Strona 1 z 1

jak wyłączyć (czyt. ominąć) immobiliser

PostNapisane: 15 mar 2009, 19:58
przez mwalasz1
witam
mam pytanie, może ktoś wie jak wyłączyć bądź zastąpić (np. zworą) lub całkiem pozbyć się choćby na chwile immobilisera w 323f BA 98r
mam problem z odpalaniem mojej madzi i staram się eliminować potencjalne przyczyny
z góry dziękuje za ewentualne odpowiedzi ;)

PostNapisane: 18 mar 2009, 12:46
przez kierownik
z tego co wiem – nie da się

PostNapisane: 22 mar 2009, 17:53
przez Paul
A rozrusznik kręci ? Nawet z nie działającym immo powinien silnik odpalić na 3s. i zgasnąć. Samego immo można ominąć, ale tylko zmieniając komputer i wiązke kabli na te od wersji bez immo. Rzadkość jak cholera w BA, ale są takie (najczęściej angliki). Są magicy którzy dorabiają elektronikę, która oszukuje seryjny komputer z immo. Do tego potrzebne są : kluczyk oryginalny z właściwym kodem, stacyjka z pętlą indukcyjną co odczytuje kod z kluczyka, mała czarna puszka wielkości paczki papierosów robiąca za wzmacniacz sygnału z pętli. ww magicy właśnie do tej małej czarnej puszki dorabiają układ, który udaje kluczyk ze stacyjką. W ten sposób komputer myśli że w stacyjce jest oryginalny kluczyk i wszystko działa. Ale ze względu na kraj w jakim żyjemy nie jest najlepszym rozwiązaniem, pozbyć się immo z auta. Proponuję kupić instalację od Z5 + komputer + stacyjkę z wkładkami do drzwi i kluczykami z innej Z5. Dasz za to 500 i każdy elektryk Ci to przełoży. Za magika od oszukiwania immo jak pisałem wcześniej też dasz ok 500 ale będziesz miał auto bez immo.

PostNapisane: 22 mar 2009, 21:26
przez mwalasz1
Paul napisał(a):A rozrusznik kręci ? Nawet z nie działającym immo powinien silnik odpalić na 3s. i zgasnąć.

witam
właśnie w tym leży problem, rozrusznik kręci, auto po zmianie akumulatora odpaliło dwa razy właśnie za każdym razem na kilka sekund. teraz nie odpala wogóle :/
próbowałem na innym (kompletnym i oczywiście takim samym) aparacie zapłonowym, zero reakcji. na pierwszy rzut oka iska na świecy pali dobrze
pompa paliwowa pompuje, paliwo dochodzi do listwy zasilającej wtryski ale zauważyłem że po wykręceniu świec zapłonowych po pierwsze nie są one mokre od mieszanki ani co też mnie dziwi nie czuć wogóle zapachu paliwa.nie pomogła wymiana przekaźnika FUEL INJ

PostNapisane: 22 mar 2009, 22:12
przez Paul
Aaa no to wszystko działa, tylko Twój samochód traktuje Cie jak złodzieja :P
Odłącz akumulator na pare minut. Potem podłącz, wsadz kluczyk, przekręć NIE ODPALAJ i poczekaj chwile (2-3min) czy zgaśnie kontrolka od immo. Ile masz kluczyków od auta? Jeśli jeden to nie za dobrze. Spróbuj tą operacje zrobić kluczykiem ostatnio używanym. Kluczyk podobno (nie rozbierałem) ma wbudowany akumulator który się ładuje przez indukcję jak tylko jest wsadzony do stacyjki. Jak się rozładuje to nie wysyła sygnału i auto twierdzi że jest kradzione dorobionym kluczykiem bez immo. Wtedy komputer gasi silnik (odcina wtryski) i jest po wszystkim. Jeśli zrobiłeś tak kilka razy, to immo odetnie wtryski wogóle i nawet na te 3 sekundy nie będzie zapalał. Iskra będzie, pompa paliwa się załączy a wtryski odetnie komputer i silnik zgaśnie. To tak właśnie działa immo. Spróbuj zrobić tak jak piszę i napisz czy odpalił.

PostNapisane: 24 mar 2009, 20:42
przez mwalasz1
Paul napisał(a):tylko Twój samochód traktuje Cie jak złodzieja język

strzał w dziesiątke :|
Paul napisał(a):Ile masz kluczyków od auta? Jeśli jeden to nie za dobrze.

:( niestety tylko jeden
Paul napisał(a):Spróbuj zrobić tak jak piszę i napisz czy odpalił.

odpalił <jupi> ale niestety tylko 3 razy i tylko na kilka sekund za każdym razem :|
po kolejnym resecie znowu to samo, ale pół sukcesu juz jest. przynajmniej wiem co moją madzie boli
spróbuje poładować ten kluczyk i pochodze popytać czy jakiś magik nie jest w stanie zczytać kodu z tego klucza (może istnieją jakieś sposoby)
a i przede wszystkim wielkie dzięki za pomoc :D gdybyś miał jeszcze jakiś pomysł to prosze o info

PostNapisane: 24 mar 2009, 23:30
przez gadula
Mała poprawka, w kluczyku jest pamięć ROM, z niepowtarzalnym kodem. I żadnego akumulatorka tam nie ma, tylko pamięć ta będąc zasilana poprzez indukcję, wysyła swój kod zakłócając tą indukcję, co wykrywa sterownik immo. To tak w dużym uproszczeniu.
Sterownik standardowo po 3 odpaleniach odcina wogóle logikę komputera, i trzeba wyjąć i włożyć kluczyk by znów można było 3 razy odpalić na chwilę.
Kluczyk można dokodować do sterownika, wystarczy mieć długi kod z tego sterownika immo oraz wprawne ręce. Instrukcja na forum jest :) Obstawiam, co wydaje się dziwne, że sterownik immo zgubił kod kluczyka.

PostNapisane: 25 mar 2009, 00:25
przez skorpek
taaa ;)
a jak nie pomoże to zmieniamy kompa na takiego bez immo ;) :P

PostNapisane: 25 mar 2009, 19:13
przez Paul
skorpek napisał(a):taaa ;)
a jak nie pomoże to zmieniamy kompa na takiego bez immo ;) :P


Wiesz po sobie, jakie to proste. Prawda <lol>

PostNapisane: 26 mar 2009, 17:23
przez mwalasz1
gadula napisał(a):Kluczyk można dokodować do sterownika, wystarczy mieć długi kod z tego sterownika immo oraz wprawne ręce.

co znaczy wprawne ręce (do jakich operacji)

gadula napisał(a):Instrukcja na forum jest usmiech

:( pół dnia siedziałem i szukałem i nie znalazłem :(
jedyne to tylko właśnie ze kolega "konrado" sobie poradził, jeśli ktoś posiada takową instrukcję proszę o info

PostNapisane: 27 mar 2009, 14:12
przez Sebaaaaaaa7
Jeśli chodzi o akumulatorek w kluczyku to fakt jest taki że w orginalnym kluczyku nic takego niema, ale jeśli kluczyk był dorabiany to może w nim być bateria, sprawdz czy masz orginalny kluczyk jeśli nie to obejrzyj go dokładnie czy się go nierozbiera, wymień baterie. Dorobienie kluczyka z imo to żaden problem, tylko troche kosztuje ok 200 pln.

PostNapisane: 9 kwi 2009, 00:10
przez jacho87
Czy to jest standardem że sterownik standardowo po 3 odpaleniu samochodu z uszkodznym immo blokuje coś? Bo tez mam z tym problem jednak zapala zawsze ale i zawsze po 2 sek gaśnie;/

PostNapisane: 9 cze 2009, 20:12
przez mwalasz1
Paulwitam
Paul mam pytanie może mi jeszcze jesteś w stanie pomóc. wymieniłem ostatnio zestaw jak pisałeś komp+immo+stacyjka+kluczyk :( i niestety to samo odpala na kilka sekund 3 max 4 razy
może powinienem zastosować jakąś procedure startową po podłączeniu kompa (chodzi o jakieś nieznane parametry które komp musi sobie załadować po załączeniu prądu) ostatnio nie mialem czasu przy tym pogrzebać ale teraz mam chwile wiec może by sie udało ją odpalić

