Strona 1 z 1

Brak wskazań obrotomierza

PostNapisane: 8 lut 2009, 19:37
przez KRISMYS
witam mój problem polega na tym że nie mam wsakazań obrotomierza założyłem drugi licznik i historia się powtarza , rzadko zaskakuje a co dziwne w lecie kiedy kabina się nagrzeje przez jakieś dwie minuty pokazuje a potem i zdet,elektronik twierdzi że to wada licznika ale coś mi się nie chce wierzyć ktoś miał już podobny problem? – licznik elektroniczny obrotomierz z prawej strony, środek prędkość a polewo temp. i paliwko

PostNapisane: 15 lut 2009, 22:43
przez samurajpiotr1
generalnie obroty brane są z taktowania alternatora, czyli z ilości obrotów alternatora, pózniej te dane idą do kompa i przez magistrale can na licznik, tam jest to rozkodowywane przez modół i przekładane na napięcie sterujące wskazówką, nie wiem jak jest w Twoim aucie, ale pewnie też w ten sposób, jeżeli po włożeniu innego zegara jest ta sama sytuacja, to na 99% nie jest to wada zegara, chyba że zbieg okoliczności i ten tez padnięty, ale to mało realne, z mojego doswiadczenia wynika, że wiekszość takich awarii, to brak kontaktu na złączach, trochę jest grzebania w tych wtyczkach, ale warto sprawdzic, czy gdzieś nie zaśniedziało, sprawdź złącza przy alternatorze, od tego bym zaczał i szedł dopiero dalej.Tyle mogę pomóc, jeżeli obroty nie są brane u Ciebie z alternatora, to dowiedz się gdzie jest czujnik i tam sprawdź.
Pozdrawiam

PostNapisane: 17 lut 2009, 00:06
przez cichy_86
A co do licznika jak chcesz sie upewnicczy jest dobry to go podmien i bedziesz mogl wykluczyc licznik,a Obrotomiesz nie jest przypadkiem podlaczony pod Cewke zaplonowa?

PostNapisane: 17 lut 2009, 16:20
przez chudy
cichy21_86 napisał(a):jak chcesz sie upewnicczy jest dobry to go podmien i bedziesz mogl wykluczyc licznik

<czytaj>

KRISMYS napisał(a):założyłem drugi licznik i historia się powtarza


Ja również obstawiam na brak przejścia na przewodach lub złączce. Niestety poszukiwania takiej usterki są dość żmudne. Z tego co mi wiadomo obrotomierz pobiera impulsy z rozdzielacza zapłonu, czy też z modułu zapłonowego. Według schematu jest to przewód koloru białego łączący wspomniany element z licznikiem.