Strona 1 z 1

centralny zamek – sam sie otwiera

PostNapisane: 10 paź 2008, 11:54
przez soul
Witam, dzisiaj rano normalnie otworzylem swoje autko, pojechalem do pracy, i gdy ją chcialem zamknac zauwazylem pewna rzecz.. ze po sekundzie, dwoch znowu sama sie otworzyla i tak w kolko, nie moge jej zamknac bo caly czas sie sama otwiera po sekundzie :/ dzieje sie tak samo jak chce ja zamknac kluczem od strony pasazera i od strony kierowcy... zamyka sie, sekunda i znowu jest otwarta :/

pomocy?..

PostNapisane: 10 paź 2008, 13:00
przez Sokool
Elektronika.

PostNapisane: 10 paź 2008, 19:51
przez chudy
Przebicie do masy na przewodzie podajacym sygnał "otwierania" lub uszkodzony fabryczny sterownik zamków.

PostNapisane: 10 paź 2008, 22:57
przez Majki88
a może masz włączony kierunek ja kiedyś tak miałem to mi się zamykała i otwierała

PostNapisane: 12 paź 2008, 00:35
przez misiek_staszic
Najprawdopodobniej uszkodzony jeden z siłowników master. To jest standardowe uszkodzenie wszysztkich siłowników po pewnym czasie (poza połamanymi zębatkami). Styków wewnątrz siłownika nie opłaci się naprawiać, wymień cały siłownik na nowy. Jeśli masz dwa mastery to odłącz po kolei i sprawdź który jest walnięty

PostNapisane: 12 paź 2008, 09:02
przez chudy
misiek_staszic napisał(a):Najprawdopodobniej uszkodzony jeden z siłowników master

Fabrycznie nie były montowane siłowniki tego typu – chyba że soul ma dołożone sterowanie na piloa i siłownik master w drzwiach.

PostNapisane: 12 paź 2008, 09:53
przez soul
chudy napisał(a):przebicie do masy na przewodzie podajacym sygnał "otwierania"


prawdodpobonei tak, ale o tym zaraz...

Majki88 napisał(a):a może masz włączony kierunek ja kiedyś tak miałem to mi się zamykała i otwierała


nie... ;]

misiek_staszic napisał(a):Najprawdopodobniej uszkodzony jeden z siłowników master. To jest standardowe uszkodzenie wszysztkich siłowników po pewnym czasie


silowniki sa ok


chudy napisał(a):Fabrycznie nie były montowane siłowniki tego typu – chyba że soul ma dołożone sterowanie na piloa i siłownik master w drzwiach.


byl. u mnie fabrycznie jest master w drzwiach kierowcy.. dodatkowo w drzwiach pasazera jest czujnik pozycji i tam tez jest tak jakby master..
no ale do rzeczy... uszkodzeniu ulega .... plytka w zegarach.... okazuje sie ze kiedys gdy wymienialem podswietlenie w zegarach, zrobilem zwarcie, wtedy myslalem ze nic sie nie stalo (jednak stalo bo przestal po tym dzialac bzyczek powiadamiajacy o wlaczeniu swiatel na wylaczonej stacyjce) ... jednak przedwczoraj rozebralem zegary i znalazlem jedną spaloną sciezke, zlutowalem to... bzyczek zaczal ladnie dzialac ale od tego momentu wlasnie padl centralny :D :D :D
rozlutowalem to co polaczylem , bzyczek przestal dzialac... ale centralny ozyl..
wniosek... cos wiecej musialo gdzies pasc... pewnie zegary do wymiany

PostNapisane: 12 paź 2008, 10:25
przez chudy
soul napisał(a):byl. u mnie fabrycznie jest master w drzwiach kierowcy.. dodatkowo w drzwiach pasazera jest czujnik pozycji i tam tez jest tak jakby master..

masz w obu drzwiach siłowniki 5-cio przewodowe? Z tego co widziałem na schematach mazd (a było ich trochę) nigdzie nie było siłownika master, no ale schematy schematami a stan faktyczny to dwie rózne sprawy :)
Za ten brzęczyk o którym piszesz odpowiada CPU (central processing unit) i to on też podaje sygnały otwierania/zamykania do centralki od siłowników (prawdopodobnie – bo znów bazuję na schemacie :) ). Zbiera sygnały ze styczników poszczególnych drzwi i podaje impuls zamykania/otwierania na centralkę. Może to CPU uległ uszkodzeniu? Napewno w 323 BA od 95 do 97 roku CPU nie brał udziału w sterowaniu zamkami, jednak po 97 mogły zajść pewne zmiany – o czym świadczą dwa różne schematy układu zamykania drzwi. Spróbuj może na odłaczonym aku odpiąć CPU i potem po podłaczeniu zasilania zamknać/otworzyć samochód. Jeśli zamki nie zadziałają będzie to oznaczało że mam rację i CPU steruje u Ciebie centralka siłowników – w nim wtedy szukałbym przyczyny.

PostNapisane: 12 paź 2008, 12:26
przez soul
chudy napisał(a):masz w obu drzwiach siłowniki 5-cio przewodowe?


w drzwiach kierowcy jest silownik podlacozny wtyczka 5 przewodową (org mazdy) w drzwiach pasazera jest silowink 2 przewodowy ale jest jeszcze druga wtyczka 3 przewodowa z czujnikiem polozenia zamka.

chudy napisał(a):Jeśli zamki nie zadziałają będzie to oznaczało że mam rację i CPU steruje u Ciebie centralka siłowników – w nim wtedy szukałbym przyczyny.


wydaje mi sie ze silownikami steruje jednak osobna centralka, bo ją juz rozbieralem i tam jest dosyc duzo elektroniki.
musze pomyslec jeszcze nad zaleznoscia bzyczka od swiatel i centralnego :P

zauwazylem jeszcze jedna rzecz.. gdy teoretycznie naprawilem ten bzyczek to on dzialal ale bzyczal tez gdy wlaczylem swiatla bez wlozonego kluczyka kiedy drzwi byly zamkniete... wiec wydaje mi sie ze dlatego drzwi sie otwieraly bo centralny myslal ze ktores drzwi sa otwarte i sie nie chcial zamknac... hmmmm

PostNapisane: 12 paź 2008, 14:38
przez chudy
soul napisał(a):wydaje mi sie ze silownikami steruje jednak osobna centralka, bo ją juz rozbieralem i tam jest dosyc duzo elektroniki

Zgadza się – siłownikami steruje DOOR LOCK TIMER UNIT – ale tą centralką steruje albo CPU ( w nowszej konfiguracji) albo też siłownik w drzwiach kierowcy/czujnik położenia zamka w drzwiach pasażera. Sprawdź jeszcze światełko we wnetrzu – czy gaśnie gdy zamknięte są wszystkie drzwi. Jeśli nie zgaśnie to możesz mieć zwarcie do masy na jakiejś krańcówce – w tym przypadku centralny właśnie tak działa, że po zamknięciu zaraz sie otwiera (u mnie w Xedosie tak robi gdy np. próbuję zamknąć zamki pilotem gdy któreś drzwi są otwarte)