Strona 1 z 2

Pirotechniczne napinacze pasów

PostNapisane: 1 mar 2008, 22:09
przez lama
Witam. Dzisiaj znalazłem chwilkę czasu i zabrałem się za wyciszanie plastików wewnątrz mojej madzi. Jakie wielkie było moje zdumienie gdy doszedłem do miejsca w którym umiejscowiony jest cały mechanizm pasów przedniego pasażera. Poniżej fotki:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Wydaję mi się że nie mam pirotechnicznych napinaczy bo jest tam coś poucinane a w jednej z wolnych wtyczek ,podejrzewam, że jest ona od sterowania napinaczami, włożony jest jakiś element, który (tu też moje przypuszczenia) ma zapewnić nie wyświetlanie się błędu. Czy mam rację ?

PostNapisane: 1 mar 2008, 23:01
przez Grzyby
heh, kolejna "niebita" ....
Ktoś zadał sobie sporo trudu żeby bezkosztowo "wymienić" wystrzelony napinacz ...
Sprawdź dokładnie ścieżki na desce rozdzielczej – podejrzewam że poduszka kierowcy została oszukana w podobny sposób.

PostNapisane: 2 mar 2008, 11:13
przez lama
... że była bita to ja wiedziałem ale że aż napinacze poszły to już nie. I de właśnie sprawdzić drugą stronę i spodziewam się najgorszego. Czytałem trochę jak sprawdzić czy są poduszki ale średnio wiem jak się do tego zabrać :|

Grzyby a orientujesz się czy będą pasował napinacze od F'ki ? Widzę że dolene mocowanie ma trochę inny kształt ;(

...prawa strona też wystrzelona :(

PostNapisane: 2 mar 2008, 13:02
przez waldii
lama z pewnoscia jest to napinacz po strzale.Na pierwszej fotce widac wklajona ta mala poprzeczke metalowa.Sam tak robilem po wypadku(ale nastepny wlasciciel zostal o tym poinfomowany).Trzeba tam cofnac taki maly plasticzek w srodku stad musial ktos rozebrac i pozniej skleic a to dlatego,ze mazda ma cudowne napinacze i w czasie wypadku przyciaga klienta do fotela a pozniej rozwijaja sie na cala dlugosc,zeby mozna bylo swobodnie wyjsc.A nie chce Cie martwic,jesli to jest po stronie pasazera to od strony kierowcy na 100% tez wystrzelony jest napinacz.A poduszki tez to samo,nawet nie ma potrzeby rozbierania :( :|

PostNapisane: 2 mar 2008, 14:21
przez lama
A nie orientujesz się czy jak kupię sprawne (mam na oku 150zł sztuka :( ) to wystarczy je wpiąć i będzie ok czy coś w elektryce trzeba grzebać ? Mam jeszcze jedno pytanie pod przednimi fotelami znalazłem jakieś niewykorzystane gniazdka od czego? Jak wyciągne fotele to zrobie im zdjęcie.

PostNapisane: 2 mar 2008, 15:00
przez yama
trzeba zobaczyc czy komp nie wywala bledu o wystrzeleniu poduszek jak jest wszystko
to wymiana to pestka tylko pamietaj o odlaczeniu klemy – przed zaczeciem prac
uzywane pasy po 100PLN chodza na KUPIE wyslij posta zaraz bedziesz mial kilku oferentow
w BA niestety jest wszytskimi poduszkami nadzoruje jeden sterownik/czujnik wiec jak pasy lewy to i prawy tez i poduszka kierowcy/ chyba ze zostaly wymieione pozniej elementy

te wtyczki sa od ogrzewania foteli lub czujnikow zapiecia pasow /jak sa tuz za przetloczeniem na podlodze to ogrzewanie /

PostNapisane: 2 mar 2008, 15:50
przez lama
Reasumując obydwie poduchy sa na jednym czujniku a pasy pasażera i kierowcy na drugim ??? czy pas pasażera i poducha pasażera na jedym i analogicznie strona kierowcy ?? Czujniki też są do wymiany ?

A to gniazdko wygląda tak Obrazek

To jest fabrycznie wyprowadzone w każdym aucie czy powiedzmy miałem ogrzewane fotele ale ktoś je sobie hmm podmienił?


Z góry dzięki za informacje

PostNapisane: 2 mar 2008, 16:11
przez yama
mazda ma duzo wtyczek i bajerkow montowanych fabrycznie ale nie podlaczonych
to jest ogrzewanie foteli – pasuje z xedosa :) plus przycisk do deski rodzielczej
zrob tes kompa jak ci wyskocza bledy skasuj /reset / jak sie pojawi znowy trzeba wymienic czujnik.
najporsciej zrob tak test kompa i ew reset nie podlaczaj wtyczek napinacza tylko przejedz sie z 50 km znow test jak nic nie ma smial podlaczaj- jak jestes pewny czujnika to tylko sprawdz kompa

u mnie 97 po liftingu wszystko jest na jednym poduszka i oba pasy u ciebie raczej tez
plusem jest fakt ze wystarczy kupic deske z 2 poduchami podpinasz kostki od drugiej VIOLA 2 airbagi :)
TYlko wersja z czujnikami zapiecia pasow – to takie "maty"pod siedzeniem ma czujniki osobno na pasy i poduszki po kazdej stronie
airbag latwo sprawdzic na WYLACZONYM ZAPLONIE delikatnie ale stanowczo nacisnij powinno sie lekko ugiac- spryciarze sprzedawcy czesto papier wkladaja :P

PostNapisane: 2 mar 2008, 22:07
przez lama
yama napisał(a):zrob tes kompa jak ci wyskocza bledy skasuj /reset / jak sie pojawi znowy trzeba wymienic czujnik.
najporsciej zrob tak test kompa i ew reset nie podlaczaj wtyczek napinacza tylko przejedz sie z 50 km znow test jak nic nie ma smial podlaczaj- jak jestes pewny czujnika to tylko sprawdz kompa


no fajnie jak się robi test kompa ? Muszę mieć jakiś tester czy co? Jak zrobie resa to mam wyciagnąc z tych wtyczek to, nie wiem co to są może jakieś diody prostownicze nie znam się i wtedy zobaczyć czy występuje błąd?

Poduchy jednak sa. Rozebrałem kierownicę i
Obrazek Obrazek

nie wiem jak z poduchą pasażera nei wiem jak tam się dostać ?

Obrazek

PostNapisane: 2 mar 2008, 22:44
przez waldii
lama cos tam masz ladnie namieszane.Widze,ze w poduszce tzn.w podlaczeniu ktos tez namieszal.A bledow komp nie pokaze skoro zostalo wszystko ladnie oszykane przez rezystory.Szczerze,nie dojdziesz do ladu z tym tak szybko.A zwlaszcza,ze niby sie na tym nie znasz wiec zostaw temat,bo mozesz sobie tym zaszkodzic

PostNapisane: 2 mar 2008, 22:51
przez lama
...ale chodzi ci o poduchę pasażera ???? Rezystory były tylko przy napinaczach, tak jak napisałeś nie znam się ale poducha kierowcy wydaje się być ok

PostNapisane: 2 mar 2008, 22:56
przez waldii
chodzi o poduche kierowcy a dokladnie podlaczenie.Ta tasma izolacyjna nie wyglada na ori.Co jest pod nia??
Obrazek

PostNapisane: 2 mar 2008, 23:29
przez lama
byłęm sprawdzić jeszcze raz :) tam ktos połączył wiązkę od poduchy z klaksonem wszytko jest ok <glupek2> jeszcze raz odłącze akumulator i odkręce poduszke i już mi się odechce tego wszytkiego ;)

PostNapisane: 2 mar 2008, 23:37
przez waldii
lama napisał(a): tam ktos połączył wiązkę od poduchy z klaksonem


lama napisał(a):wszytko jest ok

jakby bylo ok.to by nie bylo tego laczenia.A powiedz ja zachowuje sie kontrolka os poduszek?Zapala sie po przekreceniu kluczyka??

PostNapisane: 2 mar 2008, 23:43
przez lama
wiązka od poduszki jest oryginalna i nie ruszona na całej długości a okleił ją ktoś taśma izolacyjną z kablem od klaksonu żeby się nie przetarły bo w tym miejscu wchodza w jakiś taki uchwyt na kierownicy. Kontrolka zapala się po przekręceniu kluczuka i gaśnie po pewnym czasie. Wyczytałem gdzieś na forum że ma się palić określoną ilość czasu i tak tez było nie pamiętam dokładnie ile ale się zgadzało...

PostNapisane: 2 mar 2008, 23:55
przez waldii
kurcze to juz pomyslow nie mam.Wychodzi na to,ze ktos fachowo kompa oszukal.Tylko dlaczego jak to bylo zrobione nie zalozyl wszystkiego??Mozliwe,ze poduchy zostaly wymienione a napinacze nie.Jak poducha pasazera wyglada z zewnatrz??jak ori??Moze wystarczy same napinacze wymienic i uklad bedzie sprawny?

PostNapisane: 3 mar 2008, 00:05
przez lama
Wydaje mi się i mam nadzieję że jest tak jak mówisz, bo jak by układ był niesparwny to po cholerę te rezystory w napinaczach? Pewnie wynienili poduchy a tamto olali a co do poduszki pasażera to jak ci już pisąłem wcześniej nie mam pojecia jak tam się dostać. Zdjąłem cały schowek (przy okazji nadziałem się na sławny już filtr przeciwpyłkowy :) i go wymieniłem ) ale jak dostac się głębiej nie mam pomysłu. Nie wiem czy mogę tą zaślepkę na descę jakoś podnieść czy co, od schowka nie dam rady ciasno tam jak w ...

PostNapisane: 3 mar 2008, 00:08
przez waldii
lama napisał(a):a co do poduszki pasażera to jak ci już pisąłem wcześniej nie mam pojecia jak tam się dostać.

trzeba sciagnac caly kokpit


lama napisał(a):Nie wiem czy mogę tą zaślepkę na descę jakoś podnieść

mozesz rozpedzic auto do ok.60km/h i walnac w drzewo.Z pewnoscia sie otworzy ale nie polecam <lol>


Poskladaj wszystko do kupy,kup pasy i chyba gotowe.Jeszcze z tego co pamietam to trzeba zresetowac czujnik bezwladnosciowy ale to juz tylko w serwisie i koszt ok.150 zl

PostNapisane: 3 mar 2008, 00:21
przez lama
Kokpit ściągne kiedyś przy okazji bo mam tam coś jeszcze do zrobienia

waldii napisał(a):Jeszcze z tego co pamietam to trzeba zresetowac czujnik bezwladnosciowy ale to juz tylko w serwisie i koszt ok.150 zl


Ale ten czujnik jest chyba od poduszek więc po co robić resa. Mniemam że zrobili to po założeniu poduszek. Kończąc temat kupię sprawne pasy założę i podłącze i dam znać co i jak ;)
Pozdrawiam

PostNapisane: 3 mar 2008, 00:24
przez waldii
lama napisał(a):Ale ten czujnik jest chyba od poduszek więc po co robić resa. Mniemam że zrobili to po założeniu poduszek.

no pewnosci nie masz.Widze,ze zrobili to tanim kosztem wiec moze reset tez nie byl wykonany