
Problemy z hamulcem ręcznym w BA – wątek zbiorczy
2ndsun napisał(a):Po wymianie szczęk hamulcowych, wymiana była cholernie ciężka, pojawił się problem
Dobrze to zrobił...2ndsun napisał(a):Zapłaciłem 20zł i fachowiec to naprawił
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
I wszystko jasne2ndsun napisał(a):Ja miałem ciężki młotek

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Na przeglądzie wyszło mi, że nie mam hamulca ręcznego w prawym, tylnym kole, jakie mogą być przyczyny? Zerwana linka? Rozumiem, że hamulec ręczny i roboczy działają niezależnie i nie muszę się przejmować funkcjonowaniem roboczego?
_____________________________________________
323C BA Z5 1,5i 1.489ccm 16v DOHC 88KM 132Nm 1995r.
_____________________________________________
323C BA Z5 1,5i 1.489ccm 16v DOHC 88KM 132Nm 1995r.
- Od: 9 wrz 2005, 15:06
- Posty: 67
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323F BA '97 1.8
Stoi zacisk lub linka (na przykład na skutek rozwarstwienia).Fang napisał(a):jakie mogą być przyczyny?
Musisz rozpiąć linkę i zobaczyć, co nie chodzi.
EDIT: Zapomniałem, że tam są prawdopodobnie bębny

Sorrki.
Tak.Fang napisał(a):Rozumiem, że hamulec ręczny i roboczy działają niezależnie i nie muszę się przejmować funkcjonowaniem roboczego?
Ostatnio edytowano 28 wrz 2005, 11:02 przez nemi, łącznie edytowano 1 raz
Masz tam bębny? Możliwe, że cylinderek jest nieszczelny. Miałem tak w BG i też na przeglądzie brakowało ręcznego w jednym kole, po zdjęciu bębna okazało się, że w środku jest cały zasyfiony płynem hamulcowym.Sprawdź poziom płynu, chociaż jeśli cylinderek jest lekko rozszczelniony, to możesz nie zauważyć ubytku. Tak czy siak musisz zdjąć bęben i zobaczyć, co jest nie halo.
- Od: 9 lis 2003, 00:21
- Posty: 227
- Skąd: Luboń/k Poznania
- Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)
Jak masz bębny, to również masz linkę
. Nemiemu chodziło o to, że napisał, że stoi zacisk. Sprawdź linkę a jeżeli to nie ona, to obejrzyj w środku bęben. Zazwyczaj jest tam pełno syfu i raz na jakiś czas przydałoby się go wyczyścić nasmarować, itd...
- Od: 9 lis 2004, 22:14
- Posty: 234
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC
Stojący rozpierak.Fang napisał(a):Na przeglądzie wyszło mi, że nie mam hamulca ręcznego w prawym tylnym kole, jakie mogą być przyczyny?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Ja bym od razu sprawdził oba koła, bo mnie prawe nie trzymało, za to lewe, to mocno to nadrabiało i ostatecznie trzeba było wymienić lewe szczęki, bo niewiele z nich zostało. Całe szczęście bęben nie wymagał przetoczenia.
Powodem o ile dobrze pamietam była linka zapieczona w pancerzu – trzeba było wyczyścić i przesmarować, a przy okazji wyregulować.
Powodem o ile dobrze pamietam była linka zapieczona w pancerzu – trzeba było wyczyścić i przesmarować, a przy okazji wyregulować.
Bębnów w Mazdach się nie toczy, bo później są jaja z samoregulacją...Briareos napisał(a):Całe szczęście bęben nie wymagał przetoczenia.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
W Toyotach też się nie toczy, bo potem są jaja i trzeba kupować nowe, okrągłeJaksa napisał(a):Bębnów w mazdach się nie toczy bo pozniej są jaja z samoregulacją

the right man in the wrong place...
Witam
Od pół roku mam problem ze słabym hamulcem ręcznym. Wizyty w warsztacie nie pomogły. Wymieniłem szczęki, bebny są ok. Nie wiem już co może być nie tak. Linka pracuje prawidłowo. Już zastanawiałem się czy nie przerobić tylniego ukłądu hamulcowego na tarcze. Ma ktoś może jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić i jak??
Sebastian Kurdziel dołączyłem Twój temat do już istniejącego dotyczącego takiego samego problemu co Twój. KyRy
Od pół roku mam problem ze słabym hamulcem ręcznym. Wizyty w warsztacie nie pomogły. Wymieniłem szczęki, bebny są ok. Nie wiem już co może być nie tak. Linka pracuje prawidłowo. Już zastanawiałem się czy nie przerobić tylniego ukłądu hamulcowego na tarcze. Ma ktoś może jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić i jak??
Sebastian Kurdziel dołączyłem Twój temat do już istniejącego dotyczącego takiego samego problemu co Twój. KyRy
Ostatnio edytowano 7 paź 2007, 12:15 przez Sebastian Kurdziel, łącznie edytowano 1 raz
Sebastian
- Od: 7 paź 2005, 16:30
- Posty: 6
- Skąd: Gluszyca
- Auto: Mazda 323 C
Sprawdz jeszcze czy telinki nie sa zapieczone
noi zobacz czy nieubywa plynu hamulcowego,mowa tu o tym cilstwie z tylu.Niewiem jak sie to poprawnie nazywa.Ale rozpiera szczeki.I mozesz to miec wadliwe lub tez przez to wycieka plyn.Ewentualnie mam jeszcze taki pomysl.Za silnikiem jest cos w rodzaju malego reduktora czy korekrtora,moze i to .Ostatnio tata mojej dziewczyny robil to w Starlecie z 90roku i to wywalil bo bylo przyczyna ale przednich hampli.(koszt w Toyocie tej malej rzeczy 900
)
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Sebastian
- Od: 7 paź 2005, 16:30
- Posty: 6
- Skąd: Gluszyca
- Auto: Mazda 323 C
Porek napisał(a):PS. zerknij do regulaminu i popraw temat
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
i użyj Szukajki, może znajdziesz jakieś pomocne informacje.
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość