Stuki w zawieszeniu (323F BA) – wątek wspólny

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Pioteq25 » 3 gru 2010, 00:37

ucze1102 napisał(a):miałem podobny problem rok temu też dochodziły dziwne stuki z zawieszenia z tyłu na diagnostyce amorki wykazywały po 70% a jak się później okazało lewy tył był całkiem rozwalony (wyciekł olej) jak go zobaczyłem po wymianie to normalnie masakra, ewentualnie łączniki stabilizatora. A i sprawdź czy tłumik nie ma luzów gdzieś na wieszakach i nie obija się gdzieś o jakąś osłonę, miałem tak w tym roku i wydawało mi się że to właśnie coś z zawieszeniu się tłucze


Standard w 323F BA, że testy amortyzatorów na stacji można wsadzić do <dupa>
Taka specyfikacja zawieszenia wielowahaczowego w tej madzi. Ja też jak wymieniałem amorki z tyłu, to stare latały jak gumka od majtek :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez rafał88 » 4 gru 2010, 09:21

Dobre heh <rotfl> ale to chodzi o stopien tlumienia panowie a nie ile jeszcze zostalo amorka, nawet nowy amor ma 84 % moze 86 % sam sprawdzalem i pytalem "speca" od przegldow i mowi ze nie ma amorow ktore mialyby 100% tlumienia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez misiak89-89 » 16 sty 2011, 22:54

I jak kolego arafal21zlokalizowałeś przyczynę nieprzyjemnych stuknięć w [jakim?] zawieszeniu?
my problem is identicko :|
mam pytanie, można wymienić same te tuleje w tych wahaczach wzdłużnych czy to cały zestaw się wymienia? <oczy>
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez rafał88 » 17 sty 2011, 19:41

Nie wiem sam co to jest. ja u siebie podejrzewam ta girna czesco na sprezynie, ale pewnosci nie mam. narazie niech sobie stuka teraz mam xenon planach pomalowac zderzak i [jaki?] blotnik takze zaweicha odpada.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez wilu86 » 17 sty 2011, 23:16

Nie wiem może komus pomoge ale miałem takie stuki z tyłu zawieszenia o których mówicie na najmiejszych nierównościach jezdni pukało pojechałem do mechanika i wymienił mi simeblocki i problem ustał
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 13:25
Posty: 67
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F ba 1.5 16V 96r,sekwencja Lpg

Postprzez sati26 » 18 sty 2011, 17:37

u mnie chrupie jak jadę wolno po dołkach, myślałem że to plastiki, pólka ale nie, amorki wymieniłem tydzień temu miałem jeden wylany no i zamarzał, teraz amortyzują kamoki ale są póki co ok tylko nie wiem czy możliwe żeby te gazówki miały jakiś skok jałowy taki słyszalny przy delikatnym ucisku na tył auta czy to może lekko stuka jakiś luz w poduszce mocowaniu no za nic nie mogę na razie tego wysłuchac.
Początkujący
 
Od: 8 cze 2010, 08:01
Posty: 8
Skąd: Ełk
Auto: scenic II 1.5 dci

Postprzez rafał88 » 18 sty 2011, 20:03

A co to jest ten simeblock??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez puznies0 » 18 sty 2011, 21:05

arafal21 napisał(a):A co to jest ten simeblock??


jak już to silent block i chodzi zapewne o tuleje wahaczy ( metalowo gumowe elementy zawieszenia które spełniają rolę mocowania i wygłuszenia zawieszenia jak również łączą poprzez śruby wkręcane przez ich otwory poszczególne elementy zawieszki ze spodnią częścią nadwozia auta)...

taka definicja dość ogólna....:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez misiak89-89 » 18 sty 2011, 22:50

Jednak nie wymienia się samych tych tulei <oczy>
z tyłu są 4 sztuki tych wahaczy, a to już nie tania sprawa :|
a myślicie że na stacji diagnostycznej znajdą na trzepakach który wahacz siedzi?
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez wilu86 » 19 sty 2011, 16:33

