Strona 1 z 1

Zawyża wskaźnik temperatury po zamontowaniu Indiglo.

PostNapisane: 24 sty 2008, 21:49
przez Fortuniarz
Cześć. <serce>
Założyłem tarcze indiglo w/g zaleceń, wskazówek, porad. <nauka>
Wszystko pięknie.
Obroty OK <spoko>
Prędkościomierz OK <spoko>
Wskaźniki poziomu paliwa OK <spoko>
Wskaźnik temperatury silnika – NIE OK <stop> .
Przy wyłączonym zapłonie wskazówka jest lekko uniesiona, tak lekko nad śrubką mocującą tarczę. Tak jest u wszystkich fabrycznie.
Gdy przekręcę kluczyk by zapaliły się kontrolki, wskazówka podnosi się o 1/8 skali, nie dużo, ale czy przy zimnym silniku, czy u Was też tak jest?
Po rozgrzaniu silnika, wskazówka zawsze była w 1/2 skali, teraz jest na 7/8 skali.
Płyn jest, odpowietrzenie wykonane prawidłowo, wycieków nigdzie nie ma , wiatrak załącza się... płyn się nie gotuje.
Tylko ta wskazówka za wysoko. <tazz>
Na rozgrzanym silniku wpiąłem ją na 1/2 skali to po wyłączeniu silnika wskazówka opadła tak, że oparła się o plastikową ramkę licznika – za nisko.
Czy to można jakoś naprawić? <ściana>
Pozdrawiam.

PostNapisane: 24 sty 2008, 22:48
przez Adaś
jeśli dobrze pamiętam to na zimnym silniku powinna opierać się o ten wystający element koło literki C [cold]
Obrazek

PostNapisane: 25 sty 2008, 00:56
przez bobrowska41
Pewnie za bardzo wcisłes skazowke ja tak miałem kiedys w golfie i sie zacinała , delikatna robotka , a w madzi powinna byc polozona miedzy dwoma kreskami przed litera C <czytaj>

PostNapisane: 25 sty 2008, 01:01
przez qbass
Może spróbuj wyjąć ją jeszcze raz, rozgrzać dobrze silnik i włożyć?

P.S. Chciałbym mieć tyle benzynki u siebie <jelen>

PostNapisane: 25 sty 2008, 01:37
przez Adaś
qbass napisał(a):P.S. Chciałbym mieć tyle benzynki u siebie jeleń

ja mam teraz na liczniku 207000 <lol>
bobrowska41 napisał(a):a w madzi powinna byc polozona miedzy dwoma kreskami przed litera C

u mnie opiera się o ten wystający element, po coś on jest w końcu

PostNapisane: 25 sty 2008, 01:47
przez bobrowska41
widocznie ktos u mnie tez cosik konbinował <klotnia>

PostNapisane: 25 sty 2008, 09:17
przez Fortuniarz
Adaś:Ten wystający elemen to masz na myśli tą śrubkę trzymającą tarczę temperatury? Jeśli tak, to faktycznie wystarczy wskazówkę bardziej wcisnąć, tylko czy tak jest u innych że ona opiera się o śrubkę – dla mnie bardzo wątpliwe.

qbass:Na rozgrzanym silniku próbowałem, wskazówka opada na plastikową ramkę licznika. Tak nie powinno być.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 25 sty 2008, 15:49
przez sps-snipers
Przerabialem to wczesniej w Punto ale na bialych tarczach.Jesli musiales wycinac jakies male otworki badz tez wypalac w tym ,to musisz tak kombinowac,zeby je lekko powiekszyc,aby wskazowka miala luz noi pod odpowiednim katem wsadzic wskazowke a to juz jest naprawde sztuka :] U mnie mialem problem z ustawieniem wskazowki od poziomu paliwa.Wiec.Wkurzyłem sie i rozebralem pompe paliwa.Łapa z garnuszkiem do zbiornika i wybieralem paliwo :D I wtedy ustawilem wskazowke oczywiscie tez odpowiednio zapinajac ;) Potem wlalem te pare litrow co bylo i było gites :P Jedz z tym ostroznie bo to precyzyjna robota

PostNapisane: 25 sty 2008, 15:56
przez Artiks
qbass napisał(a):Może spróbuj wyjąć ją jeszcze raz, rozgrzać dobrze silnik i włożyć
To jedyna miarodajna metoda, rozgrzej silnik i włóż ją lekko ponad poziom. Tutaj masz opisane jak je skalibrować, musi działać sprawdozne na kilku autach http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
Adaś napisał(a):to na zimnym silniku powinna opierać się o ten wystający element koło literki C
Nie nie Adaś tam nie ma żadnego ogranicznika (są w obrotomierzu i prędkościomierzu), to jest tylko śrubka od tarcz. Ta wskazówka musi swobodnie się poruszać, niewskazane jest jej nadmierne wciskanie.

PostNapisane: 25 sty 2008, 18:49
przez Adaś
zrobiłem dziś foto w jakiej pozycji jest wskazówka na zimnym silniku zaraz po odpaleniu
Obrazek

PostNapisane: 25 sty 2008, 23:13
przez Fortuniarz
Hej, dziewczyny i chłopaki, to wszystko co piszecie jest ciekawe, jednak sprawa ma się poniżej tak – i sam do tego doszedłem. <jupi>

Mianowicie wyjęta wskazówka ma w swojej obudowie w środku ograniczniki, takie plasticzki, a na tarczy wystaje na samym środeczku, tuż przy igiełce – plastikowa wypustka. Trzeba było bardziej wcisnąć wskazówkę i wszystko OK. Opiera się na wewnętrzym ograniczniku a nie o ramkę. Full rozgrzany silnik to 1/2 skali. <faja>

Dzięki Wszystkim za zainteresowanie się tematem i za pomoc, z foto włącznie. ;)