Strona 1 z 1

Immobiliser ? pytanie

PostNapisane: 7 lip 2009, 13:07
przez MAcieja87
Witam. Mam takie może nie za mądre pytanie :]
Jak w tych mazdach jest z immobilizerem ?? Chodzi mi dokładniej o to czy każdy jest jakoś kodowany czy np czyjś będzie pasował u mnie. I czy jest możliwość obejścia tego ?? :/

PostNapisane: 7 lip 2009, 15:51
przez świeżak
Każdy ma swój kod, ale swoim kluczykiem nie otworzysz samochodu sąsiada, który ma taką samą F`kę :P

PostNapisane: 7 lip 2009, 17:36
przez MAcieja87
Aha oto mi chodziło. Pytam bo nie mogę znaleźć swojego immobilisera :( i nie wiem czy można to jakoś obejść czy coś w tym stylu :/

PostNapisane: 7 lip 2009, 20:02
przez butters
Jeśli masz fabryczne immo i nie masz kluczyka do tego to nie uruchomisz nawet samochodu :> popytaj w ASO co z tym fantem zrobić ale wg mnie trochę będzie Cię to kosztowało :/

PostNapisane: 7 lip 2009, 22:37
przez gregorius 323 F
Padnięta PESTKA w ostatnim kluczu to koszt w serwisie około600-700 pln za 1 nowy klucz i około 2 tyg czekania na surówkę.
Pozdrawiam

PostNapisane: 9 lip 2009, 19:06
przez C3biX
A ja mam pytanie trochę związane z tematem. Jeśli bym chciał wymienić komputer to czy trudno byłoby go zgrać z immo? Niestety mam teraz kompa z 1.5 no i muszę jak najszybciej wymienić, ale znajomy mechanik mówił, że może być z tym kłopot...

PostNapisane: 10 lip 2009, 12:26
przez gadula
C3biX napisał(a):Jeśli bym chciał wymienić komputer to czy trudno byłoby go zgrać z immo?

Nie zgrasz go, to jest parowane razem w fabryce. Musisz szukać od razu kompa z modułem immo, oraz kluczykami i stacyjką.

PostNapisane: 10 lip 2009, 12:56
przez C3biX
gadula napisał(a):Musisz szukać od razu kompa z modułem immo


O tym to wiedziałem, ale kluczyki i stacyjka to nawet nie pomyślałem :/

PostNapisane: 10 lip 2009, 13:13
przez gadula
C3biX napisał(a):ale kluczyki i stacyjka to nawet nie pomyślałem :/

Teoretycznie i praktycznie, stacyjki i kluczyków zmieniać jednak nie trzeba...
Musiał byś tylko zaprogramować kluczyki do immobilisera. Potrzebny do tego jest długi kod z pudełka immobilisera oraz wprawne ręce :)

PostNapisane: 10 lip 2009, 15:45
przez C3biX
To może znajomy mechanik, który zajmuje się elektryką w samochodach poradzi sobie :P A jeśli nie da rade to w razie czego masz może kogoś dobrego polecić w białymstoku?

PostNapisane: 10 lip 2009, 21:06
przez gregorius 323 F
W Polsce byłbym trzecią osobą która dokonałaby programowania immo poza serwisem- ale odpuściłem kupiłem cały zestaw tj komp + kluczyk + moduł od cewki.
Aby wpisać klucz pod immo trzeba sczytać kwarc z modułu wzmocnienia cewki i w jego pamięci odszyfrować 4 cyfrowy kod pin do programowania immo.
Na obudowie niczego nie znajdziemy.
Pozdrawiam

PostNapisane: 10 lip 2009, 22:49
przez gadula
C3biX napisał(a):To może znajomy mechanik, który zajmuje się elektryką w samochodach poradzi sobie A jeśli nie da rade to w razie czego masz może kogoś dobrego polecić w białymstoku?

Mam magika od Mazd. Jak chcesz numer to na PW :)


gregorius 323 F napisał(a):Aby wpisać klucz pod immo trzeba sczytać kwarc z modułu wzmocnienia cewki i w jego pamięci odszyfrować 4 cyfrowy kod pin do programowania immo.

Że co? Na pudełku immobilisera znajduje się długi kod składający się z cyfr. Wystarczy odpowiednio kręcić kluczykiem w takt tego kodu i po jego zakończeniu kluczyk jest już wpisany w immobiliser.

PostNapisane: 10 lip 2009, 23:47
przez gregorius 323 F
Gadula to nie tak.
skąd masz instrukcje że pisze w niej że kod jest na obudowie.
Kod jest 4 cyfrowy i takiego numeru na pudełku nie ma – to by było zbyt proste <lol>
Można go odnaleźć tak jak piszesz ale metodą prób i błędów kręcąc stacyjką .
Pozdrawiam

PostNapisane: 11 lip 2009, 14:57
przez gadula
gregorius 323 F napisał(a):skąd masz instrukcje że pisze w niej że kod jest na obudowie.

Zobacz na zdjęcie z tej aukcji: http://moto.allegro.pl/item679282866_ko ... klucz.html Na czarnym pudełku nad kodem kreskowym jest właśnie ten kod :]

PostNapisane: 11 lip 2009, 16:22
przez gregorius 323 F
W żadnym wypadku tam nie ma kodu zapisanego bezpośrednio w tym numerze
gdyby tak było każdy mógłby ukraść madzie będąc zaopatrzonym w śrubokręt i transponder.
Pozdrawiam

PostNapisane: 11 lip 2009, 22:50
przez świeżak
No bo jedynym kluczem, który pasuje do każdego auta jest właśnie śrubokręt :P