Chłodnica Klimy chyba wydostaje sie freon.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Murray » 27 lip 2008, 22:57

Witam.Mam nowa chłodnicę klimy jest też juz nabita.Zauwżyłem po nocy u dołu chłodnicy klimy jakby się pociła przy śrubkach albo z tych cienkich rurek ścieka substancja na śrubki,wyglądaja mocno dokręcona...Sięgam palacami po śrubkach i widze na nich tłusty przezroczysty jakby olej..jak to nprawić?Czy coś załatać?A może z freonem przesadzili? coś odpowietrzyć?? :(
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez waldii » 27 lip 2008, 23:38

Domal napisał(a):widze na nich tłusty przezroczysty jakby olej

a moze to jest olej??Jakby to byl freon to raczej z kontrastem wiec kolor zielony by byl na srubkach.Mysle,ze to olej uzyty do zmniejszenia oporu srubki podczas dokrecania :P Powycieraj te miejsca i sprawdz za kilka dni
waldii
 

Postprzez Murray » 28 lip 2008, 00:42

wycieralem...to nie olej raczej freon..
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez gadula » 28 lip 2008, 01:29

Freon w normalnych warunkach jest chyba gazem? Więc jak może zostawać jako olej?
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Murray » 28 lip 2008, 02:20

Freony – jest to grupa chloro i fluoropochodnych węglowodorów alifatycznych, znanych pod handlową nazwą "Freon" i używanych m.in. jako ciecz chłodząca w chłodziarkach oraz jako czynnik napędowy w aerozolach.I teraz tak kiedy występuje wyciek nieszczelność można wykryć to pod światłem ultrafioletowym,albo obmydlić podejrzane zakamarki chłodnicy klimy i lkuknąć czy nie ma pęcherzy.Oblukam u siebie za dnia i drugi sposób wyprubuję.A tak wogóle to maszyneria od nabicia klimy powinna sprawdzić czy ma nieszczelność chłodnica itd. wtedy jak wystepuje to nie nabijaa ja mam nabitą.
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez Lukano » 28 lip 2008, 07:36

Domal napisał(a):Freony

Freon od lat nie jest stosowany w klimatyzacjach samochodowych. Teraz coś innego się pakuje, tylko z przyzwyczajenia się nadal tak mówi. W normalnym ciśnieniu mnie sie zdaje, że gaz z klimy b się ulotnił.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez keczu » 28 lip 2008, 08:01

Poprostu cieknie,maszyneria sprawdza szczelnosc w chwyli napelniania czynnikiem(nazywa sie jakos R-134 +olej do smarowania ukl.czy podobny numer :) )wyciek mogl nastapic pozniej.powinienes miec gwarancje na zamontowana chlodnice i nabicie kilmy.Mi cieklo tak ze maszyna nic nie znajdywala a tak po miesiacu sprezarka nie chciala ruszyc i nic nie bylo widac.Na laczeniu tych rurek z chlodnica sa gumowe oringi wiec moze powinny byc zalozone nowe albo trzeba dokrecic,ale pamietaj o gwarancji.Dobrze ze nie trzeba szukac wycieku,jedz na poprawke pokaz gdzie cieknie i niech sie martwia co z tym zrobic bo samobzielnych napraw przy klim.to raczej sie nie robi. :) pozdr.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez strOOs » 28 lip 2008, 08:45

Domal jak klima jest lekko nieszczelna to sie ja nabije.

Lukano teraz nabija sie R134a – srodek ten zastapil Freon (R150) tak samo jak w profesjonalnych gasnicach Halon zostal zastapiony przez srodki HCFxxxxx. Aczkolwiek dopoki ktos ma halonowa gasnice to czuje sie bezpieczniej :)
http://www.fire.nist.gov/bfrlpubs/fire95/PDF/f95009.pdf
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Murray » 29 lip 2008, 12:06

no to co to za tłusta przezroczysta maź mi pocieka..
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez martinpl » 29 lip 2008, 19:34

a moze srodek do sprawdzania szczelnosci? do ukladu klimy dodaje sie czynnik ktory swieci w UV, potem wlacza klime i swieci UV na rurki i patrzy gdzie sa wycieki :) ewentualnie moze to byc olej ktorym smarowany jest kompresor klimatyzacji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez umcyk » 29 lip 2008, 19:42

Jesli rurki od obiegu czynnika chlodzacego "poca sie na tlusto" to znaczy ze ucieka Ci z obiegu olej sprezarki. Albo nie dokrecili dokladnie rurek albo oringi zagnietli przy montazu, albo tez skretka walnela.
Czynnik chlodniczy (R-134-a) sam w sobie jest suchy.
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez Murray » 29 lip 2008, 19:53

a jeśli olej ze sprężarki to droga naprawa?pocieka mi z przodu..
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez keczu » 29 lip 2008, 19:55

keczu napisał(a):nazywa sie jakos R-134 +olej do smarowania ukl

olej wprowadzany jest z czynnikiem chlodzacym
Domal napisał(a):no to co to za tłusta przezroczysta maź mi pocieka..

wiec to olej z ukladu klimatyzacji.Naprawa taka sama jak wyciek czynnika bo wycieka razem z olejem,nie ma oddzielnego uklady smarowania w ukl.klimatyzacji.Usun wyciek bedzie ok,to prawdopodobnie uszczelka za 2 zl plus powtorne nabicie ukl.
Ostatnio edytowano 29 lip 2008, 23:32 przez keczu, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez shinay » 29 lip 2008, 20:23

olej przez mikronieszczelnosci ci sie przesacza wypychany przez cisnienie gazow

naprawa polega na znalezieniu miejsca nieszczelnosci (mozesz sam poswiecic lampa UV lub nawet zwykla diodą UV za kilka groszy) a zobaczysz gdzie i jak sie"poci"

nastepnie miejsce trzeba poprawic (jesli na łączeniu oringow)
jesli gdzies dziurka moze lutowac lub wymieniac elementy
ale po kazdej tego typu ingerencji (naprawie) otwierasz układ wiec trzeba na nowo nabijac klime
i miec nadzieje ze bedzie ok

ogolnie z klimami "cyrki sa" czesto cos sie swieci w UV
dawno temu nabijales klime? tzn dlugo juz tak jezdzisz?
bo jesli masz olej to gaz powoli schodzi – pytanie tylko jak powoli moze 2 tygodnie podzialac a moze i sezon
pozdr
click and comment:
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=52580">323f</a> & <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59721">Mazda6</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2008, 20:28
Posty: 32
Skąd: katowice
Auto: 323F 1.8 98 & M6 2.3 07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323