peknieta osłona przegubu 323ba

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Grzenio » 15 mar 2010, 21:35

witam, mam pewien problem, od 2 dni z lewej strony dochodzily mi dzwieki podobne do padającego łozyska piasty, powiedzialem sobie trudno trzeba bedzie kiedys tam wymienic. Jedak dzis z ciekawosci zagladnalem pod samochod i ku mojemu zdziwieniu okazala mi sie peknieta oslona przegubu. teraz mam pytanie czy to oznacza koniecznosc wymiany calego przegubu czy wystarczy wyczyscic i zlozyc na nowym smarze i mieszku? Pozdrawiam
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Saab/9-5/145512
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2009, 18:57
Posty: 71
Skąd: Kraków
Auto: Saab 9-5 aero 2.3t 230KM

Postprzez Borys » 15 mar 2010, 22:27

A jak my mamy ci telepatycznie to sprawdzić? Jeśli stuka/chrobocze w skrętach to pewnie wymiana, a jeśli nie, to trochę smaru, nowa osłona i szerokiej drogi.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Grzenio » 15 mar 2010, 22:51

liczylem na odpowiedz kogos kto moze mial podobnie jak ja, a nie na zlosliwe docinki o telepatii. Lozysko szumi delikatnie na wprost, lecz przy lekkim ruchu kierownica szum ustaje. oby zabieg wymiany oslony dal rade...
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Saab/9-5/145512
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2009, 18:57
Posty: 71
Skąd: Kraków
Auto: Saab 9-5 aero 2.3t 230KM

Postprzez Borys » 15 mar 2010, 22:56

Nie ma żadnych złośliwych docinek ;) A o objawach padających przegubów poczytasz trochę na forum (patrz wyszukiwarka). IMO łożysko i przegub, to zupełnie inne dźwięki.
Tak czy inaczej osłonę wymień czym prędzej, bo przy takiej pogodzie niedługo może być sucho w przegubie.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez arturd » 16 mar 2010, 10:41

Z mojego doświadczenia z przegubami wiem, że jak osłona była pęknięta i jeździłeś z pękniętą jakiś czas a zwłaszcza w zimie, to już po przegubie i żadne smarowanie na długo nie pomoże, no może na pół roku/parę miesięcy. Miałem tak z dwoma przegubami, mech mówił że są w super dobrym stanie jak wymieniał gumki a po roku oba chrobotały i musiałem dać nowe i drugi raz robota po 70zł./szt + gumy po 26/szt. Szkoda kasy na wymianę samej gumy bo robocizna tyle samo co wymiana całego przegubu. Gumy przeważnie masz w zestawie z przegubem.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez MariuS » 16 mar 2010, 15:12

dokładnie, ja zauważyłem pęknięta gumę przy zmianie kół na letnie, przegub nie stukał. Po tygodniu jazdy jednak przy ostrym skręcaniu choć ciche to zaczął wydawać oznaki zużycia, więc od razu kupiłem nowy.. Mi się udało samemu wymienić wszystko, acha w komplecie z przegubem jest osłona, więc nie ma potrzeby kupować jej osobno
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323