Strona 1 z 6

Jaka kierownica od innej mazdy będzie pasować??

PostNapisane: 19 wrz 2008, 09:55
przez omega_01
Hejka!!
Czy do mazdy 323F z 1993 roku będzie pasować kierownica z następnej generacji mazdy 323F tj. z roku 1994-1998 ??
Z góry dzięki za info.

PostNapisane: 19 wrz 2008, 18:25
przez konrad278

PostNapisane: 19 wrz 2008, 21:35
przez omega_01
OK dokładnie taką samą mam u siebie tylko auto jest z roku 1993 (model starszy).
Czyli taka będzie pasować http://moto.allegro.pl/item436096441_mazda_323f_alu_15_igla.html

PostNapisane: 19 wrz 2008, 21:46
przez konrad278
słuchaj jesli komuś udało sie do BA wsadzić kierownice od BG to i odwrotnie tez da rade;]

PostNapisane: 25 wrz 2008, 23:34
przez szaman696
Pozwolę sobie odświeżyctemat.
Chciałbym w swojej 323F zmienićkierę na jakąś fajną bo ta co jest niezbyt mi podchodzi ale nie wiem jaką mam kupić – jaka ma być średnica

http://www.moto.allegro.pl/item44377741 ... rtowa.html

przykładowo tu jet średnica 32.

z góry dzięki za pomoc

PostNapisane: 26 wrz 2008, 07:59
przez no_fear
szaman696 napisał(a):...nie wiem jaką mam kupić – jaka ma być średnica...

miałem i jeździłem na różnych sportowych kierownicach, o różnych średnicach – i mnie osobiście najbardziej przypadł do gustu przedział 32-34cm :]
Na takich śmigam już od kilku lat i nie wyobrażam sobie powrotu do seryjnej kiery o średnicy takiej jak w autobusie :)

Polecam tylko i wyłącznie markowe kierownice – typu Momo, Sparco lub np. Personal Grinta (ta ostatnia to dla mnie ideał ;))
HBM, Auto-Tjuning, SIK, itp. – odpuść, szkoda kasy.
Obrazek

PostNapisane: 26 wrz 2008, 10:03
przez Bio
HBM złych kierownic nie robi ;)
gorzej z nabami... tutaj to już mus żeby kupić sparco czy momo

PostNapisane: 7 kwi 2009, 20:29
przez Kane696
Witam Posiadam Mazdę 323f BA r'95 w której jest zamontowana zwykła kierownica trójramienna. Chciałbym zamontować w niej originalną kierownice z 323f BA z poduszką powietrzną tylko zastanawiam się jaką kierownice z którego rocznika by pasowała a jakie nie?

PostNapisane: 7 kwi 2009, 22:38
przez luki88
bierz kierownice sprawdzonych i znanych firm takich jak raid, momo, sparco – innych badziewi unikaj
tak jak powiedział no_fear najwygodneijsze sa 32 lub 34 cm

osobiscie polecam szukac skorzanej kierownicy
ps. jakby co mam na zbyciu momo corse z tym ze jest z czerwonej skory

PostNapisane: 11 wrz 2009, 15:00
przez gejzer
Witam..

czy spasuje skórzana kierownica z xedosa 6 (96/98) do eFki z 97' ?

mam kiere z airbagiem, a chciałbym przełożyć samą ramę obszytą skórą..
nie będzie problemów żeby przełożyć później moją poduchę na nową ramę?

pozdr

Przekladka kierownicy z BJ do BA

PostNapisane: 11 paź 2009, 13:12
przez wesoly75
Chcialbym zrobic taka przekladke. Nigdy czegos takiego nie robilem i mam pytanie czy jest to wogole mozliwe. Jesli tak to prosze o porady co i jak.
Pozdrawiam

PostNapisane: 11 paź 2009, 13:17
przez don2x44
Możliwe:
http://www.club323f.com/club323f/forum/ ... hp?t=34161
http://www.club323f.com/club323f/forum/ ... hp?t=35348

Na naszym forum też było coś na ten temat, tylko trzeba poszukać:)

PostNapisane: 11 paź 2009, 13:23
przez Adaś
Kierownica powinna wejść bez problemu – pytanie co z poduszką powietrzną.

PostNapisane: 11 paź 2009, 13:50
przez wesoly75
No wlasnie co z poduszka powietrzna? Ta ktora ogladalem bylo jescze sterowanie radiem ale to pewnie odpadnie. Prosilbym o wiecej technicznych szczegolow od czego zaczac demontaz? Itp itd.

PostNapisane: 12 paź 2009, 18:38
przez wesoly75
I co nikt nie pomoze?

PostNapisane: 14 paź 2009, 21:15
przez wesoly75
Mam zle wiadomosci. Przekladka nie jest taka prosta a wlasciwie jesli ma sie slabe zdolnosci mechaniczne okazuje sie niemozliwa. Sciagniecie kierownicy jest proste jak drut w Ba sa 4 sruby do odkrecenia z tylu poduszki i jedna centralna. W Bj sa tylko 2 sruby z tylu poduszki i jedna centralna. Problem to inne zlacza pradowe poduszki i klaksonu. Nie jestem pewien czy nie trzeba by bylo tez przelozyc to cos czarne za kierownica w ktorej znajduje sie tasma . Poza tym cena okazala sie zaporowa 100Euro to lekka przesada dzisiaj kolega kupil Opla astre kombi z 97 za 600E w bardzo dobrym stanie. Jesli ktos ma jakies pomysly czekam.

Zmiana kierownicy w BA

PostNapisane: 15 lut 2010, 15:26
przez wesoly75
Zaczynamy od odlaczenia akumulatora!!!!!
Wlasciwie prosta sprawa sa tylko 2 problemy.
Zaczynamy od odkrecenia srubek trzymajacych airbag x4
Odkrecamy nakretke trzymajaca kierownice odpinamy kostki airbaga oraz klaksonu czesc pierwsza zakonczona. Tutaj zdjecia chyba nie sa potrzebne.:)

Teraz, kierownica z BJ ma inne polaczenia laczace airbag i klakson dlatego zostawilem orginalne polaczenia z nowej kierownicy i zlutowalem przeciete ze starej. Zotlo/czerwony i zolto/czarny z odpowiednikiem w nowej kierownicy bodajze zielony to klakson.
Czesc druga zakonczona
Wczesniej tego nia zauwazylem biorac sie za przekladne, ale kierownica z BA ma z tylu w plastiku wyciecia w ktore wchodza plastikowe bolce od tasmy w kolumnie kierownicy. W BA sa w pionie a w BJ w poziomie.
BA
Obrazek
BJ z nawierconymi wcieciami
Obrazek
Klakson po prostu przylutowalem bez bawienia sie z kostkami polaczeniowymi.
A tak wyglada efekt koncowy.
Obrazek

Re: Zmiana kierownicy w BA

PostNapisane: 15 lut 2010, 15:47
przez Mako
Nie wpisujemy fotorelacji w utworzonym temacie zbiorczym a tworzymy swoj watek ktory jest pozniej wciagany na liste

Re: Zmiana kierownicy w BA

PostNapisane: 16 lut 2010, 22:16
przez luki88
Świetna sprawa z tą przekładką. Czy ta kierownica jest mniejsza od oryginalnej?

Re: Zmiana kierownicy w BA

PostNapisane: 21 mar 2010, 18:51
przez Malin
fajnie sie to prezentuje ale co na to poduszka powietrzna? Zastanawiam sie czy w przypadku stluczki (nie daj Boże) poduszka nie urwie głowy lub czy zadziała wogóle