Strona 1 z 2

Otwieranie bagażnika z pilota

PostNapisane: 6 wrz 2008, 12:14
przez bartekdw
Założyłem ostatnio w swojej maździe alarm który miał kanał dodatkowy wyzwalany 2sekundowym przytrzymaniem przycisku otwierania drzwi. Od razu wiedziałem do czego będzie wykorzystany :D Zawsze irytowało mnie to że klapa bagażnika musiała być otwarta bądź po otwarciu auta i pociągnięciu dźwigni otwarcia bagażnika, bądź po odnalezieniu :P np. nocą otworu na kluczyk.
Zakładając że alarm nie był kupowany po to żeby mieć bagażnik otwierany z pilota koszty były znikome, siłownik SLAVE, mocowanie siłownika i pręt łączący siłownik z instalacją zamka w aucie, przekaźnik – z demontażu z innego auta. Realne koszty – 4 piwa, taśma izolacyjna, opaski zaciskowe.

Martwi mnie tylko jedno, nie mam pewności ile wytrzyma siłownik slave w trybie "otwórz-otwórz" bo jak wiadomo taki siłownik pracuje otwierając i zamykając na zmianę. 2 miesiące i jak narazie ok. Taki będzie najwłaściwszy do takich zastosowań więc jak padnie wymienie :D
Obrazek

Dużo czasu zajęło przeciągnięcie przewodów, montaż metodą prób i błędów, w początkowej konfiguracji siłownik "pchał" otwierając zamek ale miał trudności z powrotem w pozycję wyjściową. Teraz siłownik "ciągnie" i bez problemu wraca w pozycję spoczynku.
Obrazek

Obrazek

propo instalacji elektrycznej rozrysowałem taki schemat, może ktoś skorzysta
Obrazek
prąd na wyjściu z alarmu ok 300mA (nie pamiętam dokładnie) – konieczność zastosowania przekaźnika

I jak to pracuje :P



EDIT by Marek: Poprawiłem linki video

PostNapisane: 7 wrz 2008, 10:54
przez lama
Elegancko, w pierwszej chwili pomyślałem jeszcze o takim motywie, żeby się klapa sama unosiła ;)

PostNapisane: 7 wrz 2008, 13:26
przez mixR
Zrobiłem kiedyś coś podobnego w Golfie II z tym że nie było już możliwości otwarcia z kluczyka. Siłownik działał bez problemu przez cały czas,także nie musisz się martwić o trwałość :) W Madzi mam fabrycznie siłownik w bagażniku i działa równolegle z pozostałymi siłownikami.

PostNapisane: 7 wrz 2008, 18:31
przez Malin
buu mnie sie filmiki nie otwieraja... generalnie sprawa fajna. Zrobilem cos takiego w 626 u ojca i bardzo wygodna sprawa zwlaszcza jak sie idzie ze skrzynka browarow i nie ma sie reki wolnej ;) A osobiscie zastanawialem sie nad wykorzystaniem dodatkowego kanału w swojej 323f i prawdopodobnie zrobie na tym uchylanie szyberdachu albo szyb.

PostNapisane: 8 wrz 2008, 01:03
przez bartekdw
Malin napisał(a):buu mnie się filmiki nie otwierają...
dodałem bezpośrednie linki

Jeśli chodzi o szybki to mam jeszcze jeden wolny kanał w swoim alarmie :P do podłączenia modułu komfortu (którego jeszcze nie mam). Umożliwi mi on automatyczne domknięcie szyb do końca po uzbrojeniu alarmu bądź domykanie szyb zależne od długości przyciśnięcia przycisku pilota. Ta fotorelacja nie obrazuje postępu prac ze szczegółami ponieważ zdjęcia robione były po zamontowaniu wszystkiego. Inne prace przy mojej Madzi postaram się opisać na bieżąco podczas montażu

PostNapisane: 19 sty 2009, 18:23
przez Piotrek.84
A ten Prąd 300mA z centralki alarmu to plus(+) czy minus(–)??

PostNapisane: 19 sty 2009, 19:36
przez KrystianR
w mx-3 tez tak sobie zrobilem ale to z pol roku temu z tym ze mialem wieksze problemy polegajace na tym ze centralka ktora zamontowalem miala jeden kanal tylko dzialajcy jak u Ciebie ale on byl jednoczesnie kanalem pod kierunkwskazy wiec albo klapa albo to ale udalo mi sie polaczyc zeby oba elementy chodzilo-diody polprzewodnikowe daly rade;)
u mnie chodzi bez zarzutu i tez powodem bylo wkurzenie ze zawsze od srodka trzeba bylo otwierac:)

PostNapisane: 20 sty 2009, 00:31
przez bartekdw
Piotrek.84 napisał(a):A ten Prąd 300mA z centralki alarmu to plus(+) czy minus(–)pytajnik

jest to plus(+) wykorzystany do zasilania przekaźnika który załącza zasilanie do siłownika bezpośrednio z akumulatora
wszystko na schemacie ;) <czytaj>

