Drgania podczas przyspiesznia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Wizz » 29 cze 2010, 14:23

Tak jak w temacie mam taki problem. Od 35 km/h do ok. 45 km/h samochód wpada mi w drgania. Ja czuje to dość wyraźnie, pasażerowie już mniej.
Czy moglibyście mi polecić warsztat w okolicy Bytomia gdzie robią porządnie geometrię kół (ze wszystkimi kątami)?


Z góry dzięki.
Wizz
 

Postprzez Pankuba » 29 cze 2010, 20:37

Wizz napisał(a):Tak jak w temacie mam taki problem. Od 35 km/h do ok. 45 km/h samochód wpada mi w drgania. Ja czuje to dość wyraźnie, pasażerowie już mniej.
Czy moglibyście mi polecić warsztat w okolicy Bytomia gdzie robią porządnie geometrię kół (ze wszystkimi kątami)?


Z góry dzięki.


Sprawdzałeś wyważenie kół?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Wizz » 30 cze 2010, 21:16

Sprawdzałem i jest ok.
Wizz
 

Postprzez fazzi » 30 cze 2010, 22:28

Jeśli odczuwasz drgania tylko w granicach tych prędkości to wina musi być w kołach. Albo źle wyważone, albo krzywe opony.
Jeśli natomiast w granicach odpowiadających obrotów, to w silniku. Na innych biegach może to być mniej odczuwalne więc można nie zauważyć.
Sprawdź dokładnie, ale z opisu wszystko wskazuje na koła. Lub ewentualnie tarcze, ale odczuwałbyś to również przy hamowaniu i to wzmocnione.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Wizz » 2 lip 2010, 10:37

Koła wyważone. Z tego co sprawdzali u wulkanizatora opony i koła wydają się być ok, aczkolwiek opony są do wymiany. Powiedzcie mi jeszcze gdzie w okolicach Bytomia robią porządnie geometrię kół ze wszystkimi kątami?
Bo wydaje mi się że tylne prawe koło mam lekko nachylone w lewo i zgaduję że to też może być przyczyna tych drgań.
Wizz
 

Postprzez Krisek » 2 lip 2010, 17:32

Poduszki Silnika ... sprawdz
Przegub moze tez powodowac wibracje ...
Kola ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Szydło » 24 lip 2010, 16:19

Jest dużo możliwości od kół do przegubu. W moim przypadku był do przegub. Koszta nie małe ale po wymianie różnica duża. ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 22:07
Posty: 1500
Skąd: Bieliny, Jarosław
Auto: Mazda 323f (BA) 2.0 V6 95rok

Postprzez RADASS81 » 9 wrz 2010, 04:51

Witam... Mam podobny problem z drganiem silnika, lecz u mnie występuje to w związku z obrotami. Dzieje się to przy 3tys obrotów i w górę. Silnik staje się głośniejszy i czuć jakby drżał. Ktoś miał podobny problem? Może to gumy zawieszenia silnika?
Początkujący
 
Od: 1 lip 2010, 16:58
Posty: 5
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323C, 95r. BA

Postprzez voodoo » 9 wrz 2010, 09:03

http://www.twojserwis.com.pl/
Byłem tam z Matizem żony zbieżność 70 zł , cała geometria z katami 120 zł ale trzeba sie umówić.
Pozdro.
Nie rozmawiaj z idiotą najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu a potem zabije doświadczeniem !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 14:03
Posty: 77
Skąd: Ruda Śląska
Auto: 323F BA 1.5

Postprzez skrzaty » 9 wrz 2010, 14:00

RADASS81 napisał(a):Dzieje się to przy 3tys obrotów i w górę. Silnik staje się głośniejszy i czuć jakby drżał. Ktoś miał podobny problem?
pewnie lancuszek laczacy walki rozrzadu Ci tak halasuje, koszt okolo 200zl + wymiana (lancuszek 120 + uszczelka pod pokrywe zaworow 85)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 13:01
Posty: 62
Auto: 323f BA 1.5 16V 96r

Postprzez RADASS81 » 10 wrz 2010, 01:19

Dzięki ,,skrzaty,, Podpytam się jeszcze w jakimś warsztacie, jeśli ktoś potwierdzi Twoje przypuszczenie to zrobię wymianę tego łańcuszka:–) Jakieś pół roku temu wymieniany był rozrząd, mogło to mieć jakiś wpływ?
Początkujący
 
Od: 1 lip 2010, 16:58
Posty: 5
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323C, 95r. BA

Postprzez marvvtin » 10 wrz 2010, 15:20

RADASS81 ja miałem to samo przy 2900 – 3000 obr/min. W moim przypadku w drgania wpadał wydech, który mocowany jest na gumowych wieszakach. Wygooglaj sobie "BP47-40-061" i zobacz grafikę jak to wygląda na rysunku – chodzi mi o te wieszaki 40-061. Ze starości trochę się u mnie rozciągnęły, więc w serwisie tłumikowym po tym jak mechanik przy 3000 obr/min podtrzymywał ręką wydech (mniej więcej na środku) to wtedy problem ustawał. Usztywniliśmy jedną gumę i poprawa jest kolosalna, nawet zniknęły jakieś stuki które luźno ruszający się wydech powodował przy ruszaniu.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 14:14
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F , 1.5B, 1999 rok
(BJ) przebieg 112 tys.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323