Brak ciepłego powietrza (nawiew)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bikus » 5 lis 2009, 12:51

no u mnie nagrzewnica jest lekko letnia :(
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez D4NI3L » 5 lis 2009, 13:18

no jeżeli nikomu sie nie dało zregenerować nagrzewnicy to pewnie nic z tego nie bedzie

na razie zamawiam nagrzewnice od jednego z naszych forumowiczów mam nadzeje ze wyśle mi sprawną nagrzewnice...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez gogo » 5 lis 2009, 13:57

bikus napisał(a):no u mnie nagrzewnica jest lekko letnia :(

To tym bardziej tam w srodku musi być bagno :D
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez D4NI3L » 5 lis 2009, 17:41

słuchajcie teraz jak wymieniłem sam płyn na nowy to podczas jazdy na obwodnicy przy predkości 110km/h podnosi sie temperatura co jest grane zatrzymałem sie i sprawdziłęm rurki od chłodnicy jedna z prawej była gorąca
a druga z lewej nie za zimna nie za ciepła normalna temperatue miała
co jest grane?? zaczyna sie cos pier...ić znowu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez bikus » 5 lis 2009, 19:33

gogo napisał(a):To tym bardziej tam w srodku musi być bagno zeby

wlasnie bagno wylkuczylem – przeplukalem woda ze szlaucha i leciala czysciutka woda, zero syfu wiec obstawiam gruby kamien na sciankach rurek.


D4NI3L napisał(a):słuchajcie teraz jak wymieniłem sam płyn na nowy to podczas jazdy na obwodnicy przy predkości 110km/h podnosi sie temperatura co jest grane zatrzymałem sie i sprawdziłęm rurki od chłodnicy jedna z prawej była gorąca
a druga z lewej nie za zimna nie za ciepła normalna temperatue miała

a odpowietrzales uklad? bylo gdzies na forum jak to robic... moze zapowietrzony i dlatego nei chlodzi jak powinien.


D4NI3L napisał(a):co jest grane?? zaczyna sie cos pier...ić znowu

tego nei unikniesz... ja tesz tak mam ze jak cos sie dzieje to zaraz cos kolejnego itd itd... ale twardy badz i odpowietrz uklad jak nalezy...

pzdr
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez D4NI3L » 5 lis 2009, 19:46

hmm ja odkrecam korek od chłodnicy (co jest po lewej stronie)i dolewam do pełna jak jest pusty oczywiście na zimnym silniku

nie wiem czy własnie tak się odpowietrza czy moze inaczej??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez bikus » 5 lis 2009, 20:08

ale Ty masz korek na chlodnicy czy tylko przy zbiorniczku wyrownawczym? pametaj ze jak bedzie pod korek w wyrownawczym to tez bedzie sie grzala bo za duzo plynu bedzie.

odkrec koler i odpal silnik i jak bedie ubywalo pod korkiem to to dolewaj i tak niech pracuje az wlaczy sie wiatrak (najlepiej ze dwa razy niech sie wlaczy)... wazne zeby dolewac podczas pracy silnika...

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=38692 tu masz temat jakbys chcial rozkrecac swoja mazde zeby wymienci nagrzewnice
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez D4NI3L » 5 lis 2009, 21:01

kurcze dzieki WIELKIE bigus :) za pomoc <prosze> <prosze>
dziś podobno z naszych forumowiczów wysłał nagrzewnice, w pon wt powinna jakoś dojść
także zabiore się za to jak tylko znajde czas i napisze jaki efekt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez bikus » 5 lis 2009, 21:59

zanim wymienisz sprawdz czy jest ciepla i mozesz zalac ja czyms czyszczacym... po co rozbierac caly samochod jak moze wystarczy przeplukac i bedzie grzalo... ja teraz w weekend bede tak u siebie robic, mam jakis plyn do czyszcznia instalacji chlodzniczych (odkamieniacz i odsyfiacz ;) ) i jak to nie przyniesie oczekiwanych rezultatow to tez czeka mnie wymiana ale zanim rozbiore caly samochod wole spróbować wszystkich innych opcji


zdejmij ta rure i dotknij nagrzewnicy, a moze sie okaze ze poprostu masz tam od cholery jakis lisci i przeplyw powietrza jest cienki...
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez D4NI3L » 7 lis 2009, 21:25

hej juz wiem czemu silnik dostawał temperatury bo były podziurawione wężyki parownika od gazu i dla tego sie zapowietrzał teraz myśle ze jest ok ale musze jeszcze sprawdzi wiatrak bo cos też nawala nie chce się włączać , bezpiecznik jest ok, sprawdzić muszę jeszcze czujnik chyba tylko nie wiem jak eh

a do do nagrzewnicy to sprawdzałem organoleptycznie i po częsci jest ciepła a po druiej zimna także na bank do wymiany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez bikus » 8 lis 2009, 14:52

D4NI3L napisał(a):a do do nagrzewnicy to sprawdzałem organoleptycznie i po częsci jest ciepła a po druiej zimna także na bank do wymiany

tzn ze zapchana pewnie... ale jak chcesz to wymienial i bedzie po problemie :)


D4NI3L napisał(a):wiatrak bo cos też nawala nie chce się włączać , bezpiecznik jest ok, sprawdzić muszę jeszcze czujnik chyba tylko nie wiem jak eh

moze styki zasniedziale sa? odpenij wtyczke od kostki i prysnij w nia jakims wd40 albo jakims preparatem do stykow , albo przejedz je papierem sciernym moze tam jest problem....


ale najlepiej zacznij od tego ze odepnij wtyczke i wez dwa kabelki i na krotko podepnij wiatrak do aku zeby sprawdzic czy on dziala...
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez D4NI3L » 13 lis 2009, 10:08

nagrzewnica zrobiona i wiatrak wymieniony od chłodnicy i teraz grzeje ze można na majtach siedzieć :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Pawlo1906 » 15 lis 2009, 16:41

ja miałem ten sam problem i okazało sie ze nagrzewnica była zasyfiona,została przeczyszczona i grzeje az miło :D
TDI engines are good for old people
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2009, 01:09
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f bg 1.8 SOHC

Postprzez Remster » 5 lip 2015, 09:11

Cześć , odgrzebię trochę temat.
Jak dostać się do tej rury w kokpicie żeby sprawdzić czy nagrzewnica nie jest zasyfiona tzn nie ma liści itd. co trzeba zdemontować?
I jakimi środkami płukaliście chłodnicę? ja użyłem preston płukacz do chłodnic ale nic nie dało ;/ może jakiś inny użyć.
Pod maską te dwa grubsze węże co wchodzą już do środka auta są oba gorące
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2015, 08:00
Posty: 60 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK Sedan
Silnik 1.6 2004 r.

Postprzez Marek 161BD081 » 5 lip 2015, 10:43

Tak nie do końca wiem o jakie auto pytasz – w profilu masz wpisane BK a pytanie zadałeś w dziale BA ;)

Remster napisał(a):Jak dostać się do tej rury w kokpicie żeby sprawdzić czy nagrzewnica nie jest zasyfiona tzn nie ma liści itd. co trzeba zdemontować?

Jeśli masz zamontowany filtr kabinowy to na nagrzewnicy syfu nie powinno być. Zresztą ten syf tylko ograniczałby przepływ powietrza a nie wody.

Remster napisał(a):Pod maską te dwa grubsze węże co wchodzą już do środka auta są oba gorące

Nagrzewnica może być najzwyczajniej zakamieniona.
Wlej w te węże (po odpięciu ich od reszty układu) jakiś odkamieniacz (np. zwykły Kamix w zwiększonym stężeniu) lub nawet ocet czy jakiś Cillit i zostaw tak ma kilkanaście min.
Po tym zabiegu przepłucz nagrzewnicę i podłącz ponownie do układu.
Mi to znacząco pomogło chociaż .... jakiś czas później nagrzewnica zaczęła mi cieknąć więc musiałem ją wymienić (wiąże się z tym demontaż całego kokpitu!).

Nagrzewnica jest alu wiec osobiście nie polecam używać "Kreta" i innych podobnych preparatów silnie zasadowych. Zresztą te osady najprościej jest kwasem usuwać.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Remster » 5 lip 2015, 20:03

a wystarczy jak wleje jakis specyfik typu K2 odkamieniacz do zbiorniczka wyrównawczego zaleje woda i w taki sposób wypłukać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2015, 08:00
Posty: 60 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK Sedan
Silnik 1.6 2004 r.

Postprzez Marek 161BD081 » 5 lip 2015, 22:20

W ten sposób płuczesz cały układ co tez nie zaszkodzi.
Ale jak nagrzewnica jest zakamieniona to tak lekko nie będzie z jej oczyszczeniem takim sposobem – już to przerabiałem z mizernym skutkiem :(
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Remster » 6 lip 2015, 14:49

czyli ze np uzyc tego K2 radiator ale wlać bezpośrednio w wąż który prowadzi do nagdzewnicy? i potem normalnie auto odpalić i niech chodzi czy poprostu nalać i zostawić na trochę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2015, 08:00
Posty: 60 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK Sedan
Silnik 1.6 2004 r.

Postprzez Marek 161BD081 » 6 lip 2015, 17:30

K2 to trochę moim zdaniem zbyt delikatny preparat aby odmienić nagrzewnicę użyj lepiej octu :)
Płyn wlewasz do nagrzewnicy, która trzeba oczywiście odłączyć od silnika. Płyn wlewasz po prostu do odpiętych węży i tak zostawiasz na np. 20min.
Później płuczesz nagrzewnicę, podłączasz węże, napełniasz układ, odpalasz auto, odpowietrzasz układ i... patrzysz jak grzeje.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Remster » 6 lip 2015, 18:26

Z octem bym raczej nie ryzykował do aluminiowej chłodnicy :) a po wlaniu preparatu do nagrzewnicy wężem nie trzeba tego nagrzać? od tak odkamieni ?
Juz raz płukałem preparatem Preston płukacz do chłodnic ale wlewałem do zbiorniczka i zalałem wodą jak w instrukcji potem auto uruchomione stało ale nic nie pomogło może ciut cieplejsze leci.
a jak są możliwości to cciałbym sam popróbować zanim oddam do mechanika bo sporo wołają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2015, 08:00
Posty: 60 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK Sedan
Silnik 1.6 2004 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323