nie działa światło cofania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez novell » 16 lut 2009, 17:45

Żarówka sprawna, nawet drugą kupiłem też działa. Ale po wrzuceniu wstecznego nie pali. Bezpieczniki wszystkie OK. Wie ktoś może o co może chodzić? Jeśli ktoś wie jak przebiega instalacja światła cofania, bo nie wiem czy wpada do bagażnika, czy też podsufitką leci. Grzebałem ostatnio przy antenie może poluzowałem jakieś łącze. Dzięki za info!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 19:51
Posty: 95
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97

Postprzez Bł@żej » 16 lut 2009, 19:06

novell mnie nei swiecila... i tam w gniazdku zarówki trza było przetrzec i podgiac lekko blaszki bo sie wyrobily.... wiesz jak to jest... czasem najprostsze rozwiazania sa trafne... co do instalacje niestety nie jestem w stanie pomoc...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 17:57
Posty: 377
Skąd: Lódź
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r

Postprzez kast » 16 lut 2009, 20:39

jeśli się nie mylę to wszyskie przewody do tylnych świateł biegną po lewaj stronie auta
tuż przy progu pod dywanikami. Ale wątpę żeby to było coś z przewobami sprawdz wszystkie złączki
może coś nie łącz popsikaj wd i pewnie pomoże. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 12:50
Posty: 62
Skąd: Łódz
Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC

Postprzez ROMAN-R87 » 16 lut 2009, 20:54

sprawdz kostke ktora jest przy skrzyni biegow bo moze styki zasniedzialy(jezeli tak to pozbadz sie jej i polacz na krotko).Jezeli kostka ok to moze byc padniety czujnik biegu(wlaczania swiatel cofania) wstecznego.Ja obstawiam kostke bo wilgoc i sol z drogi robi swoje <killer>
powodzenia ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez novell » 17 lut 2009, 18:09

a gdzie jest dokładnie umiejscowiona ta kostka Romek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 19:51
Posty: 95
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97

Postprzez ROMAN-R87 » 17 lut 2009, 18:33

jakstaniesz z przodu to kostka bedzie na skrzyni lub pod nia ja ci mowie na przykladzie modelu BG ale i w BA tez bedzie w tych okolicach.Z kostki wychodza po dwa przewody z kazdej strony.Sprawdz miernikiem czy masz napiecie przed i za kostka.Jezeli za kostka brak napiecia to sa zasniedziale w niej styki, ja u siebie wywalilem bo nie moglem jej rozpiac, ale jak tobie sie uda to przeczysc styki i powinno byc <spoko> .
Jezeli nie masz napiecia na przewodach przed kostka to szuaj po bezpiecznikach i przewodach(mogl sie przetrzec-rozerwac).Zycze powodzenia wnaprawie, pozdrawiam ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez novell » 17 lut 2009, 21:17

Dzieki, za info. Grzebałem najpierw w kostce samej żarówki i lipa. Styki są tam kiepskie ale to nie to. Przekładałem całą podstawę żarówki ze światła mgilnego i nic. Tzn że chyba coś na instalacji nie łączy. Sprawdzę to co napisałeś Romek tylko musisz mi dokładanie opisać gdzie znajdę tą kostkę. Ona jest na zewnątrz czy w kabinie przy gałce zmiany biegów? Wytłumacz jak ślepemu w jakich okolicach i obok/blisko czego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 19:51
Posty: 95
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97

Postprzez cichy_86 » 17 lut 2009, 22:25

O tej kosce co pisze ROMAN-R87 to ona jest przy samej skrzyni w komorze silnika,jak masz skrzynie to obejrzyj ja w kolo czy nie ma gdzies wychodzacych kabli z niej. Jak znajdzies to powinien byc to czujnik od wstecznego biegu. Jezeli wychodza ze skrzyni czyli z tego czujnika przewody to rozepnij kostke podlacz miernik na przerwie pod ktores kable od czujnika wstecznego(zmieniaj kolejnosc podlaczenia pod te przewody;czyl np.i podpisujac we w tyczce STYKI A B C D to przykladaj przewody od miernika do AB BC CD i tak dalej na zmiane) i sprawdzaj przy wcisnietym wstecznym i na luzie czy zamyka sie obieg lub otwiera w zaleznoscie jaki to jest czujnik zamykajcy obieg czy otwierajacy. Jezeli ci pokazuje na mierniku ze ma przejcie na wstecznym a na luzie lub innym biegu nie to znaczy ze dziala poprawnie,albo moze rozlaczac po w cisnieciu wstecznego, w zaleznosci jaki ma rodzaj zalaczania lub rozlaczania. Chyba to tak powinno wygladac ale nie jestem pewien. Bo u mnie w BF wychodza z czujnika 3kable. Ale najpierw moze sprawdz jak pisal Romek czy nie sa zasniedziale styki W tej kosce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323