Problem z tylną wycieraczką – wątek zbiorczy
Wyczuwają deszcz i się włączają na zapas – pełna automatyka koledzy
A tak poważniej – na stykach w przełączniku się coś pomerdało. Zdjąć kierownik, przełącznik – przeczyścić drobnym papierkiem, przesmarować delikatnie "białym smarem" i powinno być ok
Pozdrawiam
A tak poważniej – na stykach w przełączniku się coś pomerdało. Zdjąć kierownik, przełącznik – przeczyścić drobnym papierkiem, przesmarować delikatnie "białym smarem" i powinno być ok
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
witam mialem dokladnie ten sam problem pewnego dnia wycieraczka sie poprostu wlaczyla i nie dalo sie jej wylaczyc mimo przselacznika w pozycji off. jedyna wskazowka bylo to ze przestal dzialac spryskiwacz z tylu. bylo to tego samego dnia. Okazalo sie ze problemem jest silniczek tylnego spryskiwacza ktory robi zwarcie i wzbudza przekaznik wycieraczki dzieki koledze striker
geronimo
- Od: 2 sie 2009, 20:11
- Posty: 4
ja narazie nie szukalem przyczyny najwazniejsze bylo zeby uruchomic wycieraczke spryskiwacz narazie odlaczony pozdrawiam
geronimo
- Od: 2 sie 2009, 20:11
- Posty: 4
Silniczek. Mogę podpowiedzieć, że jeśli nie do końca zjadła Wam go rdza to spokojnie go możecie wykręcić (razem z pojemikiem na płyn), rozebrać i dokładnie przeczyścić papierem lub gąbką ścierną (drobną) wew i zew. Będzie działał Niestety jak Wam już ruda przeżarła obudowę silnika to umarł w butach. Każda kropla płynu/wody będzie powodować zwarcie :/ Kupno nowego/uzywanego w dobrym stanie graniczy z cudem. Może warto przemyśleć wywalenie gumowej zaślepki (jeśli taką macie) we wnęce na płyn lub nawet przewiercenie otworka i zabezpieczenie antykorozyjne rzucić Co by nie robić i jak by nie kombinować to woda/płyn tam zawsze stoi...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
- Od: 29 paź 2009, 20:11
- Posty: 37
- Skąd: Zgierz
- Auto: Mazda 323F BA Z5 '95 11R
A czy mi ktoś podpowie, tak na szybko, który bezpiecznik odpowiada za tę tylną wycieraczkę?
Bardzo proszę – w ogóle nie znam się na samochodach, a na dodatek nie mam instrukcji. Z przyczyn życiowych do mechanika mogę udać się dopiero za tydzień i muszę po prostu zastosować radykalne rozwiązanie polegające na jej odłączeniu.
Dzięki
Bartek
Bardzo proszę – w ogóle nie znam się na samochodach, a na dodatek nie mam instrukcji. Z przyczyn życiowych do mechanika mogę udać się dopiero za tydzień i muszę po prostu zastosować radykalne rozwiązanie polegające na jej odłączeniu.
Dzięki
Bartek
mi tez wycieraczka szalala z tylu ale nie bawilem sie w bezpieczniki itp. jak otworzysz bagaznik to po lewej stronie masz taka jakby kieszonke. wyciagnij sobie zaslepke i masz zlaczke od silnika wycieraczek. wylacz ja sobie i po problemie. co wiecej gdy kilka dni byla wylaczona a nastepnie znow ja podlaczylem to wycieraczka reagowala juz normalnie tj 3 ruchy i stop. zawsze zamiast rozbierac kolumne mozesz patent zrobic ze pociagniesz sobie kable od tej zlaczki gdzies w okolice kierownicy i tam osobnym przelacznikiem bedziesz zamykal obwod. nie mowie ze nie ma z tymn zabawy ale pewnie mniej zabawy i mniejsze koszta niz przy rozbieraniu kolumny
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
Miałem taki sam problem z wycieraczką . Przyczyną było zwarcie na silniczku tylnego spryskiwacza po odłączeniu problem znikną. A jeżeli dobrze pamiętam to do tylnych wycieraczek niema przekażnika.
