Strona 1 z 5

Tylna wycieraczka nie wyłącza sie

PostNapisane: 12 lis 2008, 19:20
przez Swest
Witam u mnie tylna wycieraczka nie daje sie wyłączyć, jedynie przez wyjecie bezpiecznika, po włożeniu go słychać załączenie przekaźnika i wycieraczka pracuje
wydaje mi sie ze problem tkwi w obrotowej końcówce drążka sterującego praca wycieraczek, czy ktoś ją rozbierał? czy to nierozbieralne? jeśli nie to czy wymiana całego
drążka sterującego wycieraczkami jest skomplikowana czy np. trzeba zdejmować kierownice czy jest to prostsze? no i w końcu ile kosztuje i gdzie można kupić
ten drążek? Ktoś gdzieś pisał ze wyjecie bezpiecznika na parę dni i włożenie mu pomogło mnie nie pomaga. Za pomoc z góry dzięki.

PostNapisane: 12 lis 2008, 20:04
przez fotos
a patrzyłeś czy przekaźnik się nie spiekł czasami? cewka może nie odciągnąć styków i będzie cały czas chodzić

PostNapisane: 13 lis 2008, 19:13
przez Swest
no mam przekręcona stacyjkę wkładam bezpiecznik to słyszę jak przekaźnik sie załącza i rusza wycieraczka wiec chyba jest w porządku przekaźnik ?

PostNapisane: 13 lis 2008, 20:27
przez Leszek
Tak jak kolega wyżej mówi, to nie oznacza, że jest w porządku. Sprawdź go i wyczyść. Wtedy będziemy szukac dalej.

PostNapisane: 14 lis 2008, 21:00
przez Swest
no wiec słyszę go ale gdzie on jest jak sie do niego dostać bo nie wiem ??

PostNapisane: 14 lis 2008, 21:44
przez mixR
moim zdaniem skoro przekaźnik cyka to jest ok,gdyby miał sklejone blaszki to byś nic nie słyszał bo by nie zmieniał swojego stanu,problem może tkwić w przełączniku

PostNapisane: 15 lis 2008, 22:33
przez Swest
:) no mi tez sie tak wydaje wiec co z tym przełącznikiem rozbierać go ale jak by nie zepsuć? wymieniać? czy szukać tego przekaźnika ale gdzie? jak sie do niego dostać?

PostNapisane: 16 lis 2008, 09:27
przez mixR
Przekaźniki jak dobrze pamiętam są na dole przy nogach kierowcy za bezpiecznikami
a z tym przełącznikiem to raczej wymienia się go całego,ale jak go zdemontować to ci nie powiem musisz pewnie zdjąć te plastiki pod kierownicą i tam coś kombinować

tylna wycieraczka i spryskiwacz

PostNapisane: 23 lis 2008, 20:09
przez styku1986
wiec szukalem przez szukajke i nie znalazlem zadnej odp na moj problem a mianowice nie dziala mi tylna wycieraczka i spryskiwacz tylnej szyby (ogrzewanie dziala normalnie) styki przy spryskiwaczu wyczyszczone, bezpieczniki i w kabinie i pod maska dobre sa. moze padl wlacznik/wylacznik wycieraczki i spryskiwacza jesli by tak bylo da rade go rozebrac i naprawic czy trzeba kupic nowy?? z gory dzieki za pomoc

PostNapisane: 23 lis 2008, 22:47
przez Kailen
ja miałem to samo w tylniej szybie jest jakos "dziwnie" zobacz czy silniczek chodzi na "krótko"

PostNapisane: 23 lis 2008, 23:31
przez Pantas
Podepnę się pod temat, ogrzewanie tylnej szyby mi chyba działa, ale kontrolka się zaświeca kiedy chce, raz się świeci a raz nie, czym to jest spowodowane?

PostNapisane: 24 lis 2008, 12:13
przez Leszek
Możliwe, że masz sam przycisk walnięty lub przetarty któryś kabel.

PostNapisane: 24 lis 2008, 16:03
przez styku1986
pali mi bezpiecznik za kazdym razem jak wloze nowy. a czy da rade rozebrac ten wlacznik?

PostNapisane: 24 lis 2008, 16:19
przez Leszek
da rade i to bez problemu. jak masz wersję po lifcie to ściągasz tylko ten plastik dookoła nawiewów, przycisków i popielniczki i przycisk masz na dłoni. sam przycisk również jest na wcisk, wystarczy odgiąć jego obudowę na bokach i już masz go w częściach pierwszych.

PostNapisane: 24 lis 2008, 16:33
przez strOOs
aLehandro on nie mowi o podgrzewaniu tylko o spryskiwaczu i wycieraczce...

styku1986 raczej z innego egzemplarza – przelaczik zespolony przy kierownicy chyba nienajlatwiej sie rozbiera...

PostNapisane: 24 lis 2008, 18:02
przez Pantas
Nie ma jakiegoś czujnika z tym ogrzewaniem tylnej szyby?

Tak jak piszę, kontrolka zapala się dopiero po jakiejś chwili od przycisnięcia przycisku.

W ogóle czy ten przycisk jest podświetlany? Bo nie wiem czy się spaliła żaróweczka czy co się stało, ale u mnie nie jest podświetlony.

PostNapisane: 24 lis 2008, 21:36
przez styku1986
heh glupio sie przyznac <glupek2> ale rozwiazalem problem. jak czyscilem styki przy silniczku spryskiwacza zalozylem samiczki zwykle bez oslon plastikowych (bo tamte zasniedziale byly i juz nie przewodzily pradu) i jak wkladalem pojemnik do srodka to sie styknely ze soba i robily zwarcie palilo mi kazdy bezpiecznik. i szukalem przyczyny gdzie nie powinienem. wiec pisze tak na przyszlosc gdyby komus tez to sie stalo. dzieki za rady

tylna wycieraczka pracuje bez przerwy POMOCY

PostNapisane: 6 sty 2009, 17:28
przez lord_wojt
Witajcie

Wczoraj jadac po nowe alusy od klubowicza zakupilem :) nagle tylna wycieraczka zaczela mi wariowac :) takiej usterki to chyba nie znacie bo dla mnie to bylo lekkie zdziwienie

wycieraczka dzialala mimo polozenia przycisku na off

zauwazylem tez ze mi sie zatrzymuje jak przekrece lekko kierownice w lewo :) lub wlacze lewy kirunkowskaz ale to na moment sie zatrzyma a potem znow sie sama wlacza :) no powaznie zglupialem :/


Macie jakis pomysl na ta usterke czyzby cosik z kablami sie pokickalo pod kierownica?? w panelu sterownia wycieraczek?? przednie dzialaja okej :/

PostNapisane: 6 sty 2009, 19:59
przez qbass
lord_wojt, proszę o zapoznanie się z regulaminem działu. Dowiesz się z niego jak poprawnie nazywać i kiedy zakładać nowe tematy na forum.
Następnie popraw proszę temat na zgodny z regulaminem (użyj opcji 'zmień' – prawy górny róg Twojego postu) zwiększy to Twoje szanse na uzyskanie odpowiedzi. Masz na to 24h, później temat będę musiał umieścić w koszu.
Oznaczenia generacji i symbole silników – potrzebne do nazwania tematu – znajdziesz na stronie klubowej.
Skorzystaj też z opcji 'szukaj', wiele problemów było już omawianych na forum, a co ważniejsze, dużo z nich zostało rozwiązanych.

Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników
FAQ Forum MazdaSpeed


Osobiście stawiam na coś z "pająkiem"/manetką wycieraczek, pewnie czeka Cię wymiana.

PostNapisane: 6 sty 2009, 21:45
przez kropka
Wygląda jakby było zwarcie we włączniku i masz włączoną wycieraczkę na stałe. A włącza się również jak nie masz uruchomionego silnika tylko przekręcony kluczyk w stacyjce?