PostNapisane: 20 sty 2009, 17:26
przez mixR
bartekdw napisał(a):wszystko na schemacie

trochę mało czytelne z tym przekaźnikiem :P

PostNapisane: 20 sty 2009, 21:57
przez bartekdw
mixR napisał(a):trochę mało czytelne z tym przekaźnikiem

hahaha hahaha nie mogę normalnie <lol> <lol>

ale ok <jelen>
dla mniej wtajemniczonych, bądź mających problemy z czytaniem schematów złożonych z 4 elementów

Obrazek

p.s. bezpiecznika, akumulatora nie będę chyba opisywał ;)

PostNapisane: 21 sty 2009, 00:04
przez skitmen
mixR napisał(a):(...) W Madzi mam fabrycznie siłownik w bagażniku i działa równolegle z pozostałymi siłownikami.

czyli jak otworzysz drzwi, to się bagażnik otworzy, a jak zamkniesz drzwi, to bagażnik... się zamknie??

PostNapisane: 21 sty 2009, 00:32
przez mixR
skitmen napisał(a):czyli jak otworzysz drzwi, to się bagażnik otworzy, a jak zamkniesz drzwi, to bagażnik... się zamknie

dokładnie tak jak napisałeś,mam jeszcze możliwość zblokowania bagażnika z kluczyka że nie będzie się otwierał razem z drzwiami

PostNapisane: 21 sty 2009, 11:52
przez bartekdw
mixR napisał(a):skitmen napisał:
czyli jak otworzysz drzwi, to się bagażnik otworzy, a jak zamkniesz drzwi, to bagażnik... się zamknie

dokładnie tak jak napisałeś,mam jeszcze możliwość zblokowania bagażnika z kluczyka że nie będzie się otwierał razem z drzwiami


też jestem zainteresowany tym co piszesz – czyli tak, idziesz do auta, otwierasz drzwi czy kluczykiem czy pilotem, cyk w klapie bagażnika – zamek otwarty. I teraz ściślej – zamek otwarty czyli chwytasz za klapę i ją w każdej chwili podnosisz, czy tak jak w innych autach, wciskasz przycisk, w który wbudowana jest wkładka zamka, w celu otwarcia jak np. w starszym passacie (w ba tego nie widziałem).
Rozwiązanie pierwsze – klapa non stop otwarty zamek to chyba słabe rozwiązanie, w czasie jazdy "kłapie" itp, pozatym jak się później domyka wraz z zamkami drzwi <co?>
Rozwiązanie passatowskie jak najbardziej normalne i użyteczne, centralny zamknięty, nie da się otworzyć bagażnika (chyba że z kluczyka), centralny otwarty jest możliwość otwarcia bagażnika (passat – przycisk) (mazda – <co?> ukryty przycisk?)

trochę szczegółów się przyda, bo to jest tak jak z lodówką (otwieram drzwi lodówki, lampka się świeci :), zamykam gaśnie – ale jak i dlaczego)

PostNapisane: 21 sty 2009, 13:37
przez skitmen
bartekdw widzę, że mamy podobny problem ze zrozumieniem tego :)

mixR czy po otwarciu drzwi musisz coś jeszcze wcisnac, żeby klapa bagażnika się otwarła, czy wystarczy ją unieść (małym palcem :P)?

PostNapisane: 21 sty 2009, 18:02
przez mixR
Żeby otworzyć bagażnik muszę jeszcze dodatkowo wcisnąć tą wkładkę zamka która znajduje się w klapie
Samo otwarcie samochodu nie spowoduje otwarcia się bagażnika a jedynie pozwoli go otworzyć z przycisku na klapie
W momencie zamknięcia auta również zamyka się bagażnik(zamek w bagażniku)
mogę też przekręcić kluczykiem zamek w klapie i wtedy będzie non stop zamknięty niezależnie czy auto jest otwarte czy zamknięte :)

PostNapisane: 21 sty 2009, 18:19
przez skitmen
"wkładkę zamka"?? :) to ja takiej nie mam. byłbym bardzo wdzięczny za jakies foto tej wkładki jesli to możliwe :)

PostNapisane: 21 sty 2009, 18:31
przez mixR
proszę :D
Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 21 sty 2009, 18:42
przez skitmen
ale jaja :D u mnie po lifcie tego nie ma :/ dzięki wielkie. teraz wiem, że u mnie myk z siłownikiem w bagażniku nie przejdzie

PostNapisane: 21 sty 2009, 18:48
przez bartekdw
skitmen napisał(a):to ja takiej nie mam

heh ja też, dzieki za wyjaśnienia mixR, nie zdawałem sobie sprawy z tego że jednak może być taki przycisk w BA (ja mam małą dziurkę tylko na kluczyk) skitmen pewnie też ;)
teraz wiadomo wersja wersji nie równa

PostNapisane: 22 sty 2009, 02:41
przez farciarz
Czyli cała robota bezsensowna...skoro trzeba jeszcze używać przycisku w klapie. Lepiej sobie zamontować zwykłe otwarcie ( elektryczne ) zamka za pomocą siłownika ( jak tutaj ) ale z ukrytego przycisku w kabinie i będzie to samo.