Strona 1 z 1

Licznik pobiera zbyt duży prąd

PostNapisane: 14 sty 2009, 16:12
przez Marcin Król
witam mam problem z moją Mazdą 323F BA 1,5 16v Z5 1997r. po wyjęciu bezp. room pobó prądy spadł do 8mA gdy z tego obwodu zacząłem wyciągać wtyczki odbiorników podłączonych pod ten obwód to po wyjęciu trzech wtyczek z licznika pobór prądu spadł do 8mA ,potrzebuje rozpis złączy i schemat tego licznika.symbol i numery tego licznika 7mbh1cb , bg3f.

Nazwa tematu została poprawiona na regulaminową. Proszę o zapoznanie sie z zasadami nazewnictwa aby w przyszłości uniknąć przeniesienia tematu do kosza. Pozdrawiam. Moderator :)

PostNapisane: 14 sty 2009, 18:05
przez chudy
A jaki był pobór przed wyjęciem bezpiecznika?
Bo chciałbym zauważyć że bezpiecznik ROOM powiązany jest również z: Audio system (radio), Engine control system (ECU, komputer), Clock (zegarek), Spot Lights + Interior Lights (oświetlenie wnętrza, lampki w drzwiach itp), Trunk Light (oświetlenie bagażnika), CPU. Najczęściej zwiększony pobór prądu powodowany jest przez radio lub nie gasnące któreś ze świateł (np. bagażnik) Radzę sprawdzić zanim zaczniesz rozbierać zegary bo nie słyszałem aby kiedyś były powodem zwiększonego poboru prądu.

PostNapisane: 14 sty 2009, 23:05
przez Marcin Król
270mA .System audio,zegar jest rozłączone a światełka wszystkie gasną.pobór prądu spadł do wartości 8mA jak wyjąłem kości z licznika

PostNapisane: 15 sty 2009, 19:46
przez chudy
To może najpierw jeszcze zlokalizuj która to kostka z trzech? Jedna z dwóch 14 PIN czy ta 16 PIN? Ile ma przewodów i jakie kolory? Będę mógł wtedy napisać do jakich obwodów przypisane są konkretne kable, bo póki co jest ich zbyt wiele i przydało by się zawęzić poszukiwania :)

PostNapisane: 15 sty 2009, 21:48
przez Marcin Król
Z kości nr. 3 pin Q jak go wyjme z kości podczas gdy kość jest umieszczona w liczniku to pobór prądu spada do 8mA na tym pinie jest przewód koloru czarnego z cienkim czerwonym paskiem za licznikiem rozdziela się on na trzy obwody. Masz może pinologie do tego licznika ??? :( :( :( :(

PostNapisane: 15 sty 2009, 22:24
przez chudy
Mam, tylko wkleić nie mogę – dane zabezpieczone przed kopiowaniem. Jeśli jest to drugi pin od lewej (zależy jak patrzeć) w najdłuższej kostce to jest to sygnał rozruchu.

PostNapisane: 16 sty 2009, 10:52
przez Marcin Król
w liczniku oznaczenie kości wygląda tak: jeżeli patrzysz na licznik tak jak byś siedział za kierownicą to zaczynając od lewej strony CON2(16 pinów) i CON3(20 pinów) w takiej kolejności jakiej napisałem a po prawej stronie jest kość z zasilaniem licznika z bezp. ROOM jej oznaczenie to CON1(18 pinów) wszystkie te kośtki mają dwa rzędy pinów.
SILNIK przód samochodu
CON2 ,,,, CON3 ,,,,,, CON1
B........P ,B..........T , B.........R
A........O, A..........S , A.........Q
KIEROWNICA tył samochodu
Jeżeli wszystkie kostki sa podłączone do licznika to pobór prądu wynosi 220mA i jeżeli wyjmę teraz kość CON3 to po 20sekundach prąd spada do 8 mA. i na tej kostce CON3 jak wyciągne pin Q(czarny z czerwonym paskiem) to pobór spada po 20 sekundach do 8mA .A teraz jeżeli kostki CON 2 i 3 są podłączone do licznika a kość CON1 nie jest podłączona to pobór prądu wynosi 8mA .w Kości CON1 pod pinB jest dociągnięte zasilanie z bezpiecznika room.
Spróbuj wysłać mi ten obraz co nie możeszwkleić na e-maila : elektrobunny@wp.pl

PostNapisane: 16 sty 2009, 14:32
przez misb
A nie jest to czasem sterowanie podświetlania stacyjki. I te 220mA bierze żarówka przy stacyjce ?

PostNapisane: 16 sty 2009, 15:56
przez Marcin Król
Już do tego doszłem ze jest to sterowanie podświetleniem w zamkach i jednocześnie przy stacyjce ,w zamkach wyciąłem to podświetlenie a co zrobić z podświetleniem stacyjki wyciąć????

PostNapisane: 16 sty 2009, 19:06
przez misb
A przy odłączonym tym przewodzie (czarny z czerwonym paskiem) zapala się podświetlanie stacyjki po otwarciu drzwi i gaśnie po tych 20-30 sekundach ? Bo jeśli tak, to ten przewód to sygnał z zamka do załączenia podświetlenia, i jest gdzieś przetarty. W tym przypadku go po prostu odłącz od zegarów i tak zostaw. Powinno być OK.

PostNapisane: 17 sty 2009, 19:48
przez Marcin Król
acha dzięki
;)

PostNapisane: 26 sty 2009, 15:25
przez Marcin Król
Znalazłem główna przyczynę rozładowywania akumulatora ,przyczyną był spalone uzwojenie w alternatorze które pobierało prąd .tyle pieprzenia w instalacji elektrycznej wewnątrz autka a tu alternator winny wszystkiemu.
Mam jeszcze jedno pytanie gdzie znajduje się ECU ABS-u .kontrolka ABS pali sie a błędów od cholery i ciut ciut a wykasować ich nie można testerem ani przez odłączenie aku. Może zapomniałem kość włożyć ?????? chyba że jest jakaś procedura wykasowania błędów w ABS-ie ,
POMÓŻCIE bo chciałbym się pozbyć tego auta. :( :( :( :(

PostNapisane: 26 sty 2009, 20:50
przez chudy
Kasowanie błędów ABS odbywa się inaczej niż jeśli chodzi o ECU, wszystko jest na forum, wystarczy trochę poszukać :)

EDIT:
10 sekund szukania i temat o kasowaniu błędów ABS jest... to nie jest takie trudne :)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61253

Re: Licznik pobiera zbyt duży prąd

PostNapisane: 27 gru 2010, 09:11
przez Grafit
A ja mam pytanie czy można jeździć z wyciągniętym bezpiecznikiem "room"? Cos mi rozładowywało aku, pojechałem do elektryka i stwierdził ze to bezpiecznik "room". Jako że myślałem że jest on tylko od oświetlenia wnętrza i radia oraz z braku czasu i kasy na szukanie przyczyny poboru prądu postanowiłem narazie jeździć z wyciągnietym. A tu w wątku przeczytałem że jest on jeszcze odpowiedzialny za :
chudy napisał(a):udio system (radio), Engine control system (ECU, komputer), Clock (zegarek), Spot Lights + Interior Lights (oświetlenie wnętrza, lampki w drzwiach itp), Trunk Light (oświetlenie bagażnika), CPU


Głownie chodzi mi o ECU i CPU. Może im się coś stać? Wpływa to jakoś negatywnie na nie, że jeżdżę bez tego bezpiecznika?

Re: Licznik pobiera zbyt duży prąd

PostNapisane: 23 lut 2011, 09:34
przez Marek 161BD081
Raczej negatywnych zjawisk nie powinno być skoro autko normalnie pracuje.
Ale dla własnego komfortu warto byłoby zobaczyć, który odbiornik jest taki "prądożerny".