Strona 1 z 22

FOTORELACJA – Montaż Xenonów H1

PostNapisane: 15 maja 2008, 21:09
przez DROPKICK
W sumie to nic trudnego, ale najwięcej czasu zajęło mi myślenie gdzie umieścić przetwornice, oraz jak wprowadzić przewody w obudowe od lampy.
To jest przykład w 323F (BA), ale pewnie w pozostałych modelach usytuowanie przetwornic będzie możliwe w tych samych miejscach i tak samo będzie można wprowadzić przewody do obudowy.

Więc pierwsze co to ściągnąłem osłony, zrobiłem w niej otwory, tak aby umieścić kable, razem z gumową osłoną chroniącą przed wodą.

1-a6408eab8c603500.jpg


Wszystko wyszło ładnie i wygląda jak fabrycznie zrobiona instalacja :)

2-e4132ea87b352652.jpg


Teraz trzeba wykręcić lampy, nie zapominając o odpięciu wtyczek. Jedna do żarówek, a druga do silniczka od regulacji wysokości soczewki.

[brak obrazka]

Lampa wyciągnięta, jest stary otwór więc nie trzeba będzie wiercić (otwór pozostał po wyciągnięciu pojemnika rezonansowego "chyba tak to się nazywa, ale mniejsza o to", jak ktoś ma ten pojemnik to bez problemu znajdze jakieś inne miejsce na przetwornice, ponieważ jest tam dużo wolnej przestrzeni.

3-31c7c0051647ac8a.jpg


4-2b4b9fbe6281cdf3.jpg


Różnica: XENON 6000K, Philips BlueVision:

5-b7c43645d4e76c10.jpg


Teraz pora na kolejną lampe, tutaj musiałem już wiercić otwór, wyszedł jednak nie w tym miejscu co planowałem, ciężko wiercić pod skosem i wiertło spadało w dół, ale to wyszło na dobre, ponieważ od tyłu śruba zaklinowała się i nie trzeba było kombinować jak dojść kluczem żeby wszystko ładnie mocno poskręcać.

6-307ff4183e5cbd7b.jpg


7-dae2618aaca0ef5c.jpg


A tak wyglądają kabelki po skręceniu lamp:

8-8ef57bc07db95382.jpg


9-a9de5e97dc5b3a38.jpg


Zdjęcia nie są rewelacyjne bo były robione telefonem.
Ale bez problemu widać miejsca lokalizacji wszystkiego.

Jakie wrażenia to jeszcze nie wiem, bo dopiero je założyłem. Już się zrobiło ciemno i musze jechać przetestować, po powrocie coś więcej napisze.

Nie ma co porównywać :) dużo lepsze oświetlenie drogi.
Nie lubiałem jeździć w nocy, bo strasznie szybko męczyły mi się oczy, teraz jeździ się dużo przyjemniej.

10-deee20bffcd4e062.jpg


11-67f3e6593a356310.jpg


12-b39143484eafed45.jpg


[brak obrazka]
[brak obrazka]
[brak obrazka]
[brak obrazka]

EDIT by Marek: zachowane obrazki przeniosłem na serwer MS

PostNapisane: 15 maja 2008, 21:15
przez dziubek
Czekam na info jak sie jeździ gdy sie ściemnia i w nocy ( i w ewentualnej mgle) czy warto sie w to ładować bo myślę o 4300K bo są najbielsze a nie chce ładować sie w zbędny bajer.

Pozdrowka

dziubek

PostNapisane: 15 maja 2008, 22:30
przez sps-snipers
Dziubek nawet sie niezastanawiaj tylko inwestuj.Sa to idealnie wsadzone pieniazki akurat w nas zmodel.XXX sam kiedys powiedzial,ze lepszej inwestycji jak w ksenony do BA niema :D no chyba,ze cos przkrecilem w jego wypowiedzi <lol>

PostNapisane: 15 maja 2008, 23:12
przez daniel_w
Dobra robota. Czekamy na wrażenia z testów.

PostNapisane: 16 maja 2008, 09:07
przez DROPKICK
Wstępne wrażenia super. Dzisiaj w nocy zrobię jakiś dłuższy odcinek, pojade na jakieś wioski gdzie nie mają oświetlenia i zobacze.

PostNapisane: 16 maja 2008, 10:35
przez grodek
mam nadzieje ze nie bede cie mijał z naprzeciwka.

PostNapisane: 16 maja 2008, 12:08
przez Majlo
grodek napisał(a):mam nadzieje ze nie bede cie mijał z naprzeciwka.


A o co chodzi? Jak dobrze to zrobił to nie ma problemu. Tym bardziej ze soczewka jest. Dopiero inni oślepiają jak na zwykłych żarówkach lamp nie ustawi. Ja na jesień też może założę takie lampki.

PostNapisane: 16 maja 2008, 12:51
przez DROPKICK
grodek napisał(a):mam nadzieje ze nie bede cie mijał z naprzeciwka.
Nie ma problemu z tym, jeszcze nikt mi nie migał w nocy.

PostNapisane: 16 maja 2008, 12:57
przez Briareos
Bo wszyscy się po rowach chowali :P

PostNapisane: 16 maja 2008, 13:18
przez grodek
a spryskiwacze?? nie bez powodu sa montowane jesli sa seryjne xsenonki a automatycze poziomowanie ??fajnie to dla Ciebie wyglada ale dla kierowcow z naprzeciwka nie badzio i dla policji tez nie badzio:P

PostNapisane: 16 maja 2008, 14:07
przez Mako
grodek napisał(a):automatycze poziomowanie


juz ktorys watek jest walkowany w tym temacie, automatyczne poziomowanie wystepuje tylko przy odpaleniu samochodu, pozniej lampy sa nieruchomo bo i tak by nie zdarzyly opuscic czy podniesc lampy w momencie wjechania w dziury

PostNapisane: 16 maja 2008, 14:23
przez Adaś
w dziale Tuning jest już temat z fotorelacjami z montażu xenonów (m.in. mojego autorstwa)
niech któryś mod przeniesie do właściwego działu ten temat

PostNapisane: 16 maja 2008, 15:43
przez ines
:) światła dobrze ustawione nikogo nie rażą :] nie jeden raz zostałam oślepiona przez xenony rzekomo fabryczne.a spryskiwacze,to beznadzieja jak dla mnie,rownoznaczne z tym że klosze mi sie przybrudzą to sama moge je przetrzec nawet przed każdą jazdą :P są tylko po to,bo przez brudny klosz wiązka światła inaczej sie rozprasza i coś tam.ale spryskiwacz czasami bardziej rozmazia brud niz zmyje :P tak wiec moim zdaniem to niepotrzebne bo szybciej przelece szmatką lampy niz spryskiwacz mi go umyje :P mam xenony i jestem zadowolona,były sprawdzane i nikogo nie rażą :]

PostNapisane: 16 maja 2008, 16:04
przez Majlo
A ile daliście za nie? Z 200zł?

PostNapisane: 16 maja 2008, 17:44
przez ines
:) mysle że teraz kosztują około 200-300 zł.ja dałam 250zł.podobno warto wyczyścić soczewki zanim załozy sie xenony. :) niektórzy mówia o orginalnych xenonach,niewiem co mają na mysli chyba tylko to że są montowane fabrycznie do auta.bo porównując xenony fabrycznie zamontowane a te co ja mam,niezauwazyłam różnicy.fakt że do xenonów stosują inne lampy :]

PostNapisane: 16 maja 2008, 17:53
przez daniel_w
ines napisał(a):niektórzy mówia o orginalnych xenonach,niewiem co mają na mysli chyba tylko to że są montowane fabrycznie do auta


I taka prawda. A jak ktos pisze o jakiś spryskiwaczach czy ukladzie samopoziomujacym w fabrycznych autach to podam pierwszy przyklad z brzegu- znajomy w Mitsu evo 8 ma fabryczne xenony i zadnego poziomowania czy spryskow nie posiada.

PostNapisane: 16 maja 2008, 17:59
przez ines
:) mogę dodać że najczęściej oslepiają nowe auta,które mają xenony.nie mowie na wet o samochodzie jadacym z na przeciwka a o aucie jadacym za mna gdzie jego orginalne xenony niezle walą mi w lusterko boczne a w tym wypadku w moje oczy.

PostNapisane: 16 maja 2008, 19:04
przez Hazu
Ale te swiatła w tym samochodzie ze zdjęcia nie są ustawione poprawnie lub też jedna lampa jest od wersj angielskiej.

ines jak ty jeździsz tyłkiem po asfalcie to nie dziw się że wszystkie modne ostanio samochody Cię oślepiają poprzez lusterka.

PostNapisane: 16 maja 2008, 19:08
przez ines
:) nom,wyszedł taki garbik.powinien być taki schodek, z lewej niżej a z prawej wyżej.DROPKICK xenonki ok jeszcze tylko ustawić poprawnie <spoko>

PostNapisane: 16 maja 2008, 19:12
przez DROPKICK
Hazu napisał(a):Ale te swiatła w tym samochodzie nie są ustawione poprawnie lub też jedna lampa jest od wersj angielskiej.

Lampy nie są od wersji angielskiej, ale masz racje, prawa soczewka jest źle ustawiona, powinna świecic lekko wyżej i bardziej oświetlać pobocze.
ines napisał(a):z lewej niżej a z prawej wyżej

Lewa lampa jest idealnie, prawa jest do ustawienia. Miesiąc temu były ustawiane lampy, tylko że prawa była źle przykręcona i teraz ją poprawiłem i dlatego tak świeci.