam się z wyskakującym 5 biegiem – po dodaniu gazu już przy 70km/h. Dzisiaj dolałem mobila do skrzyni, wszedł litr. Przewiozę się i ocenię czy się coś zmieniło.
Oby to samo stało się u mnie . . .
Od 3 dni borykam się z wyskakującym 5 biegiem – po dodaniu gazu już przy 70km/h. Dzisiaj dolałem mobila do skrzyni, wszedł litr. Przewiozę się i ocenię czy się coś zmieniło.
vadit napisał(a):Po zalaniu oleju jak ręką odjął – 5 bieg nie wypada choćby nie wiadomo jak cisnąć na gaz.
Oby to samo stało się u mnie . . .
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4292 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
po zastosowaniu zestawu naprawczego wybieraka, który nabyłem w carspeed i wymianie oleju w skrzyni czuć poprawę
.
Chociaż dwójka i wsteczny dalej lubią sobie czasami wejść z oporem..ale sama praca pod kątem mechanicznym bez zarzutów
Chociaż dwójka i wsteczny dalej lubią sobie czasami wejść z oporem..ale sama praca pod kątem mechanicznym bez zarzutów
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
- Od: 28 kwi 2010, 22:11
- Posty: 67
- Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD
Mam podobnie z tą 2,że na zimny ciężko wchodzi. Jak sie zagrzeje to raz wejdzie całkeim dorbze raz z małym zacięciem raz ze zgrzytnięciem zależy jak szybko to zrobię:) czasem mam problem jak sie tocze tak moze z 10km/h to jedynki nie załączę, muszę się prawie zatrzymać żeby ją wrzucić. Z tą jedynką to ten typ tak ma czy sprzęgło może być już leciwe 
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.
Masutatsu Oyama
Masutatsu Oyama
- Od: 12 mar 2010, 15:53
- Posty: 66
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323F 97r Z5
U mnie nie ma problemu z pierwszym biegiem.
Mazda 323f BA 1996 1.5 DOHC B/G
- Od: 18 lis 2011, 11:27
- Posty: 37
- Skąd: Busko-Zdrój
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 88kM
06.06.1996r
Witam!
W moim aucie jest tak, że, gdy rozgrzeje się skrzynia (po 15-tu minutach jazdy) biegi wchodzą bardzo dziwnie. Przy wrzucaniu czuć jakby większy opór, mam wrażenie, że na końcu drążka jest guma, która obciera o blachę pokrytą smarem z piaskiem, słychać specyficzny dźwięk obcierania jak przy robieniu kogla mogla
Jakieś 3 miesiące temu dolałem prawie litr płynu do skrzyni: MOBIL 75W90 za który zapłaciłem 70 zł.
Zaczęło się to dziać jak zrobiło się ciepło – mniej więcej, ale raczej to nie powinno być wskaźnikiem.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam!
W moim aucie jest tak, że, gdy rozgrzeje się skrzynia (po 15-tu minutach jazdy) biegi wchodzą bardzo dziwnie. Przy wrzucaniu czuć jakby większy opór, mam wrażenie, że na końcu drążka jest guma, która obciera o blachę pokrytą smarem z piaskiem, słychać specyficzny dźwięk obcierania jak przy robieniu kogla mogla

Jakieś 3 miesiące temu dolałem prawie litr płynu do skrzyni: MOBIL 75W90 za który zapłaciłem 70 zł.
Zaczęło się to dziać jak zrobiło się ciepło – mniej więcej, ale raczej to nie powinno być wskaźnikiem.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam!
- Od: 15 paź 2011, 19:20
- Posty: 9
- Skąd: Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 323F 95r. 280000km
Mazda 626 FS 99r. 180000km
人馬一体
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)

Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości