Strona 1 z 1

problem z odpaleniem

PostNapisane: 7 mar 2009, 13:23
przez mwalasz1
Witam wszystkich miłośników marki!
Na początek jak w temacie autko przestało odpalac :( . Sytuacja zaczęła się od rozladowanego akumulatora. pierwsze odpalenie na kablach i wszystko oki. następnie wymiana aku na nówkę i od wtedy zaczęły sie schodki :/ Autko za pierwszym razem odpaliło, pochodziło kilkanaście sekund i zgasło, DRUGA próba zakończyła się powodzeniem tylko na 3-5 sekund no i od tego momentu ani znaku życia :(

Jako że jestem zapalonym fanem motoryzacji zacząłem eliminowac ewentalne usterki na spokojnie w swoim garażu. Więc po kolei: pompa paliwowa działa!
zmieniłem też kompletny aparat zapłonowy (oczywiście ten sam model, oznaczenia itd, na 100% sprawny bo u znajomego hula jak złoto ) Zero efektów :|
Zastanawiam sie czy przypadkiem nie jest to wina immobilisera ale tez na 100% nie jestem pewien czy takowy posiadam, ponieważ mam tylko jeden kluczyk i żadna z odpalających się kontrolek na to nie wskazuje. (jesli ktoś wie jak rozbroic immo prosze o info). Autko napewno nie posiada alarmu, ani nigdy nie posiadało
kolejnym powodem jaki przychodzi mi do głowy to czujnik położenia wału (ale jestem narazie tylko (nie)szczęsliwym posiadaczem tego modelu od 2 miesięcy) wiec nie do końca znam całą specyfikacje silnika i nie wiem czy taki jest :/
kiedys tez słyszałem o jakimś zabezpieczeniu w postaci czujnika wstrzasu (czy to możliwe????)
a może jednostka centralna??? moż ktoś zna sposób na sprawdzenie, miejsce montażu???
czytałem tez cos na temat przełaczenia w tryb serwisowy zworą we wtyczce diagnostycznej! czy to bezpieczny temat i co się z nim wiąze???

Dodam że zaufanego mechanika odwiedzam tylko w sytacjach ekstremalnych, a z racji tego ze mam sie czym poruszac moge sobie pozwolic na popołudnia spedzone w garazu (czasem nawet lepiej miec w domu wymowke ze sie ma robote w garazu :D hehehe)

Jesli jest ktos dla kogo rozwiazywanie takich problemow to pasja, bądź ktoś potrafi po moich badź co bądź laicznych tłumaczeniach okreslic usterke albo nakierowac mnie na odpowiedni trop bardzo prosze o odpowiedz

PostNapisane: 8 mar 2009, 00:03
przez skorpek
mwalasz1 napisał(a):Zastanawiam sie czy przypadkiem nie jest to wina immobilisera ale tez na 100% nie jestem pewien czy takowy posiadam, ponieważ mam tylko jeden kluczyk i żadna z odpalających się kontrolek na to nie wskazuje. (jesli ktoś wie jak rozbroic immo prosze o info).


Sprawdź czy masz pierścień na około stacyjki, jeśli nie to nie masz immo...

mwalasz1 napisał(a):(jesli ktoś wie jak rozbroic immo prosze o info)


nie da się...


mwalasz1 napisał(a):kiedys tez słyszałem o jakimś zabezpieczeniu w postaci czujnika wstrzasu (czy to możliwe?pytajnik?


choroba nawet nie wiem czy takie posiadamy :|


mwalasz1 napisał(a):czytałem tez cos na temat przełaczenia w tryb serwisowy zworą we wtyczce diagnostycznej! czy to bezpieczny temat i co się z nim wiąze?pytajnik



i właśnie od tego bym na Twoim miejscu zaczął ;) Sprawdź błędy i już coś się dowiesz ;)

przede wszystkim uzupełnij profil tak żeby ludzie wiedzieli skąd jesteś i kto wie, może ktoś do Ciebie podjedzie i pomoże ;)

jak dla mnie to wygląda na immo ale mogę się mylić....

PostNapisane: 8 mar 2009, 11:14
przez gadula
Kto jak kto, ale skorpek o immo może dużo powiedzieć hahaha

mwalasz1 Zobacz czy na około stacyjki masz plastykowy czarny pierścień na którym pisze "I", "II" itp, czy może on jest metalowy. Poza tym przy każdym odpalaniu na desce zapala się na chwilę ikona z samochodzika z kluczykiem. Jak masz drugi kluczyk, to spróbuj nim odpalić :)

PostNapisane: 8 mar 2009, 11:31
przez skorpek
gadula napisał(a):Kto jak kto, ale skorpek o immo może dużo powiedzieć hahah


ssij :P <lol>

PostNapisane: 10 mar 2009, 10:31
przez gregorius 323 F
To nie będzie immo raczej.U mnie padło bo zniszczyłem jedyną pastylke w kluczu,objawia się to tym,ze auto normalnie odpala ichodzi przez 5 sek potem kontrolka z kluczykiem miga i odcina zapłon takie są efekty zadziałania immo.Koledzy dobrze podpowiadają żebyś spróbował zczytać kody błędów.W mażdzie nie ma czujnika wstrząsowego (nazywanego chyba Retencyjnym).Takie czujniki widziałem w wielu fordach.
Pozdrawiam i powodzenia

PostNapisane: 14 mar 2009, 19:32
przez mwalasz1
Witam
wielkie dzięki za podpowiedzi,
wszystko wskazuje jednak na immo. w związku z tym może ktoś wie jak odłączyć (czyt. ominąć) to cholerstwo :/ nie miałem ostatnio czasu żeby zgłębić temat dokładniej ale moja ostatnia obserwacja wskazuje na to że nie otwierają się wtryski (może ktoś wie jakiego rzędu napięcia powinny sie pojawić na kablach zasilających)
z góry dziękuje za okazaną pomoc :D