Hamulce przód, regeneracja zacisków

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez jacek5505 » 27 mar 2011, 12:28

Witam, jestem po regeneracji przednich zacisków za pomocą tego zestawu Nipparts i niestety okazuje się że te stalowe pierścienie otrzymujące uszczelkę przeciwpyłową na zacisku są za grube. Powoduje to ich samoistne zsuwanie się z zacisku razem z uszczelką. Lipa straszna, oryginalne pierścienie mają w przekroju kształt okrągły a te z mojego zestawu są prostokątne. Zmuszony bylem założyć stare pierścienie i mam do was pytanie. Czy można jakoś doszczelnić to miejsce jakaś pasta, bo wydaje mi się ze ten patent z tym pierścieniem to nie jest zbyt dobrze pomyślane przez producenta. Taki pierścień nigdy nie będzie dociskał uszczelki na całym obwodzie. Myślałem żeby to wkoło zapaćkać np. pasta miedzianą, ale ona jest na bazie ropy i zniszczy uszczelkę. Czy wy to jakoś dodatkowo zabezpieczacie?
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2008, 01:39
Posty: 61
Skąd: okolice Tarnobrzega
Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r

Postprzez firlej1988 » 27 mar 2011, 13:57

miałem ten sam problem i też założyłem stare te pierścienie bo nowe faktycznie się zsuwały. Chyba nic z tym nie można zrobić raczej... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2008, 15:08
Posty: 47
Skąd: Rejowiec
Auto: mazda 323F BA 1,5 95r +gaz

Postprzez jacek5505 » 29 mar 2011, 18:22

Więc widzę ze inni też z tym mają problem, dlatego, jak ktoś to jakoś doszczelnił to proszę o informacje bo coś mi się wydaje że w takim stanie zacisk będzie niedługo do ponownej regeneracji. Wiem ze wszyscy polecają oryginalne zestawy naprawcze, ale ich cena to po prostu kosmos.
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2008, 01:39
Posty: 61
Skąd: okolice Tarnobrzega
Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r

Postprzez dgolf » 30 sie 2011, 13:40

Ja kupiłem u kolegi arti154 zestawik i wszystko pasowało. Miałem lekką "nadżerkę ;)" na tłoczku + zapieczone prowadniki. Na razie odpukać wszystko działa.

Hamulce miałem słabe ogólnie i przegrzewał się przód w wyniku zapieczonego na amen tyłu. Teraz dzień do nocy. Jak depnę , to Ci z tyłu do rowu uciekają :) Jest duża różnica w hamowaniu z 4 osobami.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez kosa1061 » 31 sie 2011, 17:57

A jaki smar idzie do prowadnic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 12:06
Posty: 52
Skąd: Zarszyn
Auto: Mazda 323F BA 1.5 r.95

Postprzez rafał88 » 1 wrz 2011, 07:08

Haaa ja wkoncu wiem tez cos robi duzi w heblach w naszych madziach. Tylne hamulce mialem prblem od maja tego roku i wkoncu znalazlem przyczyne stale przegrzewajace(zmecznie materialu) sie bebny z tylu po wymianie jest duzo duzo efektywniejsze hamowanie i tez duzo zalezy jak ktos sobie reczny ustawi ja mialem za bardzo i reczny nonstop obcieral i bylo takie wraznie jak wlasnie hamulce nie dzialaly tak jak trzeba.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Andrzej414 » 6 gru 2014, 13:23

Witajcie. Czy ktoś z kolegów wie jakie są wymiary prowadnic dolnej i górnej? Chodzi mi o długość, średnicę zewnętrzną i średnicę wewnętrzną oraz odległość i głębokość rowka od krańca prowadnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323