Strona 1 z 2

323F '96 1,5DOHC 16V (BA) korek paliwa z odpowietrzeniem czy

PostNapisane: 13 lis 2004, 21:53
przez krzychu
Witam

mam pytanie jak w temacie

poprzednia właścicielka musiała zostawić korek na dystrybutorze albo dachu :/

kupiłem korek uniwersalny na BP i teraz pojawia się problem

więc: we wlewie jest klapka, która normalnie jest zamknieta chroniąc dostęp do baku ale tylko w teorii bo zbiera sie tam woda i spływa mimo wszystko.

obok tej klapki jest taka prostokątna "szpara"

i teraz pytanie właściwe, czy korek ma być szczelny a odpowietrzaniem zbiornika zajmie się ta szpara czy też może szpara nic nie robi a odpowietrzanie ma zapewniać "dziurawy" korek.

korek uniwersalny jest taki że jak go docisnę żeby było szczelnie to prawdopodobnie otwiera tą klapkę która chroni dostępu do baku (nie widzę tego ale sądząc po długości korka to tak jest)

z testów wynika:
jak korek docisnąłem do końca uszczelniając to jak przed tankowianiem rozszczelniłem to dał się słyszeć syk zasysanego powietrza

wsutek testów spalanie z 7,3 skoczyło na 9,5l/100km

wie ktoś jak to powinno wyglądać (teoria/praktyka)

Przy okazji jeżeli ktoś wie gdzie za ludzkie pieniądze w okolicach Tychów mógłbym nabyć oryginalny/zamiennik korek wlewu paliwa do ww auta byłbym wdzięczny.

już wkrótce podziele się fotami oraz doświadczeniami (posiadam od sierpnia zrobiłem około 3-4 kkm)

pozdro

PostNapisane: 13 lis 2004, 23:58
przez Vel Mario
Też miałem ten problem , żonka tankowała i gdzieś się jej zapodział koreczek , kupiłem jak ty uniwersalny (swoją drogą badziewie nie z tej ziemi) od tamtej pory zwiększyło się spalanie i jechało wachą podczas jazdy. Po obejrzeniu korka po pewnym czasie stwierdziłem że opiera się dolna częścią o wymienioną przez ciebie klapkę i otwór który ona zatyka, przez to guma w górnej części korka nie przylegała do górnej części wlewu co powodowało prawdopodobnie parowanie wachy a idąc dalej większe zużycie Pb i odorek. No więc wziołem noża i pochlastałem go trochę od dołu, to znaczy pozcinałem skrzydełka żeby nie dotykał do dolnej części wlewu. Smrodek wachy zniknął , co do spalania to jeszcze nie sprawdzałem. Wniosek : Górna część wlewu super szczelna , odpowietrzenie przez ten otworek z boku (w środku wlewu). Gdzieś czytałem że w zbiorniku powinno być zachowane pewne podwyższone ciśnienie i sterują tym odpowiednie zawory odpowietrzające.
Gdybyś gdzieś dostał oryginalny koreczek to też chętnie bym również nabył .
Pozdrówko
PS. żonce już zeszła opuchlizna z oka :)

PostNapisane: 14 lis 2004, 02:34
przez marek
IM Rydygiera 8 wawa. Tam są korki oryginalne, sam kupowałem.

korek wlewu paliwa

PostNapisane: 14 lis 2004, 08:29
przez LUP
Też mi syczy przy odkręcaniu korka do tankowania (323C,1.5) i to b.długo ,lecz nie wiem czy powietrze zasysa czy odwrotnie -wydaje się logiczne że zasysa bo zwiększa się pusta przestrzeń wraz z ubywaniem paliwa.Czy to normalne? i czy ma wpływ na spalanie?Może ktoś to przerabiał. :|

PostNapisane: 14 lis 2004, 11:42
przez Koval
Ja też kupiłem 323F z korkiem uniwersalnym ale szybko dokupiłem używkę ori za 30pln, z tego co mi wiadomo to korek ma być szczelny, a syczenie jest normalne.

PostNapisane: 14 lis 2004, 13:02
przez marek
Koval napisał(a):korek ma być szczelny, a syczenie jest normalne.

<spoko>

PostNapisane: 14 lis 2004, 17:38
przez Vel Mario
marek napisał(a):IM Rydygiera 8 wawa. Tam są korki oryginalne, sam kupowałem.


A ile taki koreczek na Rydygiera kosztuje ?

PostNapisane: 14 lis 2004, 17:38
przez Krasnal
potwierdzam <spoko>

PostNapisane: 14 lis 2004, 18:55
przez marek
Vel Mario napisał(a): ile taki koreczek na Rydygiera kosztuje


92.83 brutto w październiku 2003

PostNapisane: 14 lis 2004, 19:02
przez Vel Mario
<jelen> szok

PostNapisane: 14 lis 2004, 20:28
przez Długi
W zbiorniku jest nadciśnienie, korek musi być szczelny bo jest częścią systemu EVAP
pzdr

PostNapisane: 15 lis 2004, 07:18
przez Paweł
Długi napisał(a):W zbiorniku jest nadciśnienie

Podcisnienie, dokladnie rzecz ujmujac ;)

marek napisał(a):
Koval napisał(a):korek ma być szczelny, a syczenie jest normalne.

<spoko>

No chyba nie tak zupelnie spoko. Korek ma wbudowany zawor cisnieniowy i nie jest zupelnie szczelny.

Opary z baku sa odsysane przez podcisnienie w kolektorze ssacym, tak wiec cisnienie w baku obniza sie. Przy odkrecaniu korka nastepuje wyrownanie cisnien, przeplyw powietrza do baku, czemu towarzyszy syk. Gdyby uklad byl zupelnie szczelny, wtedy bak zapadlby sie pod wplywem wiekszego cisnienia panujacego na zewnatrz. Dlatego zarowno sam filtr weglowy, jak i korek utrzymuja to cisnienie w dopuszczalnym zakresie, poprzez zawory cisnieniowe.

P.S. Korek nie moze przepuszczac powietrza w kierunku z baku na zewnatrz. Jesli chodzi o podwyzszone spalanie, to zastanawia mnie, czy nie bylo to wynikiem zasysania paliwa przez wyzej opisany uklad EVAP...?

PostNapisane: 15 lis 2004, 08:15
przez Vel Mario
A co z korkami uniwersalnymi, nie mają żadnych zaworów, a czy benzyna parujac nie wytwarza dodatkowego ciśnienia, wlej benzyny do plastikowego baniaka zobaczysz jak spuchnie ???

PostNapisane: 15 lis 2004, 09:21
przez Paweł
Vel Mario napisał(a):A co z korkami uniwersalnymi, nie mają żadnych zaworów, a czy benzyna parujac nie wytwarza dodatkowego ciśnienia, wlej benzyny do plastikowego baniaka zobaczysz jak spuchnie

Te korki nie nadaja sie do wspolczesnych samochodow.

PostNapisane: 15 lis 2004, 09:23
przez Długi
tco_tm napisał(a):Długi napisał:
W zbiorniku jest nadciśnienie

Podcisnienie, dokladnie rzecz ujmujac

dokładnie :D , chyba byłem zmęczony

PostNapisane: 15 lis 2004, 20:25
przez luca
TCO, moim zdaniem, raczej bak by się "nie zapadł", chyba że byłby z plastiku.

PostNapisane: 15 lis 2004, 21:57
przez Paweł
luca napisał(a):TCO, moim zdaniem, raczej bak by się "nie zapadł", chyba że byłby z plastiku.

Akurat dla tego przykladu bak w amerykanskich mazdach jest plastikowy. Co do jego sztywnosci, to nie jestem pewien czy jest duzo mniejsza od baku stalowego.

Co do zapadniecia, to chyba bys sie zdziwil. Silnik o pojemnosci okolo 2.0l potrafi wytworzyc przy bardzo wysokich obrotach i przytkanym filtrze powietrza podcisnienie rzedu 70cm slupa wody. Wyobraz sobie teraz to obciazenie dzialajace z kazdej strony na bak. :D

PostNapisane: 15 lis 2004, 22:04
przez luca
Przelicz mi to na jakieś normalne jednostki, bo dla mnie słup wody to abstrakcja :D
Myślę, że spokojnie taki bak wytrzymałby ok -1 bar.

PostNapisane: 15 lis 2004, 22:13
przez Paweł
luca napisał(a):-1 bar

<alien>

1 bar, to jest okolo 1kg na 1cm^2. Bak w rzucie poziomym moze miec powierzchnie okolo 5000cm^2 (nie dosc, ze pomijam boczne scianki, to jeszcze mysle, ze powierzchnia rzutu jest i tak wieksza). Mowisz, ze postawisz na baku 10 ton, a on nawet nie drgnie?

70cm slupa wody to okolo 70g na 1cm^2.

PostNapisane: 16 lis 2004, 00:18
przez luca
Ok może inaczej. Jak podłączysz pompe próźniową, która wytwarza -1 bar to myśle, że na luzie zbiornik to wytrzyma.