Chłodnica Klimy chyba wydostaje sie freon.
Strona 1 z 1
Witam.Mam nowa chłodnicę klimy jest też juz nabita.Zauwżyłem po nocy u dołu chłodnicy klimy jakby się pociła przy śrubkach albo z tych cienkich rurek ścieka substancja na śrubki,wyglądaja mocno dokręcona...Sięgam palacami po śrubkach i widze na nich tłusty przezroczysty jakby olej..jak to nprawić?Czy coś załatać?A może z freonem przesadzili? coś odpowietrzyć?? 
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Domal napisał(a):widze na nich tłusty przezroczysty jakby olej
a moze to jest olej??Jakby to byl freon to raczej z kontrastem wiec kolor zielony by byl na srubkach.Mysle,ze to olej uzyty do zmniejszenia oporu srubki podczas dokrecania
-
waldii
wycieralem...to nie olej raczej freon..
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Freony – jest to grupa chloro i fluoropochodnych węglowodorów alifatycznych, znanych pod handlową nazwą "Freon" i używanych m.in. jako ciecz chłodząca w chłodziarkach oraz jako czynnik napędowy w aerozolach.I teraz tak kiedy występuje wyciek nieszczelność można wykryć to pod światłem ultrafioletowym,albo obmydlić podejrzane zakamarki chłodnicy klimy i lkuknąć czy nie ma pęcherzy.Oblukam u siebie za dnia i drugi sposób wyprubuję.A tak wogóle to maszyneria od nabicia klimy powinna sprawdzić czy ma nieszczelność chłodnica itd. wtedy jak wystepuje to nie nabijaa ja mam nabitą.
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Domal napisał(a):Freony
Freon od lat nie jest stosowany w klimatyzacjach samochodowych. Teraz coś innego się pakuje, tylko z przyzwyczajenia się nadal tak mówi. W normalnym ciśnieniu mnie sie zdaje, że gaz z klimy b się ulotnił.
Poprostu cieknie,maszyneria sprawdza szczelnosc w chwyli napelniania czynnikiem(nazywa sie jakos R-134 +olej do smarowania ukl.czy podobny numer
)wyciek mogl nastapic pozniej.powinienes miec gwarancje na zamontowana chlodnice i nabicie kilmy.Mi cieklo tak ze maszyna nic nie znajdywala a tak po miesiacu sprezarka nie chciala ruszyc i nic nie bylo widac.Na laczeniu tych rurek z chlodnica sa gumowe oringi wiec moze powinny byc zalozone nowe albo trzeba dokrecic,ale pamietaj o gwarancji.Dobrze ze nie trzeba szukac wycieku,jedz na poprawke pokaz gdzie cieknie i niech sie martwia co z tym zrobic bo samobzielnych napraw przy klim.to raczej sie nie robi.
pozdr.
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
Domal jak klima jest lekko nieszczelna to sie ja nabije.
Lukano teraz nabija sie R134a – srodek ten zastapil Freon (R150) tak samo jak w profesjonalnych gasnicach Halon zostal zastapiony przez srodki HCFxxxxx. Aczkolwiek dopoki ktos ma halonowa gasnice to czuje sie bezpieczniej
http://www.fire.nist.gov/bfrlpubs/fire95/PDF/f95009.pdf
Lukano teraz nabija sie R134a – srodek ten zastapil Freon (R150) tak samo jak w profesjonalnych gasnicach Halon zostal zastapiony przez srodki HCFxxxxx. Aczkolwiek dopoki ktos ma halonowa gasnice to czuje sie bezpieczniej
http://www.fire.nist.gov/bfrlpubs/fire95/PDF/f95009.pdf
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
no to co to za tłusta przezroczysta maź mi pocieka..
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
a moze srodek do sprawdzania szczelnosci? do ukladu klimy dodaje sie czynnik ktory swieci w UV, potem wlacza klime i swieci UV na rurki i patrzy gdzie sa wycieki
ewentualnie moze to byc olej ktorym smarowany jest kompresor klimatyzacji?
Jesli rurki od obiegu czynnika chlodzacego "poca sie na tlusto" to znaczy ze ucieka Ci z obiegu olej sprezarki. Albo nie dokrecili dokladnie rurek albo oringi zagnietli przy montazu, albo tez skretka walnela.
Czynnik chlodniczy (R-134-a) sam w sobie jest suchy.
Czynnik chlodniczy (R-134-a) sam w sobie jest suchy.
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
a jeśli olej ze sprężarki to droga naprawa?pocieka mi z przodu..
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
keczu napisał(a):nazywa sie jakos R-134 +olej do smarowania ukl
olej wprowadzany jest z czynnikiem chlodzacym
Domal napisał(a):no to co to za tłusta przezroczysta maź mi pocieka..
wiec to olej z ukladu klimatyzacji.Naprawa taka sama jak wyciek czynnika bo wycieka razem z olejem,nie ma oddzielnego uklady smarowania w ukl.klimatyzacji.Usun wyciek bedzie ok,to prawdopodobnie uszczelka za 2 zl plus powtorne nabicie ukl.
Ostatnio edytowano 29 lip 2008, 23:32 przez keczu, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
olej przez mikronieszczelnosci ci sie przesacza wypychany przez cisnienie gazow
naprawa polega na znalezieniu miejsca nieszczelnosci (mozesz sam poswiecic lampa UV lub nawet zwykla diodą UV za kilka groszy) a zobaczysz gdzie i jak sie"poci"
nastepnie miejsce trzeba poprawic (jesli na łączeniu oringow)
jesli gdzies dziurka moze lutowac lub wymieniac elementy
ale po kazdej tego typu ingerencji (naprawie) otwierasz układ wiec trzeba na nowo nabijac klime
i miec nadzieje ze bedzie ok
ogolnie z klimami "cyrki sa" czesto cos sie swieci w UV
dawno temu nabijales klime? tzn dlugo juz tak jezdzisz?
bo jesli masz olej to gaz powoli schodzi – pytanie tylko jak powoli moze 2 tygodnie podzialac a moze i sezon
pozdr
naprawa polega na znalezieniu miejsca nieszczelnosci (mozesz sam poswiecic lampa UV lub nawet zwykla diodą UV za kilka groszy) a zobaczysz gdzie i jak sie"poci"
nastepnie miejsce trzeba poprawic (jesli na łączeniu oringow)
jesli gdzies dziurka moze lutowac lub wymieniac elementy
ale po kazdej tego typu ingerencji (naprawie) otwierasz układ wiec trzeba na nowo nabijac klime
i miec nadzieje ze bedzie ok
ogolnie z klimami "cyrki sa" czesto cos sie swieci w UV
dawno temu nabijales klime? tzn dlugo juz tak jezdzisz?
bo jesli masz olej to gaz powoli schodzi – pytanie tylko jak powoli moze 2 tygodnie podzialac a moze i sezon
pozdr
click and comment:
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=52580">323f</a> & <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59721">Mazda6</a>
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=52580">323f</a> & <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59721">Mazda6</a>
- Od: 16 kwi 2008, 20:28
- Posty: 32
- Skąd: katowice
- Auto: 323F 1.8 98 & M6 2.3 07
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości