Problem z klimatyzacją

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez superjinx » 10 maja 2009, 17:47

Mam problem z klimatyzacją.
Została ona wczoraj nabita "po bożemu".
Zrobiono próżnie, sprawdzono szczelność, nabito chłodziwo i olej w odpowiednich dla tego modelu ilościach.
Wszystko przebiegło bez najmniejszego problemu. Po włączeniu sprężarka się od razu załączała i klima chłodziła jak należy.
Dziś odpaliłem klimę. Pochodziła dosłownie chwilę, coś strzeliło. Odgłos (świst) jakby zszedł cały gaz pod ciśnieniem.
Kontrolka na przycisku AC się pali, sprężarka się nie załącza.
Czy ktoś ma pomysł co się mogło stać? I oczywiście jak to sprawdzić i naprawić?
Wkurzyłem się bo nabicie nie było tanie a tymczasem kasa poszła w błoto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 23:10
Posty: 94
Skąd: Skierniewice
Auto: MAZDA 6 GH 2008 2.0 AT

Postprzez waldii » 10 maja 2009, 18:20

kontrolka zawsze bedzie sie zapalac ;) a szukales moze gdzies sie rurka wyrwala,ole maja takie dziwne delikatne mocowania podatne na sniedz i korozje.Albo druga mozliwosc,ze pod sprezarka wywalilo przez zawor cisnieniowy.Jak powstanie za wysokie cisnienie to wlasnie tamtedy wywala tylko nie mam pojecia dlaczego,bo nie znam sie na klimach ;)
waldii
 

Postprzez madzia » 10 maja 2009, 19:15

superjinx– miałam podobny przypadek http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=20
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 10:40
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F (BA) 1,5/Z5/96r.

Postprzez superjinx » 10 maja 2009, 19:20

Przeczytałem twój wątek.
Muszę sprawdzić czy to jest to samo co u Ciebie.
Napisz co ty zrobiłaś: kupiłaś części i wymieniłaś czy jeździsz bez klimy?? Ile taka przyjemność wyszła?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 23:10
Posty: 94
Skąd: Skierniewice
Auto: MAZDA 6 GH 2008 2.0 AT

Postprzez madzia » 10 maja 2009, 19:44

superjinx napisał(a): czy jeździsz bez klimy??

Narazie tak! skraplacza klimy szukam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 10:40
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F (BA) 1,5/Z5/96r.

Postprzez superjinx » 10 maja 2009, 21:30

Dziwi mnie tylko że wczoraj klima chodziła fest, również podczas nabijania nie wykryto żadnej nieszczelnoś.
Podjade jutro do kolesia i sprawdze. Wyciek powinno się dać łatwo znaleźć pod jakąś lampą, bo jest tam jakiś barwnik wpuszczony ponoć.

BTW widzę madzia że przerabiamy równolegle te same sprawy: najpierw rozrząd, teraz klima.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 23:10
Posty: 94
Skąd: Skierniewice
Auto: MAZDA 6 GH 2008 2.0 AT

Postprzez mirzyg » 10 maja 2009, 21:55

Witam wszystkich,chciałbym sie podpiąć pod temat.Mianowicie chodzi oto że przy włączaniu się klimy to słychać metaliczny dźwięk,to tak jak by brakowało smarowania w agregacie,wie może ktoś z forumowiczów czy są jakieś miejsca do smarowania? pozdrowienia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 11:11
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT

Postprzez marcin255 » 10 maja 2009, 22:59

nie ma miejsc olej do smarowania daje sie przy nabijaniu
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez madzia » 11 maja 2009, 08:34

Dokładnie tak jak pisze marcin255 , olej sprężarkowy wpuszcza się wraz z czynnikiem.

mirzyg napisał(a): przy włączaniu się klimy to słychać metaliczny dźwięk

jeśli masz wszystko OK , to prawdopodobnie sprężarka już pada , obym się myliła , a to już jest wydatek :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 10:40
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F (BA) 1,5/Z5/96r.

Postprzez mirzyg » 11 maja 2009, 08:43

Klima była nabijana w zeszłym roku i działa dobrze,być może trzeba będzie podjechać na stacje i ją sprawdzić. :( Dzięki za podpowiedź.pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 11:11
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT

Postprzez madzia » 12 maja 2009, 10:36

mirzyg napisał(a):Klima była nabijana w zeszłym roku

W ciągu jednego roku poprzez przewody i złącza z układu ubywa ok. 10 do 15 proc. czynnika. Oznacza to, że już po trzech latach zdolność do schładzania wnętrza samochodu ulega drastycznemu ograniczeniu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 10:40
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F (BA) 1,5/Z5/96r.

Postprzez Malico » 12 maja 2009, 12:57

Cześć wszystkim!

Podepnę się pod temat, bo też mam mały problem z klimatyzacją, którą przełożyłem (oczywiście nie osobiście :) ) z innego auta. Po włączeniu klimy spadają wolne obroty, czyli inaczej mówiąc nie są podbijane. Podobno brakuje mi jakiejś części (jakiegoś czujnika, zaworu, czegoś na 2 piny, whatever), która właśnie odpowiada za podbicie tych obrotów.

Czy ktoś wie jak ta część się nazywa/wygląda/ma takie coś na zbyciu?
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2004, 01:08
Posty: 291 (0/9)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323 1.8 GT '91

Postprzez superjinx » 12 maja 2009, 19:53

Widzę że wątek się rozrasta, tyle że nie w mojej sprawie ;) ale nic to.
Byłem dziś u speca, gdzie nabijałem klime. Zaznaczam, że koleś nabija ale nie naprawia.
Szybka diagnoza.
Urwała się śruba mocująca łączenie czarnego karbowanego wężyka z metalową rurką od chłodnicy.(miejsca zaraz na samym dole, z przodu, pod chłodnicą). Łeb śruby odpadł, reszta śruby została została.
Rozwiercił mi to i nagwintował "od ręki". Nabił klime samym gazem (powietrzem??) i mam pojeździć 2 dni żeby sprawdzić szczelność.
Jeśli tylko to było przyczyną awarii i rozszczelnienie układu to wymiana oringu i ponowne nabicie załatwi sprawe i obędzie się bez wymiany chłodnicy.

Trzymajcie kciuki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 23:10
Posty: 94
Skąd: Skierniewice
Auto: MAZDA 6 GH 2008 2.0 AT

Postprzez marcin255 » 12 maja 2009, 22:10

miałem to samo tylko sam ukręciłem śrubke bo zaczęło kapać i chciałem dociagnąć ,rozwierciłem na wylot ,wymieniłem oringi nabiłem -już nie sam i na razie 3 tyg temp. 3.5*C minimalna
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez superjinx » 12 maja 2009, 22:25

oringi?
tak jest jeden czarny chyba tylko? średnica ok max 10mm na oko :)
założyłeś normalny oring czy do klimy specjalny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 23:10
Posty: 94
Skąd: Skierniewice
Auto: MAZDA 6 GH 2008 2.0 AT

Postprzez marcin255 » 12 maja 2009, 22:39

są dwa i wymieniłem oba z przodu na dole
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez superjinx » 12 maja 2009, 23:00

Dzięki sprawdze to dokładnie przed wymianą w piątek/sobote zeby nie nabijac po raz 3.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 23:10
Posty: 94
Skąd: Skierniewice
Auto: MAZDA 6 GH 2008 2.0 AT

Postprzez mirzyg » 16 maja 2009, 19:17

Właśnie dzisiaj byłem na wasztacie i okazało sie że był mały przeciek w układzie klimy i dlatego było słychać ten dziwny dźwięk,poprostu ulotniło sie troche oleju przez dwa oringi. właśnie te o których pisze Marcin 255.Gościu powiedział że jak sie klime używa non-stop to przegląd powinno się robić raz do roku tak jak wymiane oleju...pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 11:11
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT

Postprzez marcin255 » 16 maja 2009, 19:26

a gdzie robiłeś >?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez mirzyg » 16 maja 2009, 19:53

Na Grabiszyńskiej 163 na przeciwko stadionu Śląska firma CITO 150.00 podstawa plus braki,ja dałem 250 w tym wymiana oringów na przodzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 11:11
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323