Brak ciepłego powietrza (nawiew)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez D4NI3L » 17 paź 2009, 16:10

Witam!
Mianowicie mam taki problem :( od jakiegoś czasu zaczyna robić się chłodno a moj nawiew dmucha chłodnym powietrzem(lekko ciepłe) czym mozę być to spowodowane?? zauważyłem ze musze robić co jakis czas małe dolewki do zbiornika z z pł. chłodniczym

proszę o rady...
być moze ktoś się moze spotkał z tym problemem....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Borys » 17 paź 2009, 16:37

D4NI3L napisał(a):być moze ktoś się moze spotkał z tym problemem....

Owszem:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27030
Szukamy, czytamy, szukamy itd. ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez D4NI3L » 17 paź 2009, 18:42

przyczyn jest wiele teraz najlepiej od czego zacząć hmm
termostat byl wymieniany oraz płyn z 3 miesiące temu

jest moze jakiś znany środek zeby przeczyścić układ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez iceman150 » 17 paź 2009, 21:14

A przy wewnętrznym obiegu też cały czasi zimne ci leci?
Zobacz na szybkim nadmuchu na szybę (gdy autko już ciepłe) czy nie ucieka ci powietrze po nogach pasażera.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez 323ffan » 19 paź 2009, 06:50

Sprawdziles bezpieczniki?
323ffan
 

Postprzez D4NI3L » 19 paź 2009, 08:34

?? bezpieczniki? dzisiaj lukne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez D4NI3L » 19 paź 2009, 08:36

iceman150 napisał(a):A przy wewnętrznym obiegu też cały czasi zimne ci leci?



zimne nie, lekko ciepłe i to bez róznicy czy na obiegowym czy normalnie


iceman150 napisał(a):Zobacz na szybkim nadmuchu na szybę (gdy autko już ciepłe) czy nie ucieka ci powietrze po nogach pasażera.

nie dmucha na nogi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez D4NI3L » 19 paź 2009, 16:59

:/
Ostatnio edytowano 5 lis 2009, 18:01 przez D4NI3L, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez darkus85 » 3 lis 2009, 19:01

iceman150 napisał(a):A przy wewnętrznym obiegu też cały czasi zimne ci leci?
Zobacz na szybkim nadmuchu na szybę (gdy autko już ciepłe) czy nie ucieka ci powietrze po nogach pasażera.


Witam, dołączam się do tematu gdyż mam podobny problem do opisanego wyżej...dzisiaj zauważyłem jadąc po stronie pasażera ze po nogach dmucha zimnym powietrzem mimo ze było ustawione na maksymalnie gorące na szybę. I właśnie na szybę dmuchało gorącym powietrzem a po nogach z jakiejś białej rurki umieszczonej obok dmuchawy i skierowanej w dół zimnym aż nie dało się wysiedzieć... czy ktoś wie o co chodzi i jak temu zaradzić??
darkus85
 

Postprzez bikus » 3 lis 2009, 20:26

D4NI3L napisał(a):który bezpiecznik odpowiada za nawiew

a co to ma do rzeczy? przeciez nagrzewnica nie jest elektryczna tylko obieg plynu chlodniczego ja nagrzewa...

prosty sposob na sprawdzenie... pod maska masz dwa weze wchodzace w grodz silnikowa... po nagrzaniu silnika (tylko sie nei poparz ) dotknij jednego i drugiego czy sa cieple tak tak tzn ze nagrzewnica nei zbiera ciepla (zasyfiona lub zakamieniona – trzeba wyczyscic albo podlaczajac waz z woda albo jakims specyfikiem do czyszczenie), a mozesz jeszcze sprawdzic zeby wykluczyc zle dzialanie klapek ktorych polozenie zmieniasz za pomoca guzikow od wentylacji... po nagrzaniu silnika, przy nogach pasarzera masz dmuchawe i od niej idzie taka trojkatkna rura (tzn slon) i ona idzie od dmuchawy do tunelu gdzie jest nagrzewnica i wszelkie klapki, zdejmij ta rure przy tunelu (blizej kierowcy) i tam w srodku jest nagrzewnica, ostroznie jej dotknij... jak bedzie goraca to cos z klapkami moze byc (nie otwieraja sie jak powinny) a jakj zimna albo ledwo letnia to znaczy ze nie bierze ciepla – zasyfiona lub zakamieniona. :)

powodzenie... obecnie tez z tym problemem sie borykam i zostalo mi wlasnie wyczyscic nagrzewnice jakims odkamieniaczem do systemow chlodzenia bo pozatym wszystko jest ok :)


Darkus85 – sprawdz czy CI rura nie spadla z dmuchawy (ten slon o ktorym wspomnialem wyzej.) bo jak lekko sie poluzuje to leci z smuchawy zimne powietrze a reszta leci przez nagrzewnice.. najlepiej polozyc sie pod dmuchawa i wlaczyc dmuchanie i zobaczysz skad zimne leci...
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez iceman150 » 3 lis 2009, 21:13

darkus Sprawa bardzo prosta :) Powietrze ucieka ci przy łączeniu takiej tuby łączącej nagrzewnicę z dmuchawą i powietrze zimne wypada jeszcze przed nagrzewnicą. Możesz zdjąć schowek i najpierw obejrzeć że ucieka ci tą szparą pomiędzy tą rurą a dmuchą i wystarczy to uszczelić. Ja zwinąłem ręcznik papierowy i tam poupychałem. Rozwiązanie do wykonania w kilka minut.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez bikus » 4 lis 2009, 00:15

iceman150 napisał(a):a zwinąłem ręcznik papierowy i tam poupychałem. Rozwiązanie do wykonania w kilka minut.

ja tak mialem w tamtym roku i wystarczylo zalozyc ta rure bo poprostu spadla :)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez iceman150 » 4 lis 2009, 17:54

U mnie nawet po dokładnym skręceiu pozostawała lekka szpara :( więc uszczelniłem.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez bikus » 4 lis 2009, 19:54

iceman150 napisał(a):więc uszczelniłem.

i slusznie :)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez D4NI3L » 4 lis 2009, 22:06

mam juz za sobą płukanie nagrzewnicy dwoma preparatami,
dolałem do starego płynu te dwa preparaciki i nic nie dało byl nma właczonym silniku z 30 min oraz dodatkowo sie przejechałem z jakies 5 – 10 km i zadnej różnicy dalej jest lekko ciepłe powietrze
a jak bikus napisałeś o rurkach od nagrzewnicy to tez sprawdzałem jedna rurka była gorąca ze utrzymać nie można było, a druga jest letnia

Ciekawi mnie jedno czy naprzykład jak bym wyciągną nagrzewnice i do jednej z rurek wpuscił spreżone powietrze to czy by to pomogło i nie rozerwało nagrzewnicy jak myslicie???

albo wsypał jakiś kamiks i zalał wrzątkiem wody czy pomogłoby coś??

przyznam ze nie miałem włożonego filtra i być moze ten cały syf leciał na nagrzewnice...
Ostatnio edytowano 14 lut 2011, 17:03 przez D4NI3L, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez bikus » 4 lis 2009, 22:46

D4NI3L napisał(a):gorąca ze utrzymać nie można było, a druga jest letnia

a zdejmowales ta gruba rure ktora idzie od dmuchawy do tunelu tam gdzie jest nagrzewnica? bo moze jest problem z tymi zapadkami (poprostu nie otwieraja sie i nie puszczaja powietrza przez nagrzewnice. jak zdejmiesz ta rure i wlozysz tam reke (tylko ostroznie) zobaczysz czy nagrzewnica jest goraca czy zimna...


D4NI3L napisał(a):iekawi mnie jedno czy naprzykład jak bym wyciągną nagrzewnice i do jednej z rurek wpuscił spreżone powietrze to czy by to pomogło i nie rozerwało nagrzewnicy jak myslicie?pytajnik

jezeli jest zapchana i nie lapie ciepla badz tez jest zapchana tak ze przeplyw wody jest nikly to napewno bedzie efekt ale nie wiem czy widziales co trzeba zrobic zeby ja wyjac ;) ale rowniedobrze mozesz zdjac te dwie rury i podlaczyc jakis szlauch i przedmuchac ja woda bierzaca albo wlasnei nalac tam cos do usowania kamienia. Bedzie szybciej i latwiej niz wyjmowac nagrzewnice.

http://img28.imageshack.us/i/wymiananagrzewnicy.jpg/
tak wyglada mazda 323F BG przygotowana do wyjmowania nagrzewnicy :/
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez D4NI3L » 4 lis 2009, 23:02

bikus napisał(a):a zdejmowales ta gruba rure ktora idzie od dmuchawy do tunelu tam gdzie jest nagrzewnica? bo moze jest problem z tymi zapadkami (poprostu nie otwieraja sie i nie puszczaja powietrza przez nagrzewnice. jak zdejmiesz ta rure i wlozysz tam reke (tylko ostroznie) zobaczysz czy nagrzewnica jest goraca czy zimna...

przepuszczac powietrze to raczej przepuszcza przez nagrzewnice bo przecież z kratek leci powietrze ale co to sprawdzenia czy nagrzewnica jest ciepła to sprawdze

Dodam jeszcze ze jak weze na maxa cieplo i ustawie poziom na jedynke to jest ciepłe lekko powietrze a jak wezmę na czworke to już mocno i szybko dmucha ale już chłodnym powietrze
Widzę ze to będzie sporo roboty z dotarciem do nagrzewnicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez darkus85 » 4 lis 2009, 23:35

dzięki bikus, miałeś racje, ze spadła mi ta rura z dmuchawy. 10 sekund i po problemie :]
darkus85
 

Postprzez bikus » 5 lis 2009, 00:04

darkus85 napisał(a):dzięki bikus, miałeś racje, ze spadła mi ta rura z dmuchawy. 10 sekund i po problemie krzywy

mialem to samo wiec znam to z autopsji ;)


D4NI3L napisał(a):przepuszczac powietrze to raczej przepuszcza przez nagrzewnice bo przecież z kratek leci powietrze ale co to sprawdzenia czy nagrzewnica jest ciepła to sprawdze

to wiem bo napisales ze dmucha tylko tam jest klapka ktora albo jest zamknieta i wtedy powietrze leci poza nagrzewnica (tak jak zimne) a jak sie otworzy to leci przez nagrzewnice a mozliwe ze gdzies sie to zacielo albo linka sie poluzowala i otwiera sie tylko czesciowo i te gorace ktore leci przez nagrzewnice miesza sie z zimnym i masz chlode powietrze... warto to sprawdzic ale podejrzewam ze masz taki problem jak ja obecnie i trzeba odkamienic nagrzewnice albo neistety wymienic – a dlacego neistety widziales na zdjeciu :(
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez gogo » 5 lis 2009, 10:11

D4NI3L
Masz zasyfioną nagrzewnicę innego rozwiązania tutaj nie widzę :)
bikus
Podejżewam, a nawet jestem pewny że nagrzewnica będzie gorąca, a nawet bardzo gorąca, ale gdy włączysz wentylator on ją w ciągu kilku sekund wystudzi i będzie już leciało zimne powietrze (w pierwszych sekundach po włączeniu wentylatora cieplejsze) a to jest tym spowodowane że nie ma obiegu w waszych jakże nieszczęsnych nagrzewnicach :D
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323