Problemy z manualną skrzynią biegów w BA

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez krosiek » 25 sty 2011, 13:30

pioterbezkitu napisał(a):U mnie jak autko nierozgrzane, to przy redukcji do dwójki czuje lekki opór pod lewarkiem, no i czasem wsteczny nie chce wskoczyć, ale wtedy wystarczy drugi raz wysprzęglić i zawsze wchodzi.

Dzieki czyli ta przypadlosc jest normalna w tym modelu. :) czuc opor pod lewarkiem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2010, 10:01
Posty: 19
Skąd: Wroclaw/München
Auto: 323 ba 2,0gt

Postprzez figaro99 » 11 lut 2011, 10:07

witam. skoro jest juz temat o skrzyni to ja też bym prosił o pomoc:) jak podniosę auto na lewarku i wrzuce jakiś bieg to strzasznie trzęsie całym samochodem:/ w czasie jazy tego nie czuć, czuć było tylko na śniegu jak "buksowały?" koła podczas ruszania. macie jakieś pomysły co to może być?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sie 2010, 08:24
Posty: 21
Skąd: Jastrząb
Auto: Mazda 323F BA Z5

Postprzez sp3ar » 12 kwi 2011, 18:52

Witam serdecznie, od prawie roku jestem posiadaczem mazdy 323 C, wszystko sprawowało się świetnie do dnia dzisiejszego. Gdy mam silnik wyłączony to bez problemu mogę zmieniać biegi itd... natomiast problem zaczyna się przy włączonym silniku... Bardzo ciężko wchodzą mi biegi, szczególnie jedynka...

Czy może mi ktoś powiedzieć czy to jest spowodowane ?

Z góry dziękuję za odpowiedź.
sp3ar
 

Postprzez rafał88 » 13 kwi 2011, 18:40

Pewnie wysprzeglik zdech w skrzyni, albo jakos tak sie to nazywa
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Yellowmen » 13 kwi 2011, 22:18

Pytanie...jedynka ciężko wchodzi przy ruszaniu?? czy podczas redukcji ??

próbowałeś regulacji??
oraz czyszczenia tulejek drążka zmiany biegów ??

czy to się dzieje na ciepłym czy zimnym silniku ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez rafał88 » 14 kwi 2011, 09:35

Czytaj ze zrozumieniem. ogolnie biegi mu ciezko wchodza przy zapalonym natomiast na zgaszonym nie ma tego problemu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Yellowmen » 14 kwi 2011, 09:52

arafal21 napisał(a):Czytaj ze zrozumieniem. ogolnie biegi mu ciezko wchodza przy zapalonym natomiast na zgaszonym nie ma tego problemu.


Czytam...dlatego zadaję pytania pomocnicze....na nie działającym silniku i skrzyni bez obciążenia to biegi zawsze będą luźno chodzić...no chyba że się zakleszczą.
Dlatego pytanie czy to się dzieje zaraz po uruchomieniu auta czy dopiero po chwilowej jeździe....

arafal21 napisał(a):Pewnie wysprzeglik zdech w skrzyni, albo jakos tak sie to nazywa


Jak sama nazwa wskazuje WYSPRZĘGLIK jest od wysprzęglania,,,nie wbijania biegów....
Jak będzie miał problem z wyjęciem biegu to wtedy wysprzęglik.

to czekam na odpowiedź...czy to się dzieje na ciepłym czy na zimnym silniku.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez rafał88 » 14 kwi 2011, 12:06

I tu sie kolego mylisz bo tak sie sklada ze bieg mozna wybic bez problemu praktycznie w kazdym jednym samochodzie bez wyciskania sprzegla, natomiast jezeli masz nie wycisniete sprzeglo nie wrzucisz biegu. jak mialem jeszcze fiata i mi sie sprzeglo przytarlo nie moglem wlasnie wbic 1 biegu dopiero jak linka ustawilem sprzeglo zeby sie dobrze ywsprzeglalo normlanie biegi wchodzily.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez PSTomek » 14 kwi 2011, 12:38

Witam

Bardzo proszę o poradę.

Chce kupić olej do przekładni znalazłem na allegro Valvoline 75W90 Gl-4 za 31 zł za litr + przesyłka 15zł

ale dziś

mechanik zaproponował mi Elf za 36 zł litr więc wychodzi na to samo, tylko który będzie lepszy dla mojej mazdy co polecacie ?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 20:30
Posty: 32
Auto: Mazda 323F 1.5

Postprzez Yellowmen » 14 kwi 2011, 13:10

arafal21 napisał(a): bieg mozna wybic bez problemu praktycznie w kazdym jednym samochodzie bez wyciskania sprzegla, natomiast jezeli masz nie wycisniete sprzeglo nie wrzucisz biegu.


przeczytaj to ze zrozumieniem...bo jedno przeczy drugiemu....

i co to znaczy WYSPRZĘGLANIE ??

polecam ci zadzwonić do kolegów http://www.skrzynie.com.pl i się czegoś dowiesz i przy okazji nauczysz :D

najpierw niech "sp3ar" sprecyzuje kiedy ma te objawy...bo widzę że to jego pierwszy post. Pewnie już tu nie zajrzy....


PSTomek napisał(a):Bardzo proszę o poradę.

Zarówno Elf jak i Valvoline są dobrymi olejami.
Ja u siebie przed zima zalałem skrzynie olejem FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80
I nie miałem problemu z ciężko chodzącą skrzynią z rana.....jak wcześniej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez lesiux » 14 kwi 2011, 15:56

sp3ar napisał(a):Witam serdecznie, od prawie roku jestem posiadaczem mazdy 323 C, wszystko sprawowało się świetnie do dnia dzisiejszego. Gdy mam silnik wyłączony to bez problemu mogę zmieniać biegi itd... natomiast problem zaczyna się przy włączonym silniku... Bardzo ciężko wchodzą mi biegi, szczególnie jedynka...

Czy może mi ktoś powiedzieć czy to jest spowodowane ?

Z góry dziękuję za odpowiedź.


to, że działa na postoju to nic nie znaczy,praktycznie zawsze da się wbić bieg bez sprzęgła jak silnik nie pracuje a jak nie to wystarczy lekko auto przestawić, żeby inaczej się wał ułożył. Co do twojego problemu to mogą to być synchronizatory albo po prostu sprzęgło/docisk Ci się kończy i ciężej wchodzą. W czasie jazdy sprzęgło Ci się nie ślizga?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez rafał88 » 14 kwi 2011, 19:19

Sory Yellowman troche sie zagalopowalem. Nie wmowisz czegos czego sam juz doswiadczylem :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Yellowmen » 14 kwi 2011, 19:31

arafal21 napisał(a):Sory Yellowman troche sie zagalopowalem. Nie wmowisz czegos czego sam juz doswiadczylem :P


yhm a ty mi nie wmówisz czegoś co nie jest poparte dowodami :) :)
pracuję w tej firmie od długiego czasu..... http://www.skrzynie.com.pl
ze skrzyniami obcuje na co dzień...bo na magazynie mamy ich prawe 5 tysięcy, mamy bogate zaplecze mechaniczne z Profesjonalistami w warsztacie......więc "coś tam wiemy"....12 lat na rynku :P

Wracając do meritum sprawy:

O wysprzęgliku już wiemy co i jak.....

poczekajmy na więcej szczegółów od samego zainteresowanego....
Bo jak na razie widzę to chłop znikł....a problem toczymy MY...bez informacji
Ostatnio edytowano 14 kwi 2011, 21:36 przez Yellowmen, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez PSTomek » 14 kwi 2011, 21:41

Witam

Już jestem po wymianie. Stary olej był czarny i śmierdzący chyba nigdy nie wymieniany, teraz jest Elf, ale ma parametry 75W80, po rozmowie z mechanikiem się zdecydowałem na takie cuś nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale ponoć większe obciążenia wytrzyma oraz zimą lepiej. Jaak będzie prawda nie wiem. Na chwile obecną po wymianie biegi wchodzą lżej, a lewarek wrzuca biegi bardziej sztywno i jakby ma mniejsze luzy jak w nowym aucie teraz mam. Wiec na razie jestem zadowolony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 20:30
Posty: 32
Auto: Mazda 323F 1.5

Postprzez Yellowmen » 14 kwi 2011, 21:43

PSTomek napisał(a):Witam

Już jestem po wymianie. Stary olej był czarny i śmierdzący chyba nigdy nie wymieniany, teraz jest Elf, ale ma parametry 75W80, po rozmowie z mechanikiem się zdecydowałem na takie cuś nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale ponoć większe obciążenia wytrzyma oraz zimą lepiej. Jaak będzie prawda nie wiem. Na chwile obecną po wymianie biegi wchodzą lżej, a lewarek wrzuca biegi bardziej sztywno i jakby ma mniejsze luzy jak w nowym aucie teraz mam. Wiec na razie jestem zadowolony.


Będziesz zadowolony BAAARDZO DŁUGO!!!!
80tka lepiej się sprawuje...jest rzadsza... i ma więcej środków ochronnych synchronizatorów oraz mechanizmu różnicowego :)

ja też ma 80 u siebie...teraz w zimę zapomnisz co to ciężko chodząca skrzynia )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez PSTomek » 14 kwi 2011, 22:18

Coś mnie męczy, bo powinno wejść tego oleju 2,7 L, a mechanik wlał 3 i ciut więcej i mnie trochę naciągną na kasę, i teraz przyszło mi na myśl, że on lekko na kanale podniósł przód i wlewał pod kątem a nie prostopadle do podłoża, i co teraz może być za dużo oleju i będzie wywalać, albo rozszczelniać. Odkręcę ten wlewową śrubę na prostym podłożu i zobaczę czy będzie wylewać. Co o tym mylicie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 20:30
Posty: 32
Auto: Mazda 323F 1.5

Postprzez Yellowmen » 15 kwi 2011, 08:32

No nie przejmuj się :) w skrzynie nie ma żadnych ciśnień więc luz.... jeśli masz nadmiar to ewentualnie wyrzuci ci go przez odpowietrznik...ale nie zawracaj sobie tym głowy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez PSTomek » 15 kwi 2011, 09:45

Ok już się nie przejmuje. Biegi wchodzą bardzo lekko mam wrażenie jakby wsteczny częściej niż poprzednio wrzuca bez problemu no i spoko wielkie dzięki.

Teraz będę się szykował do wymiany obsady amortyzatora z przodu i w Madzi będzie już wszystko wymienione i tyle by było z mechaniki w końcu mogę zabrać się za wygląd. Jakieś fajne radio, polerka ciemne szybki może pakiet GT i nic więcej nie trzeba żeby nie zwieśniaczyć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 20:30
Posty: 32
Auto: Mazda 323F 1.5

Postprzez nicek777 » 17 kwi 2011, 23:50

Mnie biegi tez ciezko kiedys wchodzily. Nic z tym nie robilem i teraz wchodza lekko xD. Jak to wytlumaczycie? Wiadomo, ze w zimie bywa ciezko czasami, ale nie jest tragicznie zawsze bieg wrzuce. Po 3 miesiacach stania tez ciezko bylo zrzucic bieg, ale kilka kilometrow jazdy i wszystko wrocilo do normy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez kera1230 » 16 wrz 2011, 22:46

Jak w temacie mam do wymiany skrzynie biegów w mazdzie 323c 1.5 16v . Skrzynia jest na wykończeniu tj. przez jakiś czas nie było dolnych bigów czyli 2 , 4 i wsteczego . Teraz biegi sie odnalazły mimo to cięzko i nie zawsze wchodzą .
W związku z czym rozglądam sie za nowa skrzynia i tu pojawia sie problem . Cięzko znaleść taką skrzynie , na samymm allegro jest kilka z mojego wojewodztwa i dośc daleko od mojego domu . A wolałbym odebrać osobiście by sprawdzić w jakim stanie jest skrzynia czy są biegi.
I tu pojawia sie pytanie czy moge włożyć skrzynie od mazdy 323f , Z tego co wiem sa te same wersje silnikowe tj. 1.5 16v 88km więc wnioskuje , że skrzynia tez będzie ta sama . Co Wy o tym myślicie ?
kera1230
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323