Stuki zawieszenia na niewielkich nierownosciach (kocie łby) i nie tylko..
Strona 1 z 1
Witam posiadam problem jak w tytule. W aucie na niewielkich nierównościach słychać takie głuche szybkie stuki i nie zależy to od skręcenia kierownicy. Dodatkowo zauważyłem że na postoju podczas energicznego obracania kierownica w lewo i prawo również słychać te stuki. Luzów na kierownicy nie mam. Auta nie znosi, i ogólnie na progach zwalniających i dużych nierównościach jest cichutko. Ale wystarczą drobne nierówności i efekt jak wyżej. Łączniki stabilizatora wymieniane w lecie, końcówki drążków podobno są nowe-tak twierdził diagnosta na przeglądzie w sierpniu. Wtedy targaliśmy kierownicą i nic takiego nie było słychać. Przegrzebałem forum i znalazłem wypowiedz LUP'a:
"jeżeli to głuche stuki na niewielkich i gęstych nierównościach plus takie lekkie stuki na postoju przy szybkim kręceniu prawo /lewo to do wymiany końcówka drążka kierowniczego (ok 40 zł) a najlepiej dwie i od razu zbieżność." Podczas targania kierownica dotykałem końcówek, ale nic na nich nie wyczułem. To coś jakby po drugiej stronie drążka.
Czy rzeczywiście końcówki do wymiany?
"jeżeli to głuche stuki na niewielkich i gęstych nierównościach plus takie lekkie stuki na postoju przy szybkim kręceniu prawo /lewo to do wymiany końcówka drążka kierowniczego (ok 40 zł) a najlepiej dwie i od razu zbieżność." Podczas targania kierownica dotykałem końcówek, ale nic na nich nie wyczułem. To coś jakby po drugiej stronie drążka.
Czy rzeczywiście końcówki do wymiany?
- Od: 1 lis 2008, 01:39
- Posty: 61
- Skąd: okolice Tarnobrzega
- Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r
Witam, sprawdź luzy na maglownicy (przekładni kierowniczej).
U mnie regulacja pomogła.Kręcąc kierownicą na postoju słyszałem takie właśnie głuche stuki. Luzów na końcówkach, jeśli jeszcze są małe nie wyczujesz ręcznie (chyba że dobry diagnosta), ręcznie da sie wyczuć jak juz przegub kulowy jest totalnie wybity.Dodam, że nadmiernego luzu na kierownicy nie dało się wyczuć a maglownica miała już luz międzyzębny i to on powodował stuki.
U mnie regulacja pomogła.Kręcąc kierownicą na postoju słyszałem takie właśnie głuche stuki. Luzów na końcówkach, jeśli jeszcze są małe nie wyczujesz ręcznie (chyba że dobry diagnosta), ręcznie da sie wyczuć jak juz przegub kulowy jest totalnie wybity.Dodam, że nadmiernego luzu na kierownicy nie dało się wyczuć a maglownica miała już luz międzyzębny i to on powodował stuki.
- Od: 23 sty 2009, 10:37
- Posty: 129
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.
Zobacz też łożysko MacPersonów to przy górnym mocowaniu amortyzatora To tez może być powodem stukania.
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
Witam kolegów dzięki za zainteresowanie. Dzisiaj próbowałem coś więcej wymacać. Obróciłem kola maksymalnie w lewo i zgasiłem silnik. Złapałem za prawą końcówkę drążka a brat naginał kierownica na boki. Na kole wyczuwałem wyraźne drgania (przeskoki), tak jakby był luz tylko na czym? Wsadziłem palec pod gumę końcówki i wydaje mi się że wyczułem że drążek kierowniczy pływa na tym połączeniu gdzie końcówka wchodzi w koło, ale martwi mnie że stuki dochodzą z głębi auta tam gdzie jest przekładnia. Zacznę więc chyba od tańszej rzeczy wymianę i jak nie pomoże to będę się martwił. Póki co dzięki za pomoc. O postępach w diagnozie będę informował. Pozdrawiam Chełm- często tam jestem na świętach.
- Od: 1 lis 2008, 01:39
- Posty: 61
- Skąd: okolice Tarnobrzega
- Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r
na 1000000% masz luz miedzy zebny na maglownicy.,.. nie wiem dlaczego ale jakos w BA ten problem wystepuje często, potrzebna jest regulacja luzu na maglownicy, tylko musi to przeprowadzic ktos ogarniety w temacie zeby nie scisnac magla za mocno...
zapal sobie silnik, ustaw kierownice do jazdy na wprost i energicznie machaj kierownicą z lewej po prawej, wlasnie wtedy na drązkach kierowniczych wyczujesz luz i to nie są drązki a wlasnie luz w maglownicy, ktory przenosi sie na drązki niby, i dobiegsa on se ze srodka magla...
takze szukaj speca ktory CI to zrobi;p
zapal sobie silnik, ustaw kierownice do jazdy na wprost i energicznie machaj kierownicą z lewej po prawej, wlasnie wtedy na drązkach kierowniczych wyczujesz luz i to nie są drązki a wlasnie luz w maglownicy, ktory przenosi sie na drązki niby, i dobiegsa on se ze srodka magla...
takze szukaj speca ktory CI to zrobi;p
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
Witam serdecznie wszystkich mam pytanko w mazdzie 323 V 1,7 td isuzu również mam takie stuki jak poprzednik i od razu pytanie czy regeneracja w zakładzie czy samemu można jakoś zaradzić sprawie bo z lekka wariuję
pozdrawiam

-
Przemulo05
Najpierw zdiagnozuj, czy rzeczywiście stuki pochodzą z maglownicy a potem bierz się za naprawę. Przyczyna bowiem może być prozaiczna np. sworzeń wahacza, koncówka drążka, problem z układem hamulcowym, łożyska piasty, łożyska ślizgowe kolumny macphersona, przegub drążka kierowniczego od strony maglownicy (tzw. jabłko), tulejki met-gum wahaczy a może też krzyżak kolumny kierowniczej, poduszki (mocowania amortyzatora do karoserii) bądź też same amortyzatory.... Te w/w przyczyny są pewnie bardziej/równie prawdopodobne niż luz wewnątrz maglownicy, trzeba zaczynać od przyczyn najbardziej prawdopodobnych i tańszych do ewentualnego usuniecia a potem dopiero wytaczać armaty. Zależy jak sztywne zawieszenia masz w aucie, im sztywniejsze tym ryzyko luzów w maglu większe w zalezności od przebiegu auta. Wg mechaników japońskie maglownice są raczej trwałe, trwalsze niżw VW, oplach czy nissanach (choc to też japończyk, jednak nie koniecznie montowany w Japonii). Jeśli spędza Ci to sen z powiek podobnie jak mi kiedys, to pojedź do dobrego diagnosty, zapłac te kilkadziesiąt złotych i rozwiej wątpliwości. Na odległość trudno powiedzieć gdyż podałeś za mało detali odnośnie stukania u Ciebie. Jeśli to maglownica to samemu raczej nie dasz rady a nawet nie bardzo się to opłaca gdyż taka regulacja u fachowca to kwestia 150PLN (w zależności czy da się to zrobić z bądź bez wyciagania magla, to pierwsze podraża koszty dość znacznie). Musisz to zrobić fachowo, jak pisał poprzednik nie wolno śruby regulacyjnej przykręcać zbyt mocno bo nie ukręcisz kierą i pompa wspomagania poleci natychmiast. Jeżeli luz międzyzębny jest zbyt duży, to regulacja nie pooże i trzeba gruntownie remontować całą maglownicę, a to już kwestia 550-600PLN + montaż (demontaż). U mnie regulacja pomogła i przy szarpaniu kiera lewo-prawo jest cisza chociaż początkowo wszystko wskazywało niezbicie na luz na jabłku lewego drążka
- Od: 23 sty 2009, 10:37
- Posty: 129
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.
