Wymiana przegubu zewnętrznego-potrzebuje instrukcji tej naprawy
Strona 1 z 1
Witam
Musze wymienić Przegub ale nie wiem jak sie za to prawidłowo zabrać a niechce nic uszkodzić
Proszę o udzielenie jakiś informacji;)
Musze wymienić Przegub ale nie wiem jak sie za to prawidłowo zabrać a niechce nic uszkodzić
Proszę o udzielenie jakiś informacji;)
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
http://www.autoschrauber.de/art/000069/ ... chseln.htm jest w fotorelacjach
- Od: 19 kwi 2008, 19:43
- Posty: 133
- Auto: była 323f jest avensis
ralf8484BZDURA!!!Odkrecasz koło odklepujesz zabezpieczenie na tej dużej śrubie,Odkrecasz sworzeń wahacza.Odkrecasz tą dużą śrube i wyjmujesz przegub
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
To co wg tej fotorelacji jest robione?
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
1 zdjęcie pokazuje nowy przegub i części które są potrzebne przy wymianie przegubu
2 odkręcasz dużą centralną nakrętkę, ona trzyma przegub, potem ściągasz koło.
3 odkręcasz i zdejmujesz końcówkę drążka kierowniczego
4 odkręcasz zwrotnicę od amortyzatora tak jak na zdjęciu
5 odpinasz przwód hamulcowy żeby był lużny
6 odchylasz zwrotnice koła do siebie tak ażeby przegub wyszedł z piasty
7 możesz sobie pomóc młotkiem
8 ściągasz osłonę gumową z przegubu
9 jak już ściągnołeś osłonę to nawalasz młotkie w przegub żeby zszedł tak jak na zdjęciu przegub masz ściągnięty, ściągasz starą osłonę przegubu
10 zakładasz nową osłonę przegubu, zakładasz nową sprężynkę zabezpieczającą, w ciskasz smar z woreczka do przegubu i osłony gumowej, przykładasz przegub i lekko uderzasz młotkiem żeby przegub wszedł no swoje miejsce, najlepiej to robić młotkiem drewnianym lub czymś podobnym żeby zwykłym młotkiem nie popsuć czegoś, jak przegub jest na swoim miejscu zakładasz na przegub osłonę gumową
11 zakładasz opaski metalowe osłony i zaciskasz szczypcami
12 wkładasz przegub w piastę, przykręcasz zwrotnicę do amortzatora, przykręcasz drążek kierowniczy
13 zakładasz koło i dokręcasz nakrętkę przegubu i zabezpieczasz ją.
I gotowe.
Nie musisz odkręcać drązka kierowniczego i go ściągać. jak tego nie zrobisz też dasz radę wymiennić przegub.
2 odkręcasz dużą centralną nakrętkę, ona trzyma przegub, potem ściągasz koło.
3 odkręcasz i zdejmujesz końcówkę drążka kierowniczego
4 odkręcasz zwrotnicę od amortyzatora tak jak na zdjęciu
5 odpinasz przwód hamulcowy żeby był lużny
6 odchylasz zwrotnice koła do siebie tak ażeby przegub wyszedł z piasty
7 możesz sobie pomóc młotkiem
8 ściągasz osłonę gumową z przegubu
9 jak już ściągnołeś osłonę to nawalasz młotkie w przegub żeby zszedł tak jak na zdjęciu przegub masz ściągnięty, ściągasz starą osłonę przegubu
10 zakładasz nową osłonę przegubu, zakładasz nową sprężynkę zabezpieczającą, w ciskasz smar z woreczka do przegubu i osłony gumowej, przykładasz przegub i lekko uderzasz młotkiem żeby przegub wszedł no swoje miejsce, najlepiej to robić młotkiem drewnianym lub czymś podobnym żeby zwykłym młotkiem nie popsuć czegoś, jak przegub jest na swoim miejscu zakładasz na przegub osłonę gumową
11 zakładasz opaski metalowe osłony i zaciskasz szczypcami
12 wkładasz przegub w piastę, przykręcasz zwrotnicę do amortzatora, przykręcasz drążek kierowniczy
13 zakładasz koło i dokręcasz nakrętkę przegubu i zabezpieczasz ją.
I gotowe.
Nie musisz odkręcać drązka kierowniczego i go ściągać. jak tego nie zrobisz też dasz radę wymiennić przegub.
Bez problemu wyjdzie mi stary przegub?
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
No półosi jest sprężynka zabezpieczająca, która trzyma przegub i trzeba trochę siły żeby go ściągnąć ale młotek powinien sobie poradzić
niedzwiadek833nie potrzebna robota
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
Wiec?:) która metoda lepsza?
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
jak na moje oko odkrecanie drazka kierowniczego wiaze ze soba potem ustawianie zbieznosci... co pociaga za soba kolejne koszta... ja wymieniajac u siebie przegub odkrecalem sworzen od wahacza i dalo sie wszystko powyjmowac itd..
- Od: 11 maja 2008, 16:43
- Posty: 120
- Skąd: Stróża/k. Myślenic
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 DOHC 16V '96
Jakiej firmy zakupiłeś przegub i czym się objawiało jego zużycie ? Mi jak jadę po nierównościach i mam skręconą kierownice w prawo to coś wali w lewym kole i właśnie próbuję dojść do tego co to może być.
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/289][img]http://www.motostat.pl/user_images/289/icon1.png[/img][/url]
- Od: 31 gru 2008, 18:44
- Posty: 19
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: 323f ba 1.5 se
Przy skręcaniu w lewo slychac sutkanie w prawym kole Przegub firmy NKN kupiony w carspeed.pl jeszcze nie wymieniłem
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
mozecie wierzyc albo nie, ale ja zeby zdjac stary przegub musiałem rozcinac diaksem ten koszyk co sa w nim te kuleczki, tak siedzial ze nawet udezanie 5kg mlotkeim nic nie pomogo, a dodam ze wyjełem półoś i w imadło wstwiłem;p zeby lepiej było zdjac i n ic;/ ale jakos sobie poradziłem, a przeguby kupiłem "secura" jakies japonskie zamienniki, za 95zł/szt. ale teraz miło usłyszec ta cisze przy skrecie:)
- Od: 4 sie 2010, 13:23
- Posty: 23
- Skąd: Szczygły Górne
- Auto: Mazda BA 323f 1.5 16V
witam
zabieram się jutro do wymiany osłony przegubu przy kole w 323 1.7 td (przeciąłem ją delikatnie przy odcinaniu łącznika stabilizatora
). jak to zrobić najprościej, muszę wyciągać przegub, czy uda się to na aucie, podpowiedzcie
ps. mam mazdę od niedawna i dopiero się uczę tego autka, ale w poprzednich sam starałem się grzebać chyba powinienem sobie poradzić co?

zabieram się jutro do wymiany osłony przegubu przy kole w 323 1.7 td (przeciąłem ją delikatnie przy odcinaniu łącznika stabilizatora
ps. mam mazdę od niedawna i dopiero się uczę tego autka, ale w poprzednich sam starałem się grzebać chyba powinienem sobie poradzić co?
-
pawier
A co sie stanie gdy przy zakładaniu przegubu kawałek zabezpieczenia sie złamał? Tak już zostawiłem i jakoś jeżdże tylko czy będzie to miało jakiś wpływ na eksploatowanie przegubu?
jedyne co może się stać to jak ci zabezpieczenie nie złapie przegubu będzie ci półośka stukać po przegubie w środku i po jakimś czasie się rozkloszuje na końcu w sumie nic strasznego ale później żeby zdjąć przegub trzeba go rozciąć.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości