323F '96 1,5DOHC 16V (BA) korek paliwa z odpowietrzeniem czy szczelny
1, 2
Witam
mam pytanie jak w temacie
poprzednia właścicielka musiała zostawić korek na dystrybutorze albo dachu :/
kupiłem korek uniwersalny na BP i teraz pojawia się problem
więc: we wlewie jest klapka, która normalnie jest zamknieta chroniąc dostęp do baku ale tylko w teorii bo zbiera sie tam woda i spływa mimo wszystko.
obok tej klapki jest taka prostokątna "szpara"
i teraz pytanie właściwe, czy korek ma być szczelny a odpowietrzaniem zbiornika zajmie się ta szpara czy też może szpara nic nie robi a odpowietrzanie ma zapewniać "dziurawy" korek.
korek uniwersalny jest taki że jak go docisnę żeby było szczelnie to prawdopodobnie otwiera tą klapkę która chroni dostępu do baku (nie widzę tego ale sądząc po długości korka to tak jest)
z testów wynika:
jak korek docisnąłem do końca uszczelniając to jak przed tankowianiem rozszczelniłem to dał się słyszeć syk zasysanego powietrza
wsutek testów spalanie z 7,3 skoczyło na 9,5l/100km
wie ktoś jak to powinno wyglądać (teoria/praktyka)
Przy okazji jeżeli ktoś wie gdzie za ludzkie pieniądze w okolicach Tychów mógłbym nabyć oryginalny/zamiennik korek wlewu paliwa do ww auta byłbym wdzięczny.
już wkrótce podziele się fotami oraz doświadczeniami (posiadam od sierpnia zrobiłem około 3-4 kkm)
pozdro
mam pytanie jak w temacie
poprzednia właścicielka musiała zostawić korek na dystrybutorze albo dachu :/
kupiłem korek uniwersalny na BP i teraz pojawia się problem
więc: we wlewie jest klapka, która normalnie jest zamknieta chroniąc dostęp do baku ale tylko w teorii bo zbiera sie tam woda i spływa mimo wszystko.
obok tej klapki jest taka prostokątna "szpara"
i teraz pytanie właściwe, czy korek ma być szczelny a odpowietrzaniem zbiornika zajmie się ta szpara czy też może szpara nic nie robi a odpowietrzanie ma zapewniać "dziurawy" korek.
korek uniwersalny jest taki że jak go docisnę żeby było szczelnie to prawdopodobnie otwiera tą klapkę która chroni dostępu do baku (nie widzę tego ale sądząc po długości korka to tak jest)
z testów wynika:
jak korek docisnąłem do końca uszczelniając to jak przed tankowianiem rozszczelniłem to dał się słyszeć syk zasysanego powietrza
wsutek testów spalanie z 7,3 skoczyło na 9,5l/100km
wie ktoś jak to powinno wyglądać (teoria/praktyka)
Przy okazji jeżeli ktoś wie gdzie za ludzkie pieniądze w okolicach Tychów mógłbym nabyć oryginalny/zamiennik korek wlewu paliwa do ww auta byłbym wdzięczny.
już wkrótce podziele się fotami oraz doświadczeniami (posiadam od sierpnia zrobiłem około 3-4 kkm)
pozdro
- Od: 13 lis 2004, 20:05
- Posty: 26
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007
Też miałem ten problem , żonka tankowała i gdzieś się jej zapodział koreczek , kupiłem jak ty uniwersalny (swoją drogą badziewie nie z tej ziemi) od tamtej pory zwiększyło się spalanie i jechało wachą podczas jazdy. Po obejrzeniu korka po pewnym czasie stwierdziłem że opiera się dolna częścią o wymienioną przez ciebie klapkę i otwór który ona zatyka, przez to guma w górnej części korka nie przylegała do górnej części wlewu co powodowało prawdopodobnie parowanie wachy a idąc dalej większe zużycie Pb i odorek. No więc wziołem noża i pochlastałem go trochę od dołu, to znaczy pozcinałem skrzydełka żeby nie dotykał do dolnej części wlewu. Smrodek wachy zniknął , co do spalania to jeszcze nie sprawdzałem. Wniosek : Górna część wlewu super szczelna , odpowietrzenie przez ten otworek z boku (w środku wlewu). Gdzieś czytałem że w zbiorniku powinno być zachowane pewne podwyższone ciśnienie i sterują tym odpowiednie zawory odpowietrzające.
Gdybyś gdzieś dostał oryginalny koreczek to też chętnie bym również nabył .
Pozdrówko
PS. żonce już zeszła opuchlizna z oka
Gdybyś gdzieś dostał oryginalny koreczek to też chętnie bym również nabył .
Pozdrówko
PS. żonce już zeszła opuchlizna z oka
- Od: 3 lis 2004, 20:02
- Posty: 49
- Skąd: Radzymin (Wawa)
- Auto: 323 sedan BG 1,6 16V 93r.LPG
Też mi syczy przy odkręcaniu korka do tankowania (323C,1.5) i to b.długo ,lecz nie wiem czy powietrze zasysa czy odwrotnie -wydaje się logiczne że zasysa bo zwiększa się pusta przestrzeń wraz z ubywaniem paliwa.Czy to normalne? i czy ma wpływ na spalanie?Może ktoś to przerabiał. 
- Od: 31 paź 2004, 11:50
- Posty: 140
- Skąd: Kraków
- Auto: 323
Długi napisał(a):W zbiorniku jest nadciśnienie
Podcisnienie, dokladnie rzecz ujmujac
marek napisał(a):Koval napisał(a):korek ma być szczelny, a syczenie jest normalne.
No chyba nie tak zupelnie spoko. Korek ma wbudowany zawor cisnieniowy i nie jest zupelnie szczelny.
Opary z baku sa odsysane przez podcisnienie w kolektorze ssacym, tak wiec cisnienie w baku obniza sie. Przy odkrecaniu korka nastepuje wyrownanie cisnien, przeplyw powietrza do baku, czemu towarzyszy syk. Gdyby uklad byl zupelnie szczelny, wtedy bak zapadlby sie pod wplywem wiekszego cisnienia panujacego na zewnatrz. Dlatego zarowno sam filtr weglowy, jak i korek utrzymuja to cisnienie w dopuszczalnym zakresie, poprzez zawory cisnieniowe.
P.S. Korek nie moze przepuszczac powietrza w kierunku z baku na zewnatrz. Jesli chodzi o podwyzszone spalanie, to zastanawia mnie, czy nie bylo to wynikiem zasysania paliwa przez wyzej opisany uklad EVAP...?
the right man in the wrong place...
Vel Mario napisał(a):A co z korkami uniwersalnymi, nie mają żadnych zaworów, a czy benzyna parujac nie wytwarza dodatkowego ciśnienia, wlej benzyny do plastikowego baniaka zobaczysz jak spuchnie
Te korki nie nadaja sie do wspolczesnych samochodow.
the right man in the wrong place...
luca napisał(a):TCO, moim zdaniem, raczej bak by się "nie zapadł", chyba że byłby z plastiku.
Akurat dla tego przykladu bak w amerykanskich mazdach jest plastikowy. Co do jego sztywnosci, to nie jestem pewien czy jest duzo mniejsza od baku stalowego.
Co do zapadniecia, to chyba bys sie zdziwil. Silnik o pojemnosci okolo 2.0l potrafi wytworzyc przy bardzo wysokich obrotach i przytkanym filtrze powietrza podcisnienie rzedu 70cm slupa wody. Wyobraz sobie teraz to obciazenie dzialajace z kazdej strony na bak.
the right man in the wrong place...
luca napisał(a):-1 bar

1 bar, to jest okolo 1kg na 1cm^2. Bak w rzucie poziomym moze miec powierzchnie okolo 5000cm^2 (nie dosc, ze pomijam boczne scianki, to jeszcze mysle, ze powierzchnia rzutu jest i tak wieksza). Mowisz, ze postawisz na baku 10 ton, a on nawet nie drgnie?
70cm slupa wody to okolo 70g na 1cm^2.
the right man in the wrong place...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości