wymiana amortyzatorów przód 1,5 16V BA 98r P

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mazda0304 » 13 lut 2010, 17:40

WITAM MAM MAZDĘ 323 P z 98r 1.5 16V LPG SAMOCHODZIK SPRAWIŁEM SOBIE 1.5 ROKU TEMU JESTEM BARDZO ZADOWOLONY Z AUTKA ALE BYŁEM NA PRZEGLĄDZIE I WYSZŁO ŻE AMORTYZATORY PRZEDNIE SĄ DO WYMIANY. ZACZĄŁEM PYTAĆ MECHANIKÓW O CENĘ AMORKÓW I KOSZT WYMIANY.AMORTYZATORY CENA OK 250ZŁ ZA SZT KOSZT WYMIANY OD 100 DO 150. ALE JEST INTERNET I KUPIŁEM AMORTYZATORY ZA 130ZŁ ZA SZT Z GUMAMI I ODBOJNIKAMI. MAM PYTANIE CZY MOGĘ ŚCIĄGNĄĆ CAŁEGO MC PERSONA I PRÓBOWAĆ WYMIENIĆ SAMEMU? CZY MUSZE MIEĆ ŚCIĄGACZ? JAK MA WYGLĄDAĆ TAKI ŚCIĄGACZ? Z GÓRY DZIĘKUJE ZA POMOC POZDRAWIAM
mazda0304
 

Postprzez Borys » 13 lut 2010, 18:38

POtrzebny ci jedynie ścisk to sprężyn i podstawowe klucze, prosta sprawa. Przy okazji kup łączniki stabilizatora i wymień, bo tych starych zapewne nie odkręcisz i będzie cięcie ;)

PS Nie piszemy wielkimi literami bo w internecie oznacza to krzyk.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Yellowmen » 13 lut 2010, 22:21

jak przody robisz to tylko ze ściągaczami!!!
tył u mnie wymieniałem ściągaczy nie potrzebowałem...ale przy przodzie to podstawa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez matysh » 14 lut 2010, 22:20

nie wiem czy jest sens domowej wymiany amorów, bo itak musisz ustawić jeszcze kąty... a nawet jeśli to koledzy dobrze piszą – bez szczęk ściągających sprężyny nie podchodź.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 17:17
Posty: 985
Skąd: Suwałki
Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe

Postprzez Lesiu » 15 lut 2010, 20:53

z tego co mi wiadomo po zmianie amorków nie trzeba ustawiać zbieżności
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez flywin » 16 lut 2010, 00:13

nikt nie każe , ale powinno się to zrobić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez mazda0304 » 16 lut 2010, 17:40

Dzięki serdeczne postaram się nie pisać dużymi literami.Będę próbował wymienić sam z pomocą znajomego który przy samochodach działa.Postaram się napisać jak mi poszło.Jeszcze nie wiem czy zrobię to teraz czy później bo jest zimno a mam nie ogrzewany garaż.Dzięki jeszcze raz
mazda0304
 

Postprzez -Cinek- » 16 lut 2010, 19:50

Łoł a możesz mi kolego powiedzieć jakie katy ty tam chcesz ustawiać ??? i na czym bo pochylenia koła się nie da regulować :)
#Dyplomata to człowiek ,który powie ci spier**** laj w taki sposób ,że będziesz czuł zachwyt przed zbliżającą się podróżą #
#prostota konstrukcji góruje nad finezją kształtów#
#sukces ma wielu ojców, i trwa to dotąd, aż zostaje sam,porażka jest sierotą#
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2008, 08:01
Posty: 63
Skąd: podlasie
Auto: z5 ba

Postprzez flywin » 16 lut 2010, 19:52

w 5h powinieneś wymienić komplet sprężyn ;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez alf28 » 17 lut 2010, 00:03

Lesiu napisał(a):z tego co mi wiadomo po zmianie amorków nie trzeba ustawiać zbieżności
pod warunkiem że:zmiana amorków nie spowodowała zmiany "kąta pochylenia koła"
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Lesiu » 17 lut 2010, 11:07

alf28 napisał(a):
Lesiu napisał(a):z tego co mi wiadomo po zmianie amorków nie trzeba ustawiać zbieżności
pod warunkiem że:zmiana amorków nie spowodowała zmiany "kąta pochylenia koła"

a jak mogła to zrobić ??
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 14:31 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez alf28 » 17 lut 2010, 12:57

Lesiu napisał(a):
alf28 napisał(a):
Lesiu napisał(a):z tego co mi wiadomo po zmianie amorków nie trzeba ustawiać zbieżności
pod warunkiem że:zmiana amorków nie spowodowała zmiany "kąta pochylenia koła"

a jak mogła to zrobić ???
to już jest kwestia producenta części.w tym przypadku chodzi o dokładność wykonania otworów na śruby mocujące przy amorze
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez bartekdw » 17 lut 2010, 19:05

ja kątów nie regulowałem, zresztą kupiłem amorki kayaby więc myślę że nie wniosły żadnych zmian.
Borys napisał(a): Przy okazji kup łączniki stabilizatora i wymień, bo tych starych zapewne nie odkręcisz i będzie cięcie

Jeśli chodzi o łączniki stabilizatora to nawet ich nie trzeba ruszać, amor trzyma się na 3 śrubach do karoserii i na 2 śrubach do piasty (do poluzowania jeszcze przewód hamulcowy), wymiana oczywiście ze ściągaczami. Mi się spieszyło więc ze szwagrem poświęciłem 25min na stronę :P
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323