Trzaski w zawieszeniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez sly1234 » 1 sie 2011, 19:49

Witam serdecznie

Jestem po wymianie :
Amorki
Łączniki
Sworznie
Końcówki drążków

wszystko lewa i prawa strona
Niestety dzieje się coś niedobrego. Musiałem coś spieprzyć ponieważ po wymianie w aucie zaczęły występować trzaski. Nie wiem co jest powodem. stuki dochodzą podczas skręcania. Gdy kręcę w lewo bądź w prawo. Również gdy auto stoi a ja kręcę kierownicą. dodatkowo auto skręca samoczynnie w lewo bądź w prawo. tak jakby przy skręcaniu coś stawiało opór do momentu jakiegoś przeskoku (zgrzytu), a gdy to nastąpi koła nie odbijają z powrotem do linii prostej Co mogłem zrobić nie tak? Przy wymianie końcówek drążków miałem bardzo mocno je zapieczone. ostatecznie udało mi się je odkręcić bez luzowania śrub kontrujących.

Pytanie. Czy kręcenie drążkiem kierowniczym po zdjęciu końcówki może mieć późniejszy wpływ na układ kierowniczy?

zastanawiam co może być powodem takiego zachowania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez mamil_23 » 1 sie 2011, 21:04

Nie jestem znawca ale wydaje mi sie ze bedziesz mial cos nie tak z przegubami... Moze nie mam racji ale tak mi sie wydaje :)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 22:52
Posty: 52
Skąd: Gromnik/małopolska
Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG

Postprzez puznies0 » 1 sie 2011, 21:11

sly1234 napisał(a):Witam serdecznie

Jestem po wymianie :
Amorki
Łączniki
Sworznie
Końcówki drążków

wszystko lewa i prawa strona
Niestety dzieje się coś niedobrego. Musiałem coś spieprzyć ponieważ po wymianie w aucie zaczęły występować trzaski. Nie wiem co jest powodem. stuki dochodzą podczas skręcania. Gdy kręcę w lewo bądź w prawo. Również gdy auto stoi a ja kręcę kierownicą. dodatkowo auto skręca samoczynnie w lewo bądź w prawo. tak jakby przy skręcaniu coś stawiało opór do momentu jakiegoś przeskoku (zgrzytu), a gdy to nastąpi koła nie odbijają z powrotem do linii prostej Co mogłem zrobić nie tak? Przy wymianie końcówek drążków miałem bardzo mocno je zapieczone. ostatecznie udało mi się je odkręcić bez luzowania śrub kontrujących.

Pytanie. Czy kręcenie drążkiem kierowniczym po zdjęciu końcówki może mieć późniejszy wpływ na układ kierowniczy?

zastanawiam co może być powodem takiego zachowania?




a mi się wydaje że to maglownica,,,, albo źle złożyłeś amorki i sprężyny źle się ułożyły w mocowaniach...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez sly1234 » 1 sie 2011, 21:47

puznies0 napisał(a):
sly1234 napisał(a):Witam serdecznie

Jestem po wymianie :
Amorki
Łączniki
Sworznie
Końcówki drążków

wszystko lewa i prawa strona
Niestety dzieje się coś niedobrego. Musiałem coś spieprzyć ponieważ po wymianie w aucie zaczęły występować trzaski. Nie wiem co jest powodem. stuki dochodzą podczas skręcania. Gdy kręcę w lewo bądź w prawo. Również gdy auto stoi a ja kręcę kierownicą. dodatkowo auto skręca samoczynnie w lewo bądź w prawo. tak jakby przy skręcaniu coś stawiało opór do momentu jakiegoś przeskoku (zgrzytu), a gdy to nastąpi koła nie odbijają z powrotem do linii prostej Co mogłem zrobić nie tak? Przy wymianie końcówek drążków miałem bardzo mocno je zapieczone. ostatecznie udało mi się je odkręcić bez luzowania śrub kontrujących.

Pytanie. Czy kręcenie drążkiem kierowniczym po zdjęciu końcówki może mieć późniejszy wpływ na układ kierowniczy?

zastanawiam co może być powodem takiego zachowania?




a mi się wydaje że to maglownica,,,, albo źle złożyłeś amorki i sprężyny źle się ułożyły w mocowaniach...


myślę, że amorki złożyłem prawidłowo. Ale tak właściwie to jak amorki mogą wpływać na skręcanie auta?. stawiać opór?

Dodam że przed wymianą wszystko było ok. Co mogłem zrobić nie tak z maglownicą jak przecież jej nie ruszałem?

kurcze nie mam pojęcia do wafla co jest nie tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez cwany » 1 sie 2011, 22:05

chyba wiem o co Ci chodzi, jak miałbyś auto na podnośniku to zauważyłbyś ze przy skręcaniu kierownicą amorki się kręcą i w pewnym momencie ten zgrzyt jak to nazywasz, to zaobserwowałbyś jakby przeskakiwała sprężyna. albo coś źle złożyłeś a dokładniej łożysko mcpersona nie weszło tak jak powinno, albo masz niewłaściwą średnice wewnątrzną właśnie tych łożysk(różnica między 1.5, 1.8 – 10mm a 2.0-12mm), ale skoro ich nie zmieniałeś a przed naprawą było ok to stawiam na to że nie weszły tak jak powinny.
robiłem to u siebie i mam taki sam objaw, ale u mnie spowodowane to jest właśnie tą średnicą
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez sly1234 » 2 sie 2011, 10:08

cwany napisał(a):chyba wiem o co Ci chodzi, jak miałbyś auto na podnośniku to zauważyłbyś ze przy skręcaniu kierownicą amorki się kręcą i w pewnym momencie ten zgrzyt jak to nazywasz, to zaobserwowałbyś jakby przeskakiwała sprężyna. albo coś źle złożyłeś a dokładniej łożysko mcpersona nie weszło tak jak powinno, albo masz niewłaściwą średnice wewnątrzną właśnie tych łożysk(różnica między 1.5, 1.8 – 10mm a 2.0-12mm), ale skoro ich nie zmieniałeś a przed naprawą było ok to stawiam na to że nie weszły tak jak powinny.
robiłem to u siebie i mam taki sam objaw, ale u mnie spowodowane to jest właśnie tą średnicą


chyba masz racje. Rozbiorę amorki i złożę je raz jeszcze. Przypomniało mi się że przy składaniu nie pasowały mi te 3 śruby od poduszki i próbowałem je dopasować do gniazda przekręcając na złożonym już amorku i mogłem przestawić osłonę z ta gumą w stosunku do sprężyny. To samo robiłem na 2 stronie auta. Czy łożysko w tych amortyzatorach to takie 2 plastikowe pierścienie? to się smaruję ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez cwany » 2 sie 2011, 19:34

tak to jest łożysko, niektórzy smarują choć troche ciężka sprawa
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez sly1234 » 2 sie 2011, 21:20

Mam jeszcze gorącą prośbę

czy mógłby ktoś mi dokładnie opisać kolejność przy składaniu tych wszystkich części od amorka mcpersona? tzn co najpierw itd do samego końca?
dokładnie w którym miejscu ma byś to łożysko oraz jaka strona do dołu a co na górę ?

nie chcę popełnić znów jakiegoś błędu po którym będę znów rozkręcał zawieszkę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez puznies0 » 3 sie 2011, 12:11

sly1234 napisał(a):Mam jeszcze gorącą prośbę

czy mógłby ktoś mi dokładnie opisać kolejność przy składaniu tych wszystkich części od amorka mcpersona? tzn co najpierw itd do samego końca?
dokładnie w którym miejscu ma byś to łożysko oraz jaka strona do dołu a co na górę ?

nie chcę popełnić znów jakiegoś błędu po którym będę znów rozkręcał zawieszkę



amorek, osłony + odboje, sprezyna, kielich górny ( mocowanie sprezyny z łożyskiem plastikowym włożonym od góry w otworek mocowania sprężyny i na trzpień amora...),poduszka amora i śruba... wszystko... żadna filozofia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez sly1234 » 3 sie 2011, 14:00

puznies0 napisał(a):łożyskiem plastikowym włożonym od góry w otworek mocowania sprężyny i na trzpień amora...


a co z 2 częścią tego łożyska? Są tam dwa kółka. Rozumiem, że to z rantem w środku do środka kielicha mocującego sprężynę, a to drugie, płaskie kółko? na górę tego pierwszego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez puznies0 » 3 sie 2011, 15:25

sly1234 napisał(a):
puznies0 napisał(a):łożyskiem plastikowym włożonym od góry w otworek mocowania sprężyny i na trzpień amora...


a co z 2 częścią tego łożyska? Są tam dwa kółka. Rozumiem, że to z rantem w środku do środka kielicha mocującego sprężynę, a to drugie, płaskie kółko? na górę tego pierwszego?



te 2 kółka jak to nazywasz to jest jedno całe łożysko powinno być złożone... to ma być jeden element... i płaskim do góry a rantem w kielich.. widocznie ci sie rozsypało całkiem... a w srodku powinien być taki pierścień plastikowy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez sly1234 » 4 sie 2011, 09:58

ok amorki poprawione. Problem był z łożyskami, a raczej źle złożyłem całość.

Wystąpił jednak inny problem. Przy hamowaniu czuję na pedale bicie tarcz hamulcowych. Przed wymianą tego nie było. Czy mogłem coś poruszyć w tarczach i teraz mam je w niewłaściwych pozycjach? tarcz nie ruszałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez puznies0 » 4 sie 2011, 12:51

sly1234 napisał(a):ok amorki poprawione. Problem był z łożyskami, a raczej źle złożyłem całość.

Wystąpił jednak inny problem. Przy hamowaniu czuję na pedale bicie tarcz hamulcowych. Przed wymianą tego nie było. Czy mogłem coś poruszyć w tarczach i teraz mam je w niewłaściwych pozycjach? tarcz nie ruszałem.



jak tarcze biją to może być wina tego że są krzywe ,albo zaciski są po zapiekane i nie odbijają ... wyczyść prowadnice i rozruszaj je i tłoczek... nasmaruj wszystko miedzianym smarem i poskładaj... jak nie przestanie bić to bierz pod uwagę krzywe tarcze...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Majki88 » 4 sie 2011, 23:04

Nie smaruj prowadnic żadnym miedzianym smarem
kup specjalną pastę do prowadnic ATE w niebieskiej tubce
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323