PostNapisane: 12 cze 2009, 19:13
przez Paul
mwalasz1 napisał(a):Paulwitam
Paul mam pytanie może mi jeszcze jesteś w stanie pomóc. wymieniłem ostatnio zestaw jak pisałeś komp+immo+stacyjka+kluczyk :( i niestety to samo odpala na kilka sekund 3 max 4 razy
może powinienem zastosować jakąś procedure startową po podłączeniu kompa (chodzi o jakieś nieznane parametry które komp musi sobie załadować po załączeniu prądu) ostatnio nie mialem czasu przy tym pogrzebać ale teraz mam chwile wiec może by sie udało ją odpalić


Witam

A wymieniałeś kable łączące te klocki co piszesz?
Od stacyjki do małej czarnej puszki immo idą 4 kable.
Z czarnej puszki do kompa chyba 8 albo 10.

Może instalacja jest poprzerywana gdzieś po drodze.

Zaobserwowałem w "skorpkowej" BA coś takiego:
Jak akumulator jest taki sobie lub słaby, to zdarzało się, że przy odpalaniu wszystko przygasało strasznie. Wtedy resetował się czytnik immo z powodu za niskiego napięcia w instalacji. Niby odczytywał kluczyk ale w trakcie odpalania zapominał co przeczytał i efekt był taki sam.
Spróbuj odpalać na podpiętym innym akumulatorze na kablach + twój normalnie w aucie.
Sprawdz szczotki w rozruszniku. Może się kończą i rozrusznik bierze za duży prąd przy starcie.

PostNapisane: 26 lip 2009, 23:53
przez Pucio
Witam. Jestem od wczoraj szczęśliwym (mam nadzieję) posiadaczem mazdy 3 1,6 dti a mam już problem. Dziś rano i wczoraj oraz przez kilka wcześniejszych dni (gdy oglądałem auto) paliło i wszystko było Ok (odpalałem tylko jednym kluczykiem – większym) . Mam spięte razem dwa kluczyki z pilotem do centralnego zamka. Wczoraj spróbowałem odpalić Maździe drugim kluczykiem i raz się udało a potem już nie. Dziś popołudniu Mazda już nie odpala od żadnego kluczyka, silnik kręci ale nie zapala, dodam że cały czas mruga czerwona kontrolka z kluczykiem (czy to kontrolka IMMO? ) nawet przy wyłączonym i zamkniętym aucie. Sprawdzałem akumulator miernikiem – OK (chyba jest to cały czas fabryczny akumulator bo Panasonic – auto 2005). Proszę o pomoc w uruchomieni Maździ.
Pozdrawiam.

PostNapisane: 10 sty 2010, 14:29
przez cybul-1
Paul napisał(a):Aaa no to wszystko działa, tylko Twój samochód traktuje Cie jak złodzieja :P
Odłącz akumulator na pare minut. Potem podłącz, wsadz kluczyk, przekręć NIE ODPALAJ i poczekaj chwile (2-3min) czy zgaśnie kontrolka od immo. Ile masz kluczyków od auta? Jeśli jeden to nie za dobrze. Spróbuj tą operacje zrobić kluczykiem ostatnio używanym. Kluczyk podobno (nie rozbierałem) ma wbudowany akumulator który się ładuje przez indukcję jak tylko jest wsadzony do stacyjki. Jak się rozładuje to nie wysyła sygnału i auto twierdzi że jest kradzione dorobionym kluczykiem bez immo. Wtedy komputer gasi silnik (odcina wtryski) i jest po wszystkim. Jeśli zrobiłeś tak kilka razy, to immo odetnie wtryski wogóle i nawet na te 3 sekundy nie będzie zapalał. Iskra będzie, pompa paliwa się załączy a wtryski odetnie komputer i silnik zgaśnie. To tak właśnie działa immo. Spróbuj zrobić tak jak piszę i napisz czy odpalił.
.



Miałem ten sam problem z moją Madzią 626 ZADZIAŁAŁO .BARDZO DZIĘKUJE.[/b]