-
Cwiru28
U mnie problemem niedziałającej wycieraczki była przerwana masa. I to nie przy łączeniu klapy z karoserią (ale gdzie to nie wiem). Pociągnąłem masę spod kostki pod kierownicą (tamta kostka łączy kable z zespolonego) i dalej w progach, potem do góry pod plastikami az do tunelu idącego do klapy. Wreszcie działa
- Od: 29 paź 2009, 20:11
- Posty: 37
- Skąd: Zgierz
- Auto: Mazda 323F BA Z5 '95 11R
Witam...
BA '97 323f
mam problem z tylna wycieraczka mianowicie sama sie wlacza na pozycji OF (przejdzie cykl i sie wylacza pozniej znowu sama sie wlacza) oraz nie dziala spryskiwacz... wiem ze problem byl juz poruszany ale podobno Przyczyną jest zwarcie na silniczku tylnego spryskiwacza tylko nie wiem gdzie go szukac... dodam ze mam zamontowana butle z gazem prawie na wlewie do plynu... czy bez wyjmowania butli dostane sie do tego silniczka Chyba ze moze to byc jakas inna przyczyna moze jakies propozycje
pozdrawiam
BA '97 323f
mam problem z tylna wycieraczka mianowicie sama sie wlacza na pozycji OF (przejdzie cykl i sie wylacza pozniej znowu sama sie wlacza) oraz nie dziala spryskiwacz... wiem ze problem byl juz poruszany ale podobno Przyczyną jest zwarcie na silniczku tylnego spryskiwacza tylko nie wiem gdzie go szukac... dodam ze mam zamontowana butle z gazem prawie na wlewie do plynu... czy bez wyjmowania butli dostane sie do tego silniczka Chyba ze moze to byc jakas inna przyczyna moze jakies propozycje
pozdrawiam
- Od: 26 sie 2009, 16:55
- Posty: 20
- Skąd: Krynica
Nie wem jak mozesz miec zamontowana butle z gazem, zeby Ci przeszkadzala w odkreceniu zbiorniczka z prawej strony w bagazniku. Musisz to zrobic, wypiac wtyczke i sprawdzic ten silniczek. Najpewniej otwor odplywowy masz zawalony syfem. Woda zaczela sie tam zbierac. Silniczek skorodowal i zrobilo sie zwarcie. Dokladnie tak samo jak i u mnie. Najpewniej trzeba silniczek wymienic, ale moze sie okaze, ze jest do odratowania. Powodzenia. Napisz co bylo przyczyna jak juz sie z tym uporasz.
- Od: 16 paź 2007, 21:38
- Posty: 1035
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))
czyli silniczek znajduje sie w zbiorniku gaziarze tak inteligentnie zamontowali butle z gazem ze dolewajac plynu musze celowac z odleglosci pol metra (co nie jest proste) albo uzywac lejka zrobionego z 2 ucietych plastikowych butelek 1,5 L wsadzonych jedna w drugą
Najlepiej jak dalo by sie wylaczyc ten silniczek... jakos odpiac wtedy nie bedzie robil zwarcia (o ile to jego przyczyna) a wtedy wycieraczka bedzie chodzila normalnie bo nie zalezy mi na spryskiwaniu tylnej szyby.
Najlepiej jak dalo by sie wylaczyc ten silniczek... jakos odpiac wtedy nie bedzie robil zwarcia (o ile to jego przyczyna) a wtedy wycieraczka bedzie chodzila normalnie bo nie zalezy mi na spryskiwaniu tylnej szyby.
- Od: 26 sie 2009, 16:55
- Posty: 20
- Skąd: Krynica
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości