Postanowiłem uzupełnić temat dla tych którzy staną przed tym dylematem jak ja. Niebawem postaram się uzupełnić i coś ala fotorelacja.
Ale do rzeczy jako ze w mojej Madzi padła klima a dokładnie kompresor odmówił współpracy postanowiłem zbadać co padło okazało się ze cewka ma przerwę i łożysko od koła pasowego padło – z ciekawości obdzwoniłem kilka serwisów klimy gdzie po podsumowaniu za sama wymianę łożyska żądano od 500 do prawie 700zl przy czym jedna firma spod Gliwic śpiewała za łożysko 150zl!!!. Postanowiłem działać sam szukałem jakieś info ale niezbyt konkretnie znalazłem że można kupić takie łożysko w Łodzi i cewkę też, koszt 36 łożysko i 180zl cewka ale dalej postanowiłem działać sam. Wiec rozebrałem bez demontażu ( w tym wypuszczania gazu z instalacji) kompresor od strony kola pasowego trzeba odkręcić śrubę blokującą sprzęgło i tarcza spokojnie schodzi może wymagać podważenia śrubokrętem. Potem przydają się szczypce do pierścieni segera gdyż czeka nas 1 trzymający kolo pasowe ( ja wyjąłem 2 śrubokrętami) po wyjęciu należy delikatnie wybić kolo pasowe schodzi dosyć łatwo. Wówczas mamy dostęp do cewki którą trzyma drugi pierścień segera – tutaj tez użyłem śrubokrętów. Cewka schodzi bez bólu. Wówczas cześć sprzęgłową mamy zdemontowana – aha nie zaznaczyłem na początku ze wcześniej miałem ściągnięty pasek klinowy napędzający klimę i wspomaganie – od tego musimy zacząć. Po demontażu trzeba wybić z kola pasowego łożysko które jest nabijane i zabezpieczone takimi małymi nacięciami musimy je poodginać i potem delikatnie wybijać łożysko. Po demontażu tych elementów postanowiłem poszukać lokalnie – wiec min. wylądowałem w hurtowni łożysk gdzie za łożysko NSK zapłaciłem 40zl a nie 100 czy 150zl jak wmawiał serwis klimy. Drugi element to uszkodzona cewka – poszukałem lokalnej firmy zajmującej się przewijaniem silników i cewek – koszt naprawy 70zl czas 1 dzień – firma musi posiadać piec do wygrzania i wytopienia. Jeśli ktoś planuje wymienić pierścienie segera na nowe ważne by były identycznie nie tylko średnicą ale i kształtem jak te oryginalne gdyż posiadają one wycięcia by nie haczyć o min. o pracujące kolo pasowe. Pozostałe czynności wykonujemy w odwrotnej kolejności czyli
– nabijamy nowe łożysko do kola pasowego i zabezpieczamy.
– zakładamy cewkę na kompresor
– zakładamy pierścień segera ( tym razem użyłem szczypce do segerow koszt 19zl)
– nabijamy delikatnie kolo pasowe na kompresor
– zakładamy drugi pierścień segera
warto oczyścić kolo pasowe od strony sprzęgłowej tak samo sama tarczkę sprzęgłową odtłuścić
– zakładamy tarczkę sprzęgłową i przykręcamy śrubę trzymajaca
– podłączamy przewody od cewki i ewentualnie izolujemy jeśli trzeba było coś rozciąć.
– zakładamy pasek klinowy i naciągamy
Jeśli już mamy wszystkie te czynności wykonane uruchamiamy silnik i włączamy klimatyzacje powinno dzialac za pierwszym razem jeśli nie ma reakcji warto sprawdzić przewód zasilający sprężarkę wpinając np. żarówkę. Złączka jest kolo chłodnicy i idzie do kompresora, żarówkę wpinamy miedzy złączkę a masę samochodu gdy włącza się klima i wentylatory żarówka powinna się świecić.
Jeśli wszystko działa cieszymy się chłodem a zaoszczędzone pieniążki możemy wydać na wyjazd Madzią na wakacje

.
Pozdrowka
dziubek