Czy to zbieżność czy co innego?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mihal85 » 19 paź 2007, 11:39

Witam, mam pytanie takie jak w temacie. Sprawa wygląda tak: Jeździłem wcześniej na oponach 195/60/15 i samochód po puszczeniu kierownicy jechał prosto i było wszytsko ok. PO zmianie opon na 195/50/15 ściąga mnie na lewo, co prawda lekko, ale ściąga. I teraz nie wiem czy to wina zmiany opon, może którejś z nich, a może po prostu zbieg okoliczności i akurat teraz stało się coś ze zbieżnością ?? Opony są nowe, dobrze wyważone. PIerwsza do głowy przychodzi zbieżność, ale dla pewności pytam. Przy okazji pytanie do użytkwników tego modelu auta z oponami 195/50/15 – jakie ciśnienie w oponach powinienem mieć ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 23:09
Posty: 110
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda6 GH LF-VD

były:
Mazda 323F BA Z5
Seat Toledo II 1.9 TDI

Postprzez kwak » 19 paź 2007, 12:30

moze zamień koła z przodu miejscami, nie ma wiele roboty, jak zacznie ściądać inaczej, w inna strone to by źle świadczyło o oponie ( a może feldze?), jak bez zmian to już wiadomo że zbieżność(geometria) jest zła.
nie wiem czy dobrze myśle?
co do ciśnienia to w instrukcji nie ma takiego rozmiaru, najbliższy( dla silnika 1,8 , jest trochę cięższy) to195/55r14 i przód 2,2, tył 2,1( przy pełnym ociążeniu 2,4 / 2,7 )
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2007, 13:58
Posty: 51

Postprzez brii » 19 paź 2007, 13:15

warsztat
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez michi » 19 paź 2007, 17:53

Ja mam 195/50/15 i we wszystkich kołach 2.1, tak jak podaje producent na wlepce ;) Oponiarz powiedział że jak producent tak podaje to nic lepszego nie wymyślimy :P

A co do problemu, to radzę jeszcze sprawdzić na równej drodze. Bo np u mnie przy tych oponkach jak droga jest nierówna, pochyła czy ma koleiny to auto jedzie tak jak go droga prowadzi i trzeba z nim walczyć :P Taka cena za szerokie gumy i niski profil ;)
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez DROPKICK » 20 paź 2007, 19:35

Sprawdź jeszcze raz wyważenie, z tego co słyszałem to nowe opony powinno się po jakimś czasie jeszcze raz wyważyć. Może odpadł Ci ciężarek, one chyba są klejone na alusach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2006, 15:37
Posty: 1009
Skąd: Rzeszów
Auto: Xedos6, 2.0 V6, 1999 :)

Postprzez chuchErro » 29 paź 2007, 22:24

Ja w swojej madzi po założeniu alusów, musiałem ustawić zbieżność i słyszałem, ze tak zawsze jest na raczej sztywnym zawieszeniu przy założeniu alusów.
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez sps-snipers » 29 paź 2007, 22:46

chuchErro napisał(a):Ja w swojej madzi po założeniu alusów, musiałem ustawić zbieżność i słyszałem, ze tak zawsze jest na raczej sztywnym zawieszeniu przy założeniu alusów.

powiedz mi kolego jak mozna ustawiac zbieznosc po zalozeniu alusow? Bardzo dziwne rozwiazanie,no ale jesli to cos dalo to niech ci bedzie.Zbieznosc sie ustawia jesli cos jest nie halo w zawieszeniu po jakis dolku lub po wymianie amrkow przed nich i oczywiscie po wymianie koncowek drazkow.Ale po wsadzeniu felg <faja> dziwne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez bajer0 » 29 paź 2007, 23:43

jedz na geometrie. zaplacisz 50zl i bedziesz przynajmniej spokojny, ze nowych opon nie poniszczysz. Ja tak zawsze robie, jak kola zmieniam. Koniecznie trzeba zrobic geometrie gdy:
-autko sciaga
-kierownica lekko przechylona podczas jazdy na wprost
-piszczenie w zakretach (przy stosunkowo malych predkosciach)
-scinanie opon.

Ja u siebie na 7" feldze i oponach 195/50/15 mam 2,4. tam mi wulkanizator kazal dla wlasnego bezpieczenstwa. Myslicie, ze sciemnia?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez sps-snipers » 30 paź 2007, 01:30

Geometrie sie robi nie tylko jak sciaga,czy piszczy auto na zakrecie.Chodzi glownie o to jak scina opony,wtedy trzeba robic bo inaczej bedziesz co miesiac je wymienial
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Artiks » 30 paź 2007, 09:38

Ja powiem tak.. auto mi ciągnęło na lewo i telepało kierą.Wymieniłem przegub zewnętrzny,sworznie wahacza,końcówki drążków, łączniki stabilizatorów,tuleje wahacza, ustawiłem zbiezność i co...mniej trochę ściągało ale ściągało i kiera się nie telepała.Podsumowując pipa na całego :| a części z górnej pólki (elementy zawieszenia 555 i nie mówcie że to lipa jak Subaru na nich pogina),przegub japoński nie włoski Pascal.Myślę sobie kur%^ pewnie auto przestawione, dodatkowo miałem szumy z lewego koła,sprawdzałem łozyska i idealna cisza. Przyszło ochłodzenie, zmieniłem koła na zimowe Barum kierunkowe Polaris II efekt-kiera ani drgnie,zero ściągania, luzów szumów idealnie jak książka pisze. Nie sprawdzałem starych kół na wulkanizacji, ale wiem że na pewno nigdy więcej ich już nie założę.
mihal85 napisał(a):czy to wina zmiany opon, może którejś z nich
Jestem tego pewien, jedź na gumownię niech ci je dokładnie przejrzą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez hf1965 » 30 paź 2007, 22:50

Jedż na geometrię to ustawia ci zbierzność na komputerze.Wpiszą model samochodu i tam będą dane do tego samochodu.Zrób zbieżność przód i tył i niech ci ustawią kierownicę na wprost i będzie ok.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 00:39
Posty: 31
Skąd: Mielec
Auto: Mazda Premacy 1,8 Benzyna 2004

Postprzez mihal85 » 31 paź 2007, 15:22

Ok chłopaki dziekuje za opinie. U mnie sprawa wygladała następująco: Przy okazji wymiany przegubów, sprawdzono też ciśnienie w oponach oraz zbieżność. Przeguby były już w fatalnym stanie i to być może miało również wpływ na ściąganie (tak mi sie wydaje) Nie można było ich ściągnąć normalnie, trzeba było je pociąc. Ciśnienie w oponach sprawdzone – ok, opony sprawdzone – ok, zbieżność – nie ok :P Okazało się, że [jakie?] koła były ustawione bardziej w lewo a z przodu również było jakieś odchylenie. W każdym razie po wymianie przegubów oraz ustwaieniu zbieżności Madzia jedzie prościutko :) POzdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 23:09
Posty: 110
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda6 GH LF-VD

były:
Mazda 323F BA Z5
Seat Toledo II 1.9 TDI

Postprzez ggumis » 31 paź 2007, 17:50

mam trochę głupie pytanie :D czy jeśli mam 3 felgi z ET 45 (standardowe ET dla mazdy 323C Z5) i jedna felga ma ET 49 (prawe tylne koło) i jest taki problem że lekko mi ściąga auto na lewo dodam że zbieżność przedniej osi była dzisiaj ustawiana ale i tak ściąga dalej na lewo choć może mniej aha opony są nowe felgi wyważone na starych oponach było tak samo. Czy powodem tego jest złe ET?
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2005, 00:13
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Auto: była 323C BA 1.5 DOHC 16V

Postprzez chuchErro » 31 paź 2007, 18:35

sps-snipers napisał(a):powiedz mi kolego jak mozna ustawiac zbieznosc po zalozeniu alusow? Bardzo dziwne rozwiazanie,no ale jesli to cos dalo to niech ci bedzie.Zbieznosc sie ustawia jesli cos jest nie halo w zawieszeniu po jakis dolku lub po wymianie amrkow przed nich i oczywiscie po wymianie koncowek drazkow.Ale po wsadzeniu felg faja dziwne


Na felgach stalowych było ok, ale jak założyłem alusy 16'' to zaczęło mi je ścinać i to od środka na przodzie. Na geometrii gościu powiedział, ze to bardzo częsty przypadek po założeniu felg aluminiowych.
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez Artiks » 31 paź 2007, 20:41

chuchErro napisał(a):Na geometrii gościu powiedział, ze to bardzo częsty przypadek po założeniu felg aluminiowych.
A jaką miał na to radę ?? W końcu Pan Fachura, pewnie wygłosił jakąs soczysta puentę co ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez chuchErro » 1 lis 2007, 17:25

ArtX napisał(a):A jaką miał na to radę pytajnik W końcu Pan Fachura, pewnie wygłosił jakąs soczysta puentę co pytajnik


Hehehe, no tak jakby, ale chyba wina nowych alusów to nie była, skoro ścierało je od środka.. :D
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez klajgus » 7 lis 2007, 21:23

Witam. Ja u siebie tez walczę ze ściąganiem,mam mazde 323 96r. w sedanie, kurde zawieszenie sprawdzone na "szarpakach" i jest ok, teraz wymieniłem oponki na zimowe( nowe) i dalej ściągą :( kola wyważone,zbieżność wykazało na kompie +1 wiec w tolerancji, już mi ręce opadają. Jak to jest z geometrią w tym aucie, czy ustawia sie z przodu tylko zbieżność??? bo słyszałem ze inne kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy itp. są w tym modelu nieustawiane dodam ze jakiś czas temu wymieniałem osłony przegubów i niestety nie obeszło sie bez problemów, nie chciał sie wyciągnąć przegub z zwrotnicy , wiec oddałem do mechanika a ten zrobił to od drugiej strony odkręcił od amortyzatora zwrotnice i przez drugi przegub ( ten przy skrzyni) wymienił mi gumę, i teraz myślę czy jak odkręcił zwrotnice od amortyzatora tam nic sie nie przestawiło :( on twierdzi ze tam nie ma żadnej regulacji. jednak pamiętam że kiedyś w jakimś aucie rozkręcałem i tam były tzw. fasolki, jak jest w mazdzie? i zapomniałem dodać ze przed naprawa madzia tez idealnie prosto nie śmigała. Koledzy doradźcie co mogę jeszcze sprawdzić
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez zieba1982 » 27 lis 2008, 14:02

Proszę o wskazówki:
Kupiłem auto i ściąga w lewo,wymienione tarcze i klocki,ustawiona zbieżność i geometria,przód i tył,diagnosta stwierdził że zawieszenie bdb i PROSTE,przełożyłem koła z tylnej osi na przód ale nie po skosie X gdyż mam kierunkowe opony,felgi proste i takie same,ciśnienie też,przy hamowaniu jedzie prosto,przy rozpędzaniu też ale już przy zwalnianiu na biegu lub na luzie czy jazdy po prostu na wprost ściąga
Jedyna myśl jaka mam jeszcze to może jak założę zimówki coś się zmieni,ale przecież przekładałem koła (wina opony) i nic to nie dało,wcześniej miałem 323F BG B6 i tam można było kieraka nie trzymać,a tu jest problem(nie do zniesienia) dodam opony letnie 185/65/R14 DZIĘKUJĘ za pomoc i propozycje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez Gość » 27 lis 2008, 14:49

ja mam opony 215/40/16 i po nierównych drogach z koleinami trzeba mocno trzymac kierownice :D ale po równej mozna puścić kierownice,w zakrętach trzymanie marzenie :D

Ps.może pojedźcie jeszcze raz na zbieżność,to nie kosztuje dużo.
Gość
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323