Strona 1 z 4

Wymiana licznika w mazdzie

PostNapisane: 16 mar 2008, 19:47
przez kubi2410
Znalazłem okazyjnie licznik z obrotomierzem z 323c 1.5 chciał bym go zamontować do swojej 1.3 czy będzie działał obrotomierz? i nic nie trzeba przerabiać wtyczki z tyłu będą pasować?.
Wiem że już ktoś kiedyś się o coś podobnego pytał ale nie mogłem znaleźć tego w szukaj.

PostNapisane: 20 mar 2008, 11:11
przez kubi2410
Nikt naprawdę nie wymieniał licznika? jak ktoś coś wie niech pomoże bo szkoda wyrzucać pieniądze na licznik który okaże się nie działać

PostNapisane: 22 mar 2008, 11:52
przez lama
Podłączę się do pytania kolegi ;) bo wiem że liczniki z 323C pasują też do 323P a jednak brakuje obrotka :)

PostNapisane: 22 mar 2008, 21:12
przez Mazdaxxx
wszystko bedzie pasowalo i dzialalo bez zadnego problemu tylk owtyczki wystarczy przelaczyc
lama napisał(a):bo wiem że liczniki z 323C pasują też do 323P a jednak brakuje obrotka

nie wprowadzaj ludzi w bład bo nei pasuja zegary od 323c do 323p

oto P i jej deska http://www.carsexpert.ru/img/fotoint/mazd3i.jpg

a oto c i jej deska http://grafika.redakcja.pl/ArtykulyFoto ... 047517.jpg

PostNapisane: 22 mar 2008, 22:03
przez lama
Mazdaxxx napisał(a):nie wprowadzaj ludzi w bład bo nei pasuja zegary od 323c do 323p

oto P i jej deska http://www.carsexpert.ru/img/fotoint/mazd3i.jpg

a oto c i jej deska http://grafika.redakcja.pl/ArtykulyFoto ... 047517.jpg


W takim razie ja nie wiem co mam za pojazd bo tak wygląda mój kokpit, notabenne mówią że to mazda 323P ale co tam...
Obrazek

a to jest kokpit od 323C bez obrotka ale jest...
http://moto.allegro.pl/item327522360_li ... 3_16v.html

Mogę być w błędzie ale wydaję mi się że pomimo różnych konstrukcji i wariacji wizualnych kokpitów w modelech 323 licznik, sam wewnętrzny element jest taki sam... oczywiście mam na myśli ten sam przedział wiekowy aut.

PostNapisane: 23 mar 2008, 00:59
przez Mazdaxxx
no i tu sie mylisz przeciez widac ze w 323 C i w 323 P sa inne liczniki zarowno z obrotomierzem jak i bez obrotomierza ;p ;p

te bez obrotomierza jak widac u Ciebie w P wskazowki od temeratury i paliwa sa umieszczonew lewo a w 323c do srodka malo tego u Ciebie w 323 p neiwidac kontrolek bez zapalenai ich w 323 C widac pozatym licznik dzienny w 323 p jest elektroniczny w 323 C nie w wersji z obrotmierzem to sam i w 323 c obrotomierz jest po lewej stronie a w P po prawej pozatym sam krsztal szybki jest inny w p taki abrdziej kanciasty w C nie pozatym obwody zegarow sa inne i tego tez jestem pewien bo ostatnio montowalismy z kumplem ALu ramki do wersji z obrotomierzem i nie pasowali bo gosc przyslal do 323 p i byla roznica pare milimetrow i to tyle co do wersji z obrotomierzem i bez obrotomierza we wszystkich tych mneisjzych autkach mazdy w ktorych wystepowal silnik 1,3 b3 byly wersje z obrotomierzem i bez poczawszy od 323 Bg takiej jak ja ama skanczywszy na 323 p gdzie po drodze jeszcze byla c F-ki jako ze sa samochody jaby o klase wyzej sa wieksze silnikie takiemalusie jak 1,3 2 nich nei wystepuja wszystkie co do jednej maja obrotomeirze tak samo z 323 BG C i P wszystkei z silnikiem wiekszym niz 1,3 maja obrotomierz w standardzie a w 1,3 go nei bylo i trzeba bylo za niego doplacic i z tego powodu czasem sa wersje bez moja tez nei miala obrotomeirza jak ja kupilem kumpla C tez nie miala

PostNapisane: 23 mar 2008, 01:58
przez lama
to że kształty sa inne to się mogę zgodzić :) ale że wskaźniki są w różnych miejscach to nie ma na nic chyba wpływu poprostu podpinasz ospowiedfnio kostki jeżeli reszta pasuje oczywiście. A powiedz mi czy orientujesz się jak wygląda sprawa z tymi dodatkowymi obrotkami co się do kokpitu można przyczepić czy są w miarę dokładne????

PostNapisane: 23 mar 2008, 03:32
przez Mazdaxxx
tak sa dokladne o ile sa markowej firmy i wskazowkowe nie cyfrowe i dosc prosto je podlaczyc tylko nei widze sensu montowac takiego bajeru bo obrotomierz nie jakis szajs kosztuje od 100 w gore a za tyle kupisz deske z obrotomierzem oryginalnym

PostNapisane: 28 mar 2008, 13:25
przez kubi2410
śmiało wymieniajcie pasuje idealnie obroki śmigają jak trzeba :D tylko rezerwa sie nie zapali bo pompa paliwa niema czujnika ale w poprzednim liczniku tez nie było światełka rezerwy wiec nie przeszkadza to mi

PostNapisane: 28 mar 2008, 13:34
przez Cr@cker
kubi2410 napisał(a):śmiało wymieniajcie pasuje idealnie obroki śmigają jak trzeba :D tylko rezerwa sie nie zapali bo pompa paliwa niema czujnika ale w poprzednim liczniku tez nie było światełka rezerwy wiec nie przeszkadza to mi

Dobrze wiedzieć bo tez będę wymieniał :) a światełko nie potrzebna przynajmniej nie wypala oczu :P i nie stresuje w trakcie jazdy :P

PostNapisane: 28 mar 2008, 14:08
przez kubi2410
Cr@cker napisał(a):Dobrze wiedzieć bo tez będę wymieniał

Jak będziesz wymieniał to sie odezwij bo przy rozbieraniu jest kilka pułapek to ci wytłumaczę wtedy jakich

PostNapisane: 12 kwi 2008, 15:39
przez lama
A z tą kontrolką rezerwy to wystarczy zmienić pompę paliwową na taką co ma czujkę i podłączyć? Właśnie jestem po swapie licznika i ciekawi mnie to bardzo... Swoją drogą jedyna na co trzeba uważać, moim zdaniem to żeby nie porysować plastików ostrymi elementami ;)

PostNapisane: 12 kwi 2008, 16:30
przez kubi2410
tak trzeba by pompę paliwową od 1,5 wkładać

PostNapisane: 13 kwi 2008, 18:19
przez lama
to teraz powiem coś ciekawego... wracając ze szkoły przed samym domem zapaliła mi się rezerwa... hmm wszytko fajnie tylko że w poprzednim liczniku mi się nie świeciła ze względu na brak żarówki któej tam fabrycznie nie było, bo widać na stykach czy żarówka już tam była czy ją ktoś przełożył. Auto mam prawie golasa bez elektryki tylko abs, poduchy i klima a gdiześ czytałem że w tych małych pojemnościach brakowało takich szczegółów a wychodzi na to że wystarczy żarówkę podłączyć i kontrolka działa...

PostNapisane: 14 kwi 2008, 13:31
przez 323EJ
kubi2410 napisał(a):
Cr@cker napisał(a):Dobrze wiedzieć bo tez będę wymieniał

Jak będziesz wymieniał to sie odezwij bo przy rozbieraniu jest kilka pułapek to ci wytłumaczę wtedy jakich


Wlasnie kupilem rowniez okazyjnie ten licznik od 1.5 na jakies pułapki mam uwazać bo niedlugo biore sie za przekladanie? Z gory dzieki za odp.

PS Jak to zaswiecila Ci sie kontrolka rezerwy? Przeczytalem ze wersja P byla produkowana od 1997 r wiec moze wsadzali juz nowe pompy od 1.5....

PostNapisane: 14 kwi 2008, 13:47
przez kubi2410
323EJ napisał(a):Wlasnie kupilem rowniez okazyjnie ten licznik od 1.5 na jakies pułapki mam uwazać bo niedlugo biore sie za przekladanie? Z gory dzieki za odp.

Nie wiem jak w twojej wersji chodziło mi w 323c tam są takie śrubki ukryte ich nie widać i trzeba uważać żeby plastiku nie złamać przy rozbieraniu deski. W 323 sedan nie wiem jak tam deka wygląda ale trzeba pamiętać jedno nic na siłę :D

PostNapisane: 14 kwi 2008, 13:52
przez 323EJ
Deska wyglada dokladnie tak samo jak u Ciebie i podejrzewam ze mocowania sa tez dokladnie takie same. A regulowałeś przy tym stan kilometrow licznika? <diabełek>

A propos sprzedales moze swoj stary licznik od 1.3? Jezeli tak to za ile okolo poszedl? Bo nie bedzie mi juz potrzebny jak bedzie nowy.

PostNapisane: 14 kwi 2008, 16:23
przez kubi2410
323EJ napisał(a):A regulowałeś przy tym stan kilometrow licznika? diabelek

Tak regulowałem stan licznika tamten miał 200000 to o 70000 więcej niż ja mam

323EJ napisał(a):A propos sprzedales moze swoj stary licznik od 1.3?

Chciałem ale nawet za 30zł nie było chętnych niestety trzymaj go sobie na wypadek jak by nowy się zespół hehe <lol>

PostNapisane: 14 kwi 2008, 19:53
przez lama
323EJ napisał(a):PS Jak to zaswiecila Ci sie kontrolka rezerwy? Przeczytalem ze wersja P byla produkowana od 1997 r wiec moze wsadzali juz nowe pompy od 1.5....


no najnormlaniej na świecie się zaświeciła ;) jak wskaźnik opadł na dolną linię, byłem w szoku bo myślałem że muszę zmienić pompę co jest nieopłącalne dla głupiej kontrolki ;) z drugiej strony mała rzecz a cieszy ;)

Jeżeli chodzi o swapa licznika to nie ma żadnych pułapek... uważaj tylko żeby nie porysować kokpitu tą czarną obudową a potem licznikiem, najlepiej połuz jakiś ręcznik na kolumnę kierownicy. Obudowa wychodzi bez problemu a od licznika musisz wcześniej odkręcić taki metalowy dyszel i włożyć w kierownicę po czym skręcić ją w lewo i włala ;) licznik wyciągnięt potem w odwrotnej kolejności. Mi się od razu lepiej jeździ z oborotmierzem heheheh


Chyba się troszkę spóźniłem <glupek2>

PostNapisane: 16 kwi 2008, 22:12
przez Kufel
Witam.

Ja też sie przymierzam do rozkrecania licnika, tyle ze ja chce zmienic kolor podswietlenia/wpakowac indiglo. Na co mam szczegolnie uwazac przy tej operacji? Cy macie moze zdjecia kiedy sami to robiliscie? Bylbym wdzieczny za pomoc...

Pozdrawiam