Pompa hamulcowa-problem
1, 2
witam, mazda 323f 95 silnik Z5, problem polega na tym że po odpaleniu auta pedał hamulca da się wcisnąć do podłogi używając troche siły, niezależnie od tego ile razy bym go nie naciskał. po zgaszeniu i depnięciu ze 2 razy pedał jzauż trzyma i nie spada. mechnik mówił ze pewnie to pompa troche przepuszcza. i tu moje pytanie, próbować regenerowac? robił to ktoś? czy kupić używke?
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
- Od: 7 gru 2008, 17:52
- Posty: 146
- Skąd: Biskupiec/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA
Norma, jesli masz abs natomiast jesli nie masz abs to nie normlane. Chyba ze naprawde leciutko ci wchodzi w podloge to masz cos nie halo(z abs), ja musze uzyc dosc sily zeby wcisnac w podloge myslalem ze to nie normalne i podjechalem do kumpla i to samo, w trakcie jazdy pedal w jakis nie zrozumialy dla mnie sposob jakby twardnial. moj mechanik nawet mowil ze pierwszy raz sie spotyka z takim ukladem hamulcowym, ale mowil tez ze w jakis sposob pompa absu obniza cisnienie, sprobuj lekko nacisnac na zapalonym pedal hamulca i nacisnij drugi raz troche mocniej u mnie troche twardnieje na chwile i jesli przytrzymam i dociscne to pedal wali w podloge. Chyba uroki madzi:D
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
ja nie mam ABS, sory że nie dodałem na początku, kiedyś nie miałem wydaje mi się takiego problemu, w poprzedniej mazdzie mialem super hamulce jak na 323s BA. pisałeś ze u Ciebie pedał twardnieje u mnie nie twardnieje. twardnieje dopiero po zgaszeniu silnika i po jakiś 2 naciśnięciach. wtedy już się nie da docisnąć do podłogi. znajomy mechanik powiedział ze to jest tak że pompa lekko puszcza, na zagaszonym siła wywierana jest tylko przez noge i dużo niższa od tej jak jest silnik włączony i działa wspomaganie. więc przy wspomaganiu jest na tyle duża siła że pompa wtedy więcej przepuszcza, zachowanie po zgaszeniu wytłumaczył tym ze właśnie po 2krotnym naciśnięciu wypompuje ciśnienie.
dodam ze hamulce jako tako hamują ale niechciałbym musieć gwałtownie hamować
zapowietrzony układ odrzucił z tego powodu że hamulec nie rośnie przy pompowaniu jak to zwykle bywa
dodam ze hamulce jako tako hamują ale niechciałbym musieć gwałtownie hamować
zapowietrzony układ odrzucił z tego powodu że hamulec nie rośnie przy pompowaniu jak to zwykle bywa
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
- Od: 7 gru 2008, 17:52
- Posty: 146
- Skąd: Biskupiec/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA
A sprawdzales ile masz hamulcow z tylu?? u mojego ojca tak bylo, brak okladziny i pedal lecial w podloge ale samochod wlasnie hamowal jakby sie nic tam nie dzialo, rowniez nie ma abs.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
[jakie?] szczęki mają max 8 tys km, a przednie klocki może 100km, także raczej by się nie zużyły jeszcze te szczęki, w poprzedniej mazdzie szczęki po przebiegu 20tys były w połowie grubości może maksymalnie. a problem z pompą zaczał się już z jakiś tys km temu i wydaje mi się że się nasila
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
- Od: 7 gru 2008, 17:52
- Posty: 146
- Skąd: Biskupiec/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA
miałem to samo
Pompa jest do wymiany lub regeneracji. Ja kupiłem druga używaną, ale było identycznie- więc odradzam, za 40zł kupiłem zestaw naprawczy, wymienili mi i wszystko jest OK. To będzie to.
MI też wymyślano regulację samoregulatorów, wymianę płynu, przewodów itp, nic nie dawało rezultatu, TO pompa na 100%
MI też wymyślano regulację samoregulatorów, wymianę płynu, przewodów itp, nic nie dawało rezultatu, TO pompa na 100%
- Od: 14 mar 2011, 20:29
- Posty: 6
- Skąd: Pisz
- Auto: Mazda 323 BA 1,5 16V
LPG- miasto 10-11 litrów
trasa około 7,5-8 litra
No przewaznie tak jest jak pompa siada to bez abs powinna pompowac i pedal powinien twardniec, a jesli nie no to wiadomo ze pada, a nie slyszysz po maska pompujesz takiego syczenia przy dociskaniu pedalu??
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Jak wygląda sprawa sprawa z poziomem płynu hamulcowego? W mojej Mazdzie gdy pedał wpadł mi w podłogę byłem już przed skrzyżowaniem i wyglądało to dość kiepsko
Jakoś dowlokłem się na podnościk i znalazłem wyciek płynu w obu tłoczkach w tylnych hamulcach/bębnach, Skończyło się na wymianie całych tłoczków, końcówek miedzianych przewodów i zalenie nowym płynem DOT 3. Od wymiany żadnych wycieków a pedał nadal twardy. Dodam że równiż mam wersję bez ABS-u.
- Od: 10 paź 2010, 15:10
- Posty: 4
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323f 1.5 (BA) 95r
red420 napisał(a):miałem to samoPompa jest do wymiany lub regeneracji. Ja kupiłem druga używaną, ale było identycznie- więc odradzam, za 40zł kupiłem zestaw naprawczy, wymienili mi i wszystko jest OK. To będzie to.
no i o to chodziło czy ktoś to robił, skąd miałeś zestaw naprawczy pompy? jakiej firmy?
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
- Od: 7 gru 2008, 17:52
- Posty: 146
- Skąd: Biskupiec/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA
Na allegro widzialem taki zestaw spisz sobie numer katalogowy esli est napisany i pytaj w motoryzacyjnym bo na alledrogo trzeba czekac a sklep to sklep i bedzie raczej tez taniej. a jak nie ma to dzwon do sklepu
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Ja mam identyczny problem z pompą hamulcową po zapaleniu silnika pedał wpada mi prawie w podłogę , nie mam żadnych wycieków płynu. Wymieniłem na grudo pompkę że szrotu i jest tylko nie wiele lepiej. Też u mnie nie ma ABS-u.
Zauważyłem że w zbiorniczku wyrównawczym pojawia się powietrze jak kilka razy wciskam .
Gdzie można zdobyć zestaw naprawczy pompki hamulcowej
Zauważyłem że w zbiorniczku wyrównawczym pojawia się powietrze jak kilka razy wciskam .
Gdzie można zdobyć zestaw naprawczy pompki hamulcowej
- Od: 20 gru 2011, 11:00
- Posty: 75
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: Mazda 323F ba 96r. Z5
Przy zapaleniu silnika to normalne że pedał wpada bardzo nisko bo nie ma podciśnienia.
Andrzeju – trochę inaczej jest.
Jest tam przecież wspomaganie hamulców (zw. serwem), które jest zasilane własnie podciśnieniem z kolektora ssącego.
Po zgaszeniu silnika podciśnienie z serwa po pierwszym czy drugim naciśnięciu na hamulec znika i wówczas układ działa jak bez wspomagania czyli trzeba użyć dużej siły aby docisnąć pedał.
Namiot_N1 – weź dokładnie odpowietrz hamulce (a nawet wymień cały płyn) i powinno się poprawić.
Pamiętajmy, że płyn hamulcowy też się wymienia z powodu m.in. jego higroskopijności!
Jest tam przecież wspomaganie hamulców (zw. serwem), które jest zasilane własnie podciśnieniem z kolektora ssącego.
Po zgaszeniu silnika podciśnienie z serwa po pierwszym czy drugim naciśnięciu na hamulec znika i wówczas układ działa jak bez wspomagania czyli trzeba użyć dużej siły aby docisnąć pedał.
Namiot_N1 – weź dokładnie odpowietrz hamulce (a nawet wymień cały płyn) i powinno się poprawić.
Pamiętajmy, że płyn hamulcowy też się wymienia z powodu m.in. jego higroskopijności!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Panowie ja też mam problem z pedałem hamulca wpadajacym w podłogę po odpaleniu silnika o czy to będzie pompa? Mam ABS ale nie sprawny i byłem ostatnio w warsztacie i podpinali się kompem ale nie mogli się połączyć z ABS. Wymieniłem płyn,posprawdzalem wszystkie hamulce,poczyscilem i posmarowalem i wszystko pracuje elegancko. I na zgaszonym silniku po dwóch trzech wcisnieciach pedal jest twardy ale jak odpale to opada i raz jest twardszy a raz w podłodze. Sprawdzałem czy wszystkie koła hamują i wszystkie idą na trawie slizgiem. I co może być przyczyną tego że komputer nie może się połączyć z ABS?
Dopisano 15 lip 2015, 17:30:
Panowie ja też mam problem z pedałem hamulca wpadajacym w podłogę po odpaleniu silnika o czy to będzie pompa? Mam ABS ale nie sprawny i byłem ostatnio w warsztacie i podpinali się kompem ale nie mogli się połączyć z ABS. Wymieniłem płyn,posprawdzalem wszystkie hamulce,poczyscilem i posmarowalem i wszystko pracuje elegancko. I na zgaszonym silniku po dwóch trzech wcisnieciach pedal jest twardy ale jak odpale to opada i raz jest twardszy a raz w podłodze. Sprawdzałem czy wszystkie koła hamują i wszystkie idą na trawie slizgiem. I co może być przyczyną tego że komputer nie może się połączyć z ABS?
Dopisano 15 lip 2015, 17:30:
Panowie ja też mam problem z pedałem hamulca wpadajacym w podłogę po odpaleniu silnika o czy to będzie pompa? Mam ABS ale nie sprawny i byłem ostatnio w warsztacie i podpinali się kompem ale nie mogli się połączyć z ABS. Wymieniłem płyn,posprawdzalem wszystkie hamulce,poczyscilem i posmarowalem i wszystko pracuje elegancko. I na zgaszonym silniku po dwóch trzech wcisnieciach pedal jest twardy ale jak odpale to opada i raz jest twardszy a raz w podłodze. Sprawdzałem czy wszystkie koła hamują i wszystkie idą na trawie slizgiem. I co może być przyczyną tego że komputer nie może się połączyć z ABS?
- Od: 28 maja 2013, 14:58
- Posty: 75
- Skąd: Brzesko (Małopolska)
- Auto: Mazda 3 BK
silnik:1.6 105km
rok produkcji:2007
ABS zdiagnozuj sobie sam za pomocą lampki LED – jest przecież opis jak to zrobić.
Moim zdaniem spróbuj jeszcze dokładniejszego odpowietrzenia układu bo nie może tak być, że przy zapalonym silniku pedał dociskasz raz niżej a raz wyżej.
A to, ze pedał robi się twardy po zgaszeniu silnika to jak najbardziej normalny objaw – poczytaj o tym parę postów wstecz.
Moim zdaniem spróbuj jeszcze dokładniejszego odpowietrzenia układu bo nie może tak być, że przy zapalonym silniku pedał dociskasz raz niżej a raz wyżej.
A to, ze pedał robi się twardy po zgaszeniu silnika to jak najbardziej normalny objaw – poczytaj o tym parę postów wstecz.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ok postaram się to dziś zrobić. I to jest tak ze na zapalonym silniku pedal czasami czuje tak że muszę trochę mocniej wcisnąć aby poszedł do podłogi a niekiedy lekko wcisne i wpada.. A i dodam że po wcisniecu słychać takie wyraźne syczenie w okolicach pedału hamulca. Ostatnio zastanawiałem się nad podniesieniem pedału na regulacji tylko czy coś to da? I czy nie będzie z tego powodu jakiś innych konsekwencji? A i dodam że odpowietrzalem już 3 razy w wszystko ok. Płyn nowy Dot 3.
- Od: 28 maja 2013, 14:58
- Posty: 75
- Skąd: Brzesko (Małopolska)
- Auto: Mazda 3 BK
silnik:1.6 105km
rok produkcji:2007
Hmmm – a może po prostu masz dziurawe czy też w inny sposób uszkodzone serwo hamulca?
Swoją droga to czemu DOT3 a nie DOT4?
Swoją droga to czemu DOT3 a nie DOT4?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Nie mam pojęcia być może to jest serwo. Dziś zrobiłem taki "test" ze rozpędziłem się na 2 do 60 i noga mocno na hamulec i pedał byś dość wysoki i twardy i droga hamowania była krotka i ogólnie dobre było hamowanie.
A DOT 3 dlatego ze na korku pisze ze taki ma być.
A DOT 3 dlatego ze na korku pisze ze taki ma być.
- Od: 28 maja 2013, 14:58
- Posty: 75
- Skąd: Brzesko (Małopolska)
- Auto: Mazda 3 BK
silnik:1.6 105km
rok produkcji:2007
Dot 3 może być ale dot 4 ma wyższą temperaturę wrzenia więc jest lepszy. Nie reguluj tego pedała. Konsekwencje tego będą takie że samochód zacznie tobie sam hamować albo będzie hamować lekko w konsekwencji czego koła od gorąca będą 'czerwone'.
No ale wyczytałem tu na forum że lepiej łac taki jaki jest podany na korku bo tak to może być słabszy hamulec. Najpierw wlałem dot4 i był słaby hamulec więc zmieniłem na 3 i jest trochę lepiej tzn hamulec dobry ale głęboki..
Aha no to dobrze że się nie wziąłem za to ostatnio.
Aha no to dobrze że się nie wziąłem za to ostatnio.
- Od: 28 maja 2013, 14:58
- Posty: 75
- Skąd: Brzesko (Małopolska)
- Auto: Mazda 3 BK
silnik:1.6 105km
rok produkcji:2007
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości