Problemy z czujnikami ABSu
Co to za przekaznik "51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)" odczytywalem znowu kody bledow i mi takie cos wymrugalo no i jakby bylo malo to drugi czujnik poszedl z tylu:// mozna kupic gdzie sam przekznik czy to jest w pompie i trzeba cala pompe kupowac.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Output all stored DTCs oznacza, że zostaną wyświetlone wszystkie zapamiętane błędy.
Nie wiem co może być z tym resetem. Ja tego też jak się okazuje nie pamiętałem tak dokładnie, więc zwarłem dzisiaj te punkty (masę tą w dolnym rzędzie i TBS) i po przekręceniu kluczyka aż się zaświecą kontrolki, lampka ABS zgasła po chwili, błędów nie było więc nacisnąłem 10x pedał hamulca (trwa to ok. 4 sekund) i żółta kontrolka zaświeciła się i nie zgasła (a wydawało mi się, że powinna ale u mnie nie gaśnie) i wyłączyłem kluczyk. Teoretycznie wszystko jest u Ciebie ok bo punkty są zwarte (inaczej by nie było sygnalizacji błędów) i naciskanie hamulca powinno dać efekt w postaci skasowania błędów (no chyba że jakimś cudem jest przerwa w połączeniu pedału i sterownika ale to raczej mało realne)
Nie wiem co może być z tym resetem. Ja tego też jak się okazuje nie pamiętałem tak dokładnie, więc zwarłem dzisiaj te punkty (masę tą w dolnym rzędzie i TBS) i po przekręceniu kluczyka aż się zaświecą kontrolki, lampka ABS zgasła po chwili, błędów nie było więc nacisnąłem 10x pedał hamulca (trwa to ok. 4 sekund) i żółta kontrolka zaświeciła się i nie zgasła (a wydawało mi się, że powinna ale u mnie nie gaśnie) i wyłączyłem kluczyk. Teoretycznie wszystko jest u Ciebie ok bo punkty są zwarte (inaczej by nie było sygnalizacji błędów) i naciskanie hamulca powinno dać efekt w postaci skasowania błędów (no chyba że jakimś cudem jest przerwa w połączeniu pedału i sterownika ale to raczej mało realne)
Pozdrawiam. Tomek.
- Od: 23 kwi 2009, 12:30
- Posty: 35
- Skąd: Stargard
- Auto: była 323 P BA, Z5, 1.5 16V 1998r.,
jest KIA Cee'd SW 1.4 16V 2010r
witam wiem że to nie w tym poście powinienem był pytać ale chciałbym by mi ktoś posłał linka gdzie jest post jak zrobić diagnostykę z tą diodą jestem tu nowy na forum mam mazdę 323f i mam problem z absem. chciałbym spróbować sam naprawić. tylko nie umię znajść tego postu gdzie jest pokazane jak zdiagnozować czyli w które miejsce diodę włóżyć i gdzie mostek zrobić. z góry dzięki wam za odpowiedź. i czekam na linka 
- Od: 11 cze 2010, 09:19
- Posty: 5
tu masz jak wpiac i wogogle i odrazu jakie sa kody,dlugie mrugniecia to dziesiatki a krotkie to jednosci good luck:)
Kody układu ABS
Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Pomiędzy zaciski FBS i B+ należy podłączyć tester diodowy, przygotowany według wcześniej umieszczonego opisu.
4. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
5. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
6. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.
Kody błędów DTC dla układu ABS
11 – czujnik obrotów koła PP
12 – czujnik obrotów koła LP
13 – czujnik obrotów koła PT
14 – czujnik obrotów koła LT
15 – czujnik obrotów koła
22 – elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24 – elektrozawór LP
26 – elektrozawór PT
27 – elektrozawór LT
29 – obwód PP-LT
30 – obwód LP-PT
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie
Kody układu ABS
Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Pomiędzy zaciski FBS i B+ należy podłączyć tester diodowy, przygotowany według wcześniej umieszczonego opisu.
4. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
5. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
6. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.
Kody błędów DTC dla układu ABS
11 – czujnik obrotów koła PP
12 – czujnik obrotów koła LP
13 – czujnik obrotów koła PT
14 – czujnik obrotów koła LT
15 – czujnik obrotów koła
22 – elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24 – elektrozawór LP
26 – elektrozawór PT
27 – elektrozawór LT
29 – obwód PP-LT
30 – obwód LP-PT
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
winko napisał(a):Jesli macie jakies pomysly to dajcie znac bo ja juz nie mam sily do tegoa wyglad palacej sie kontrolki codziennie jak jade rano do pracy tylko podnosi mi cisnienie
;p
PS2. ABS nie dziala przy palacej sie kontrolce... tak w razie czego ;p
Musisz się nastawić na zakup nowych czujników, albo lokalizację pęknięcia w przewodzie i postawienia nowych drutów. "Regeneracja" będzie tylko doraźną naprawą, bo kiedyś to też puści – trzeba będzie itak kupić czujniki. Chłopaki na forum oferują je nawet za 35zł od sztuki. Musisz sprawdzić jeszcze czy będą pasowały.
Miałem dwie mazdy i zawsze był problem z czujnikami – zawsze było to mechaniczne uszkodzenie przewodu. W pierwszym przypadku przy wymianie amortyzatorów, a w drugim zimą kiedy przewody skapitulowały na mrozie
- Od: 29 mar 2008, 17:17
- Posty: 985
- Skąd: Suwałki
- Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe
Witam, mam uszkodzony Lewy [jaki?] czujnik ABS, poszukuję konkretnie czujnika b21j-43-72y, słyszałem że z mazdy 626 ge 92-97 można dopasować taki czujnik, czy ktoś z was kombinował coś takiego ?
Apropo mam do sprzedania CZUJNIK DO MAZDY 323F BA LT o oznaczeniu BC1M-43-72Y – czujnik zakupiłem od forumowicza, ale nie pasuje jest za gruby i ma inna wtyczkę, tak więc sprzedam. Cena 50 pln.
Apropo mam do sprzedania CZUJNIK DO MAZDY 323F BA LT o oznaczeniu BC1M-43-72Y – czujnik zakupiłem od forumowicza, ale nie pasuje jest za gruby i ma inna wtyczkę, tak więc sprzedam. Cena 50 pln.
- Od: 24 lip 2008, 07:13
- Posty: 30
- Skąd: Białystok/Hajnówka - Podlaskie
- Auto: 323F BA 1.5 Z5 98r. FULL Opcja
witam...
posiadam 323f rok 97
od kilku dni pojawił się problem, iż podczas hamowania jadąc bardzo bardzo pomału przed zatrzymaniem się (np. dojeżdżając do skrzyżowania) jadąc na luzie lub na wciśniętym sprzęgle tak jak by włączał się ABS odczuwam drgania na pedale hamulca oraz dźwięk ABS'u, jadąc szybko i hamując nic złego się nie dzieje auto super zwalnia równo nic nie szarpie nic nie znosi rozpędzając się 100-120 wciskając do końca hamulec oczywiście włącza się prawidłowo ABS sytuacja ma miejsce tylko przy bardzo powolnej jeździe i delikatnym hamowaniu...
sprawdziłem klocki, tarcze, odpowietrzyłem , sprawdziłem błędy w złączu diagnostycznym wszystko jest OK, mechanicy rozkładają ręce...
jakieś propozycje
?????????
z góry dziękuje
posiadam 323f rok 97
od kilku dni pojawił się problem, iż podczas hamowania jadąc bardzo bardzo pomału przed zatrzymaniem się (np. dojeżdżając do skrzyżowania) jadąc na luzie lub na wciśniętym sprzęgle tak jak by włączał się ABS odczuwam drgania na pedale hamulca oraz dźwięk ABS'u, jadąc szybko i hamując nic złego się nie dzieje auto super zwalnia równo nic nie szarpie nic nie znosi rozpędzając się 100-120 wciskając do końca hamulec oczywiście włącza się prawidłowo ABS sytuacja ma miejsce tylko przy bardzo powolnej jeździe i delikatnym hamowaniu...
sprawdziłem klocki, tarcze, odpowietrzyłem , sprawdziłem błędy w złączu diagnostycznym wszystko jest OK, mechanicy rozkładają ręce...
jakieś propozycje
z góry dziękuje
- Od: 26 sie 2009, 16:55
- Posty: 20
- Skąd: Krynica
Witam ponownie.
