Strona 1 z 13
Klimatyzacja jest dziura (jaki warsztat)

Napisane:
1 cze 2008, 00:36
przez pumeks
Uzupelnilem plyn chlodniczy do klimy ale po 3 miesiacach ulotnil sie. Wlaczalem klime tylko w trasie w weekendy. (okolo 3 godz).
Podejrzewam jakas nieszczelnosc.
Czy znacie jakies dobre warsztaty w Bydgoszczy, ktore mi to sprawdza za rozsadna cene? I Ile moze kosztowac taka usluga?

Napisane:
1 cze 2008, 13:45
przez Soluks
Smolenska P.Jarek tel.601650762
Klimatyzacja. Dlaczego raz się włącza a raz nie? [323 BA]

Napisane:
10 cze 2008, 00:06
przez TONY
Mam klimatyzację, która do tej pory działała. Po zimie została odgrzybiona, ale w ostatnim czasie raz się włącza a raz nie. Jeśli się włączy to chodzi naprawdę dobrze, ale czasem słyszę w kabinie dziwny dźwięk w momencie jak się "zasprzęgla", tak jakby nie mogła zaskoczyć. Stałem ostatnio ok. 20 minut z "włączoną" klimą ale wogóle się nie załączała (tak mi się wydawało, bo nie czułem tego obciążenia jakie dostaje silnik w momencie jak się zasprzęgla kompresor, ale chodziły wentylatory, tylko z drugiej strony mogły chodzić bo było bardzo gorąco, ok 30 stopni w cieniu). Rozmawiałem z kolegą, który mi powiedział abym sprawdził bezpiecznik, może niby być nadpalony i raz łączy a raz nie. Ostatnio też wymieniałem rozrząd i po tej wymianie poleciał mi olej górą z pod uszczelki, zauważyłem to po kilku dniach, poleciało po sprężarce a nie umyłem silnika (teraz już nie leci i już nawet zaschło). Jakie mogą być powody takiego działania klimy i ewentualnie jak sam mogę wyeliminować niektóre z nich lub problem. Z góry wielkie dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam


Napisane:
10 cze 2008, 06:09
przez MACIEKbm
Za mało czynnika w układzie

Napisane:
10 cze 2008, 10:02
przez TONY
pewniak czy raczej jedna z możliwości?

Napisane:
10 cze 2008, 20:38
przez spike72
Przeczytaj ten temat:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=54124
Sam to przechodziłem 2 tygodnie temu. U mnie sprężarka nie chciała wcale zaskoczyć, a jak już przy entym którymś razie zaskoczyła to się zaraz wyłączała.

Napisane:
11 cze 2008, 10:24
przez TONY
a gdzie się znajduje taki przekaźnik, przy kompresorze czy gdzieś w skrzynce z bezpiecznikami?

Napisane:
11 cze 2008, 13:54
przez qbass
TONY napisał(a):w skrzynce z bezpiecznikami

Napisane:
11 cze 2008, 15:54
przez spike72
qbass napisał(a):TONY napisał:
w skrzynce z bezpiecznikami
Nie koniecznie.
To zależy chyba od modelu auta. W mojej 626 GF przekaźnik odpowiadający za sprężarkę znajduje się zaraz za prawym przednim leflektorem, tak bardziej z boku na belce gdzie mocowany jest błotnik. A tak ściślej są tam dwa przekaźniki: jeden od sprężarki, a drugi od wentylatora chłodnicy klimy.


Napisane:
11 cze 2008, 17:51
przez qbass
Faktycznie, nie spojrzałem, że chodzi o BA.
Tutaj przekaźniki znajduą się przy prawym (oczywiście górnym

) mocowaniu amortyzatora.
Metalowy dzwięk i problem z klimatyzacją

Napisane:
10 lut 2009, 17:26
przez Marko79
Witam
Mam po kończącym się (mam nadzieje) sezonie zimowym 2 niepokojące objawy.
1. W aucie podczas jazdy (szczególnie podczas ruszania gwałtownego i hamowania czy dziur) słychać dziwny metaliczny dźwięk, podobny do... delikatnych dzwoneczków

słyszalny z przodu samochodu. Ma ktoś może jakiś pomysł na to co to może być?
2. Podczas włączania klimatyzacji wentylatory pracują dosłownie chwilę, jakieś 20 sekund, potem się wyłączają. Co może być przyczyną?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

Napisane:
11 lut 2009, 12:07
przez Marko79
z tym metalowym dźwiękiem już wiem o co chodzi, pozostaje tylko problem klimy


Napisane:
11 lut 2009, 12:24
przez bzzyczek
Ale co jest problemem tylko te wentylatory ? Sprężarka działa i klima chłodzi? Wentylatory chyba nie muszą pracować cały czas.

Napisane:
11 lut 2009, 12:48
przez Marko79
nie chłodzi, tak jakby po tych 20-30 sekundach przestały wentylatory i cała instalacja

Napisane:
11 lut 2009, 13:24
przez fazzi
Marko79 sprawdź czy nie masz dziury w układzie. Taki objaw to właśnie najczęściej brak czynnika. Klima wyłącza się automatycznie żeby nie zatrzeć sprężarki.

Napisane:
11 lut 2009, 15:48
przez Marko79
a jaka jest najlepsza metoda na sprawdzenie szczelności układu? idzie jakoś samemu czy trzeba pod sprzęt specjalistyczny podłączać?
Czy jeśli jest wszystko ok z instalacją to jak najlepiej sprawdzić w zimowych warunkach czy klimatyzacja dobrze chłodzi? bo po włączeniu nawiewu zwykłego mam podobny efekt obecnie po włączeniu klimy (przy nie ruszających się wentylatorach)

Napisane:
11 lut 2009, 16:11
przez fazzi
Marko79 napisał(a):a jaka jest najlepsza metoda na sprawdzenie szczelności układu? idzie jakoś samemu czy trzeba pod sprzęt specjalistyczny podłączać?
Trzeba się podłączyć pod sprzęt. Ewentualnie można samemu poszukać śladów barwnika UV ale i tak lepiej to zrobią w warsztacie.
Marko79 napisał(a):jak najlepiej sprawdzić w zimowych warunkach czy klimatyzacja dobrze chłodzi
Nie powinno się odpalać klimy przy temp poniżej 0 stopni (-2, -3 ewentualnie). Jeśli masz na zewnątrz temp powyżej tego to ustaw ogrzewanie na jakiś stały nawiew i włącz klimę. jak poleci chłodniejsze to znaczy, że działa.
Marko79 napisał(a):przy nie ruszających się wentylatorach
Właściwie o jakich wentylatorach piszesz?? Wentylator jest jeden przy chłodnicy klimy a drugi ten sam co od nawiewu...

Napisane:
11 lut 2009, 16:57
przez Marko79
dokładnie o tych dwóch, zaraz po włączeniu oba pracują i po jakiś 30 s przestają

Napisane:
11 lut 2009, 17:24
przez fazzi
To ewidentnie masz coś nie tak. Wentylator dmuchawy jest zupełnie oddzielny. Nie powinien mieć żadnego wpływy na klimę a klima na niego. Wentylator przy chłodnicy powinien się załączać termostatem więc raczej nie w chwili odpalenia.

Napisane:
11 lut 2009, 19:40
przez bzzyczek
Nie wiem czy dobrze rozumiem ale Marko79 pisał chyba tylko o wentylatorach przy chłodnicy bo z tego co się orientuje to jeśli auto ma klime to są dwa wiatraki przy chłodnicy, które się załączają jednocześnie po włączeniu klimy. Wentylator od nawiewu to inna sprawa chyba nie o nim tu mowa.