witam.u mnie też stuka,objawy podobne,dzisiaj wjechałem na podnośnik i wyszło,do wymiany:tuleje wahaczy l i p,sworznie l i p,odboje+gumy amortyzatorów,no i przy okazji wymiana klocków tył,linka hamulca ręcznego,regeneracja hamulców tył,wstępny koszt: części + robocizna ok 1000zł
- Od: 26 kwi 2009, 17:41
- Posty: 14
- Skąd: wrocław
- Auto: 323F BJ 1.8 98r
Dzięki Arturd za bardzo fachowe informacje. Powiem tak ze luzów na kierownicy nie wyczuwam żadnych. Dziś podniosłem samochód z jednej strony i kręciliśmy kierownica. Wyraźnie było słychać odgłosy z okolic magla. Ewidentnie też czułem luz na drążku kierowniczym od strony magla podczas kręcenia. Tak jakby coś przeskakiwało. Przy końcówce nie był tak wyczuwalny. Z drugiej strony auta dokładnie tak samo. Mam nadzieje że może to właśnie połączenie drążka z maglem, ale nie mam kanału więc muszę pojechać do jakiegoś machera. Generalnie podczas jazdy jak kręcę kierownica to praktycznie cisza, tylko na kostce brukowej tak głucho nawala ale nie cały czas. Mój brat twierdzi ze szukam raków w d...e, ale lepiej dmuchać na zimne. Mechanik z kanałem i szarpakiem prawdę mi powie....mam nadzieje.
- Od: 1 lis 2008, 01:39
- Posty: 61
- Skąd: okolice Tarnobrzega
- Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r
u mnie paru specow sie nie poznalo, najpierw wymienili drązki kierownicze i nic ... dalej to samo .... aaaaaaaaa pamiteaj o jednej rzeczy... jezeli masz auto po liftingu , nie iwem czy 323S przechodzily lift? ale BA po 97 roku ma zmieniony uklad kierowniczy, drazki kier sa inne i nie wystepują praktycznie w zamienniku ! 
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
Byłem dziś u mechanika na szpitalnej w Chełmie. Wymienił mi końcówki drążków, ale na moją prośbę bez żadnego wnikania w powód wymiany no i w sumie nic się nie zmieniło poza tym że na tych drobnych nierównościach nie słyszałem już tego stukania jak wracałem do domu, ale chyba za mało przejechałem żeby to stwierdzić na 100%. Jutro jadę w trasę 200km to będę mógł ocenić efekty wymiany. Na kierownicy dalej słyszę stukanie, ale tylko na postoju na zgaszonym silniku. Jak odpalę silnik i kręcę energicznie w lewo i prawo to muszę się dobrze wsłuchać żeby coś usłyszeć. Luzu nawet najmniejszego na kierownicy nie wyczuwam. O dalszych postępach w diagnozie usterki postaram się poinformować w miarę możliwości. Jeśli już nie będzie mi stukało podczas jazdy to olewam dalsze poszukiwania uznając, że przyczyną stukania na nierównościach były wybite końcówki, a przyczyną stukania na postoju jest maglownica. Szarpaki w przypadku luzów układu kierowniczego nic mi nie pomogą w diagnozie bo luz i tak czuć na drążkach bez szarpania autem.Pozdrawiam
- Od: 1 lis 2008, 01:39
- Posty: 61
- Skąd: okolice Tarnobrzega
- Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r
No jestem już po podroży i potwierdzam że stuki podczas jazdy na niewielkich nierównościach całkowicie ustały. I zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Podczas jazdy na wprost muszę trzymać kierownicę skręconą lekko w lewo. To prawdopodobnie efekt ustawienia zbieżności bez założonej blokady na kierownice, aby była na wprost. Oczywiście nie pojadę już do warsztatu z reklamacją bo jestem już w domu 200 km od Chełma. Zainteresowanych informuję że końcówki wymieniałem w serwisie Samochodowym Bosch "Fundament" przy ulicy szpitalnej 42/1 w Chełmie. Dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie.
- Od: 1 lis 2008, 01:39
- Posty: 61
- Skąd: okolice Tarnobrzega
- Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r
wczoraj siedzialem pod kanalem i nie wyglada to na łaczniki stawiam na uklad kierowniczy zaraz jade do magika
no i wrocilem od magika, do wymiany: amorki, laczniki stabilizatora przod i tyl, tuleje srodkowe stabilizatora
pozdrawiam miejskie przedsiebiorstwo robot drogowych w chelmie
no i wrocilem od magika, do wymiany: amorki, laczniki stabilizatora przod i tyl, tuleje srodkowe stabilizatora
pozdrawiam miejskie przedsiebiorstwo robot drogowych w chelmie
- Od: 30 wrz 2009, 16:22
- Posty: 51
- Skąd: Chełm
- Auto: była mazda 323f BA 1.5 98
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości