Chłodnica klimaztyzacji
Witam, mam pytanko, po nabiciu klimy okazało sie, że czynnik ucieka. Powiedziano mi że mam nieszczelną chłodniczkę klimy + parę jakiś tam łączników czy coś. Koszt naprawy z nabiciem ok 500zł, i teraz pytanko czy ta chłodniczka to jest ta sama chłodnica co od wody?? proszę o odp i krótkie objaśnienie tematu

dodam tylko ze chłodniczkę będę miał nową
dodam tylko ze chłodniczkę będę miał nową
i klimatyzacja nie działa. Jadę do klimiarza oglądają, układ pusty najpierw azot czy CO2 i później czynnik z kontrastem i co się okazuje jest maleńka kropka na chłodnicy, wkurwiłem się strasznie bo znów 500 zł pójdzie się paść. Nie było rady trzeba było chłodnicę wymienić i wszystko od nowa napełniać. Dziurka w chłodnicy powstała najprawdopodobniej od malutkiego kamienia który trafił w chłodnice a w moim samochodzie to bardzo łatwe bo chłodnica od klimy jest pierwsza i do tego jeszcze od spodu jak są wloty powietrza na silnik, nie są one niczym zabezpieczone. Ogromne otwory gdzie zmieści się prawie cegła a nie mały kamyk. Jak mówi przysłowie"Mądry Polak po szkodzie" kupiłem taką aluminiową kratkę jak do tuningu, 10 minut roboty i te otwory są zasłonięte. Siatka srebrna a auto granatowe myślałem, że będzie widać i będzie "szpan", ale na szczęście nie widać jej prawie w cale (trzeba się schylić) a siatka zatrzymuje mi cały syf. Co prawda też ma spore otwory i może coś przez nie wpaść ale jak na razie 1,5 roku działa – przynajmniej chłodnica jeszcze jest cała.
– choć mają specjalne programy które podają jakie modele występują w poszczególnych wersjach samochodu i jakie mają wymiary, gdzie są wyjścia i jak wyglądają – jest rysunek techniczny chłodnicy.