twarde zawieszenie – od czego zależy?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez rubenjames » 12 lis 2008, 01:15

Po przejechaniu swoja Mazdą paru tysięcy kilometrów doszedłem do wniosku, że muszę napisać tego posta. Problem w tym, ze narzekam na zbyt twarde zawieszenie. Jazda po kostce brukowej i dziurawych drogach (ani pierwszych ani drugich w Poznaniu i okolicach nie brakuje) zaczyna mnie strasznie męczyć :( Nie dość, że wszystko mi "lata" i trzaska w aucie, to drgania przechodzą na kierownicę, a z kierownicy, wiadomo, na ręce. O pupie nie wspomnę :) Wiem, ze zaraz odezwą się zwolennicy twardego zawieszenia, ale ja nie promuję agresywnej i szybkiej jazdy, dlatego wolałbym bardziej komfortowe, miękkie zawieszenie. I stąd moje pytanie: od czego zależy twardość zawieszenia? Moje auto nic nie miało przerabiane, nie było glebowane etc. Ma wszystko to, co dała fabryka. Jeżeli od amortyzatorów, to zaproponujcie coś rozsądnego, coś, co sprawi, że jazda stanie się przyjemnością. Czasami mam takie wrażenie, jakbym w ogóle nie miał amortyzatorów, tylko miał wstawione jakieś rury. Obecnie nie powiem Wam, na jakich amorach jeżdżę, ale na pewno na jakiś "najtańszych"
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2007, 00:07
Posty: 83
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 1.3 323P 16V

Postprzez MariuS » 12 lis 2008, 01:31

możne amorki się wyrobiły(jaki % sprawności?), albo za dużo się najeździłeś po niemieckich autostradach :P ?
Bo jak na ori zawiasie masz takie problemy to coś nie styka, a swoja drogą ja lubię nisko, szybko, szeroko i sztywny zawias jest gitara dla mnie, może jedź do diagnozy i niech Ci lukną w zawieszenie, no chyba że jesteś przewrażliwiony :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Lukano » 12 lis 2008, 09:47

Podjechać na diagnostykę, sprawdzić amorki, jak sa dobre to zostaje tylko się przyzwyczaić lub zmienić auto.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez rubenjames » 12 lis 2008, 10:41

Byłem na diagnostyce w Bosch'u. Wszystkie amorki mam wyszczególnione na zielono, więc nie jest źle (nie pamiętam procentów) :) Czyli jak amorki są dobre, to rozumiem, że to auto tak ma i nic się nie da zmienić? :(
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2007, 00:07
Posty: 83
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 1.3 323P 16V

Postprzez fotos » 12 lis 2008, 10:52

jeśli fabryczne zawieszenie jest dla Ciebie zbyt twarde to może trzeba by pomyśleć o
jakimś jeepie:P
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 21:49
Posty: 112

Postprzez rubenjames » 12 lis 2008, 12:48

fotos napisał(a):jeśli fabryczne zawieszenie jest dla Ciebie zbyt twarde to może trzeba by pomyśleć o
jakimś jeepie:P


Mojej żonie marzy się jeep :D
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2007, 00:07
Posty: 83
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 1.3 323P 16V

Postprzez Artiks » 12 lis 2008, 13:08

Jaki masz profil opony ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez rubenjames » 12 lis 2008, 13:59

185/65/ R14 (czyli takie, jakie zaleca Mazda przy moim modelu zgodnie z książką serwisową)
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2007, 00:07
Posty: 83
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 1.3 323P 16V

Postprzez Kryształ » 12 lis 2008, 14:05

i na takich balonach jest Ci za twardo?? jesli chcesz przy jezdzie miec chorobe morska to kup jakiegos francuza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2006, 20:01
Posty: 201
Skąd: Świdnica
Auto: WRX my05

Postprzez MariuS » 12 lis 2008, 15:39

mnie na profilu 60 już wkurzało, bo na zakrętach wydawało mi się za raza opony mi z felg wyskoczą. Jak mazda twarda a masz wszystko ori i balony profil 65 to chyba jedynym rozwiązaniem jest zmiana auta- może jakaś cytryna na pneumatyce?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez piwo » 12 lis 2008, 15:56

sluchaj.im bardziej sprawne amortyzatory tym twardsze.zeby bylo zawieszenie miekkie to najlepiej zeby te amory mialy mala skutecznosc.tak 50 procent.wtedy bedzie samochod sie zachowywal jak ponton.im wieksza sprawnosc tym twardziej.proponuje zainwestowac w jakies bardziej komfortowe amory.np koni specjal regulowane.ustaw na najbardziej miekka charakterystyke.poza tym proponuje zmienic charakterystyke sprezyn.sa firmy ktore zajmuja sie zmiana charakterystyki twardosci.wiec i pod tym wzgledem da sie cos zrobic.no i trzeci etap zmien profil opon i rozmiar felg.zaloz 13 calowe i opony 185x70x13 i najlpeiej na oponach jakichs bardzo miekkich.bo od opon tez sporo zalezy.niektore sa bardzo miekkie inne bardzo twarde.poczytaj recenzje na temat opon w zakresie komfortu.na pewno na tym etapie tez jest spore pole do popisu.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez keczu » 12 lis 2008, 23:38

piwo napisał(a):sluchaj.im bardziej sprawne amortyzatory tym twardsze.

Jasne ze tak.<spoko>.
Amortyzatory olejowe maja lagodniejsza chrakterystyke.

piwo napisał(a):trzeci etap zmien profil opon i rozmiar felg.zaloz 13 calowe i opony 185x70x13 i

Proste i tanie rozwiazanie. <spoko>
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez Olo500 » 13 lis 2008, 01:16

Mam taką samą mazdę, wg mnie wszystko zależy od tego z jaką prędkością pokonujesz te dziury, jeśli jedziesz dosyć szybko to faktycznie ten typ tak ma, jeśli Ci zależy na bardziej komfortowej jeździe, to po kostce wolniej i jest git.Najgorzej wypadają drogi z tzw " kocimi łbami" ale na taką drogę to chyba nie ma dobrego samochodu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 17:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Postprzez manyac » 13 lis 2008, 10:50

Mi tez doskwiera twarde zawieszeni z tyłu bo wymieniłem amorki z jakimi kupilem auto (byly wylane i bujalo niemiłosiernie) na ladniutkie KYB Excel-G gazowe. Na poczatku bardzo mi przypadly do gustu bo auto zaczeło sie prowadzic o niebo lepiej..ale teraz wszystkie palstyki juz sie tak rozszalały i jak slysze kolejne stukniecie na poprzecznych nierównościach to wydaje sie ze wogóle nie ma amortyzacji. Az zaciskam zeby jak widze droge z dziurami i wybojami. Jak otworze bagażnik i opre sie próg to ciezko mi jest ugiąć tył auta. To normalne? ;)
Mam mazde 323P 97r. opony 195/50/R15/ Z5

Pozdro MazdoManiacy

PS. jak wyciszyc tył auta? połke ..ktoś coś kombinował zeby uciszyc te plastyki ?
>>>>Mazda 323P 97r. 1.5 16v Hatchback blue 195/50/R15 <<<<<
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 cze 2006, 22:26
Posty: 7
Skąd: Warszawa, Ciechanów
Auto: mazda 323P 97r. 1.5 16v

Postprzez Kryształ » 13 lis 2008, 11:10

niestety nasze polskie drogi zalatwią każdą ciszę w aucie... ja jak kupowałem swoją to nic nawet nie pukneło a teraz po 2 latach niestety zdarza sie... takie to juz uroki polski... niektore nowe auta po wyjechaniu z salonu trzeszczą wiec w ponad 10 letnim aucie cos moze sie zdarzyc.
jezeli półka stuka o plastyk na ktorym lezy to mozesz podkleic w paru punktach jakis filc albo gumke, gorzej bedzie z innymi elementami ktore stukają
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2006, 20:01
Posty: 201
Skąd: Świdnica
Auto: WRX my05

Postprzez manyac » 13 lis 2008, 15:45

No faktycznie Kryształ ten typ tak ma ;/
Te KYB Excel-G faktycznie sa takie twarde jak u mnie , ma ktos?
>>>>Mazda 323P 97r. 1.5 16v Hatchback blue 195/50/R15 <<<<<
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 cze 2006, 22:26
Posty: 7
Skąd: Warszawa, Ciechanów
Auto: mazda 323P 97r. 1.5 16v

Postprzez piwo » 13 lis 2008, 18:15

jesli nie mozesz ugiac to albo amory twarde albo sprezyny.normalne.znaczy masz dobry zawias sportyowy. :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez rubenjames » 13 lis 2008, 23:42

dziś byłem jeszcze raz na diagnostyce podwozia. I tak: gumy w wahaczach i sworznie do wymiany (gum chyba wymienić się nie da, więc pozostaje kupno nowych wahaczy), gumy drążka przód (prawie ich nie ma, sa tak "zwalcowane" :D i najlepsze – do wymiany WSZYSTKIE amorki (u wszystkich brakuje jakiś gum i mają wycieki). Po diagnostyce na rolkach wykazało poniżej 50 procent (wszystkie 4 sztuki) :) Ogólnie jest super <lol> No to pozostaje tylko Gwiazdor (czyt. żona) :) Pół roku temu na diagnostyce w Bosch'u było jeszcze OK. Nie wiedziałem, że amorki tak szybko sie zużywają
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2007, 00:07
Posty: 83
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 1.3 323P 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323