Nie pamiętam już dokładnie jak mi mechanik te simerblocki wymieniał ale pamiętam że chciałem kupić simerblocki do mazdy 323f ba w sklepie ale w kilku mi powiedzieli że tylne zawieszenie bo nazwie auta sie w sklepie nie dostanie tylko w aso za grubszą kase napewno,więc mechanik rozebrał te stare i po prostu dopasował takie jakie mają niewiem czy to jakieś uniwersalne sie kupuje czy na wymiar ale tyle pamiętam i powiem szczerze że mnie to wszystko drogo nie wyszło,a pare dni przed tym wymieniałem amorki kupiłem firmy HART za 175zł 1 sztuka bo takie mi polecił dostałem na nie 2 lata gwarancji i ogólnie powiem że bardzo ładnie sie sprawują
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 13:25
Posty: 67
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F ba 1.5 16V 96r,sekwencja Lpg

Postprzez HOGUM » 19 sty 2011, 19:51

A moze to ta plastikowa osłona koła zapasowego??U mnie tłucze sie tak głucho ten plastik i znicze po wszystkich świętych.Podłozyłem cienki styropian i wyciągnałem znicze i cisza jak w grobie hahaha
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez Murray » 2 lut 2011, 17:45

Odboje i osłony masz oki ?? saprawdź górny kielich mocowania amorka i wszystkie gumy całej kolumny czy nie są jakieś posieczone. Luknij też czy tylny wydech nie wali w blachę.

Sprawdź też okolice tych części, mocowań które zaznaczyłem nie pamiętam dokładnie gdzie są gumy bo dawno nie siedziałem pod autem. Zweryfikuj to z dobrym mechanikiem...
Obrazek

U mnie jak dochodziły z tyłu odgłosy stukania to poszły do wymiany osłony i odboje amorka, łączniki stabilizatorów i odginałem troszeczkę blachę od tłumika bo stukał lekko od tamtej pory cisza.
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez Savel » 13 mar 2011, 22:16

Może ktoś mi napisać co to jest za element (na schemacie w poście wyżej) o nr 28-200B 28-200X? Urwało mi się coś podobnego przy tylnym kole.
Początkujący
 
Od: 14 lis 2008, 00:13
Posty: 19
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323f 1,5 '95

Postprzez Lantis 89 » 13 mar 2011, 23:08

Jest to ramie jednego z trzech wahaczy,dwa sa poprzeczne które ida do piasty i jesten wzdłużny bo jest wzdłuż auta...
A jak dokładnie Ci sie to urwało w którym miejscu?????
Lantis 89
 

Postprzez Savel » 13 mar 2011, 23:35

Nie jestem pewny czy to jest to, no ale nie znam się. Ten element biegnący wzdłuż auta urwał się na końcu, tj. przy tylnym kole, tam gdzie jest mocowany. Blaszka na jego końcu jest rozerwana i mocno zardzewiała.
Początkujący
 
Od: 14 lis 2008, 00:13
Posty: 19
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323f 1,5 '95

Postprzez Lantis 89 » 13 mar 2011, 23:45

Zrób jutro fote i będziemy myśleć ;)
Lantis 89
 

Postprzez Savel » 15 mar 2011, 10:47

Tak jak widać na zdjęciu element zaznaczony na czerwono zerwał się na końcu i jest związany drutem :P
Może ktoś napisać co to jest i jaką funkcję spełnia?

Obrazek
Początkujący
 
Od: 14 lis 2008, 00:13
Posty: 19
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323f 1,5 '95

Postprzez rafał88 » 15 mar 2011, 10:59

To jest wahacz tzw wleczony. w madzi jest zawiesznie z tylu wielo wahaczowe. lepiej sobie to wymien jak naszybciej
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Savel » 15 mar 2011, 11:16

Znalazłem na allegro za 65zł/szt firmy Sh, teraz pytanie czy to dobre jakościowo?
Powinno się wymieniać dwa wahacze naraz czy można jeden?
Początkujący
 
Od: 14 lis 2008, 00:13
Posty: 19
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323f 1,5 '95

Postprzez Lantis 89 » 15 mar 2011, 16:25

Nie ma co szukać dobrych firm ponieważ to nie jest aż tak bardzo narażone na oddziaływanie wielkich sił...
Możesz sobie wymienić oba dla świętego spokoju a później jechać na geometrie kół.
Lantis 89
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323