Udało mi się w końcu zresetować ABS. Problem polegał na tym, że w niewłaściwym momencie wciskałem hamulec.
Więc aby była jasność aby zresetować ABS należy:
1. Zmostkować GND i TBS
2. Przekręcić kluczyk na ON
3. Wtedy kontrolka wymiga wszystkie zapisane błędy
4. Kiedy wymiga je wszystkie to zacznie je migać od początku i wtedy gdy wymiga pierwszy z nich należy pulsacyjnie szybko 10x walnąć w hamulec
5. Wyłączyć zapłon
6. Odłączyć mostek – gotowe.
Po takim zabiegu kontrolka albo po prostu zgaśnie albo zaświeci na chwile i też zgaśnie. U mnie po prostu zgasła od razu. Po ponownym zmostkowaniu nie miga już błędów (bo skasowane). Niestety po krótkiej jeździe podłączyłem ponownie i wymrugało mi błąd 14 a więc lewy tył. Niestety ale ten czujnik jest do wymiany.
Nawiązując do wypowiedzi wojas_007 chciałbym się upewnić czy faktycznie do BA pasuje czujnik od 626 ge 92-97?
Jaki jest numer katalogowy czujnika lewy tył do BA (ten z płaską końcówką a nie taki gruby okrągły)?
Udało mi się w końcu zresetować ABS. Problem polegał na tym, że w niewłaściwym momencie wciskałem hamulec.
Więc aby była jasność aby zresetować ABS należy:
1. Zmostkować GND i TBS
2. Przekręcić kluczyk na ON
3. Wtedy kontrolka wymiga wszystkie zapisane błędy
4. Kiedy wymiga je wszystkie to zacznie je migać od początku i wtedy gdy wymiga pierwszy z nich należy pulsacyjnie szybko 10x walnąć w hamulec
5. Wyłączyć zapłon
6. Odłączyć mostek – gotowe.
Po takim zabiegu kontrolka albo po prostu zgaśnie albo zaświeci na chwile i też zgaśnie. U mnie po prostu zgasła od razu. Po ponownym zmostkowaniu nie miga już błędów (bo skasowane). Niestety po krótkiej jeździe podłączyłem ponownie i wymrugało mi błąd 14 a więc lewy tył. Niestety ale ten czujnik jest do wymiany.
Nawiązując do wypowiedzi wojas_007 chciałbym się upewnić czy faktycznie do BA pasuje czujnik od 626 ge 92-97?
Jaki jest numer katalogowy czujnika lewy tył do BA (ten z płaską końcówką a nie taki gruby okrągły)?
Witam! moja madzia też jest z 1997 roku i mam tak samo przy hamowaniu...
już od długiego czasu niestety i podobnie jak u Ciebie nikt nie potrafi odpowiedzieć mi dlaczego tak się dzieje.. coś kiedyś słyszałem że to mogą być jakieś prowadnice w hamulcach że tam pod jakąś gumke mógł dostać się piach i dlatego tak ale z drugiej strony gdyby to było to, to za każdym razem by było tak a u mnie nie zawsze się tak dzieje....jeszcze może sprawdź czy ten pierścień co jest przy kole od abs-u nie jest jakoś poluzowany czy coś...
Johny V6 :)
- Od: 16 cze 2010, 23:48
- Posty: 34
- Skąd: Karolew
- Auto: Mazda 323f V6 :)
A na mój gust to jednak ABS..kumpel miał podobny przypadek w Primerze ..wyjmij bezpiecznik od ABSu i sprawdź czy sytuacja dalej ma miejsce.. Kolega miał walnięty któryś z czujników ABS
- Od: 29 cze 2008, 11:23
- Posty: 188
- Skąd: Mniszew/Warszawa
- Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)
okazalo sie ze to 1 z czujnikow ( po zresetowaniu błędów pokazuje juz tylko 1 błąda nie 4 w LT) i zastanawiam się czy mozna by jakoś go rozpiąc... podobno jest wtyczka za fotelem z tylu... jak myslicie dało by się wyłączyc (odpiąć) ten 1 czujnik i reszta będzie działać
czy lepiej wyjąć bezpiecznik i w ogóle wyłączyć ABS.... i szukać czujnika bo do zimy jeszcze troche 
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 26 sie 2009, 16:55
- Posty: 20
- Skąd: Krynica
Bez czujnika raczej nie bedzie działać, na początek najprostszy sposób to zdjęcie tylnego bębna i sprawdzenie co się mogło stać z czujnikem. Ostatnio u kolegi BJ-ce też wyskoczył błąd czujnika, rozebraliśmy z tyłu bęben i okazało się że na czujniku nazbierało się masa opiłków z okładzin, po wyczyszczeniu czujnika wszystko dzaiła.
miałem strzelony tłoczek od hamulca który się lekko sączył.. pocieszałem się że jak go zmienię i wyczyszczę czujnik (wszystko ładnie wyczyściłem) to będzie ok (usunąłem stary błąd) po czym dalej mam błąd czujnika LT i dalej to samo jak hamuje przy prędkości od 20 – 0 Km/h włącza się ABS...
zastanawiam się nad wyciągnięciem bezpiecznika... powinno to wyłączyć całkowicie ABS chyba że się mylę
? a może jest inny sposób wyłączenia ABS'a 
zastanawiam się nad wyciągnięciem bezpiecznika... powinno to wyłączyć całkowicie ABS chyba że się mylę
- Od: 26 sie 2009, 16:55
- Posty: 20
- Skąd: Krynica
Ostatnio wymieniłem tuleje wahacza i końcówkę drążka + sprawdzenie i ustawienie geometrii. Dwa dni temu.
Od tego czasu przy dojeździe do np skrzyżowania przy hamowaniu rozlega się hałas tak jakby coś tarło o coś , dodatkowo na pedale czuje tak jakby sprężynowanie i pogorszenie hamowania. Nie występuje to zawsze tylko czasami. I nie jest to pisk tylko tak jakby głośniejsza praca ABS (naprawdę głośniejsza)
Efekt wystąpił mi tylko przy wolnej jeździe 5-10km/h i delikatnym naciskaniu pedału hamulca. obawiam się że komuś w kuper w końcu wjadę :/
Macie pomysł co to może być? jadę jutro do mechanika ale miło by wiedzieć co o tym myślicie.
Od tego czasu przy dojeździe do np skrzyżowania przy hamowaniu rozlega się hałas tak jakby coś tarło o coś , dodatkowo na pedale czuje tak jakby sprężynowanie i pogorszenie hamowania. Nie występuje to zawsze tylko czasami. I nie jest to pisk tylko tak jakby głośniejsza praca ABS (naprawdę głośniejsza)
Efekt wystąpił mi tylko przy wolnej jeździe 5-10km/h i delikatnym naciskaniu pedału hamulca. obawiam się że komuś w kuper w końcu wjadę :/
Macie pomysł co to może być? jadę jutro do mechanika ale miło by wiedzieć co o tym myślicie.
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
Ja po wymianie amorków z przodu mam chyba tak samo.
Stukot w przednik mole przy hamowaniu.
Moim zdaniem to nic takiego , może trochę tarcza się skrzywiła, albo co innego.
Niech twój mechanik zwróci uwagę na tarcze z przodu i klocki.
Stukot w przednik mole przy hamowaniu.
Moim zdaniem to nic takiego , może trochę tarcza się skrzywiła, albo co innego.
Niech twój mechanik zwróci uwagę na tarcze z przodu i klocki.
- Od: 13 cze 2008, 11:51
- Posty: 22
- Skąd: Elbląg
- Auto: Mazda 323 F (BA) 1,5 16V 1998r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości