Strona 1 z 7

Demontaż deski rozdzielczej i zegarów

PostNapisane: 23 lis 2007, 13:39
przez darecki 323
Fotorelacja: Zdejmowanie deski rozdzielczej

Cel: usunięcie zielonych kapturków z żarówek podświetlania tablicy

Krok 1. podejść do mazdy 323 F
1 - 3003c5d46bf19914.jpg


Krok 2. Zdjąć zaślepkę maskującą i odkręcić 2 wkręty zaznaczone na obrazku śrubokrętem krzyżakowym
2 - 1ed9046429a007c8.jpg


3 - 517e4d90843e5f29.jpg



Krok 3. Pociągnąć z czuciem plastik aż wyskoczy z zaczepów
4 - e79e3e47437198eb.jpg


Krok 4. Odkręcić wkręty po obu stronach kolumny kierowniczej tuż pod przyciskiem przeciwmgielnych oraz regulacji świateł
5 - ef56fc23d1b5880a.jpg


Krok 5. Pociągnąć lekko do siebie całą deskę rozdzielczą lekko wysuwając do góry zaczepy znajdujące się do obu stronach radia na konsoli środkowej
6 - f056785ee024c669.jpg


7 - e2f5d4a3ee8f707f.jpg


8 - c278196bce9f477b.jpg


Krok 6. odkręcić 4 śruby mocujące zegary. 2 na górze oraz 2 na dole
9 - 08aa2aca1b28a470.jpg


10 - 84a38db7a8fc742e.jpg



Krok 7. Zegary na wierzchu yes..yes...yes
Są 3 żaróweczki podświetlające zegary
11 - fbaa0f4bf303e667.jpg


Tak wygląda żaróweczka z zielonym kapturkiem ;)
12 - d53913b33fbef380.jpg



A oto efekt pracy :)
13 - 9b7fc9b4b23d0cd9.jpg


Nareszcie bez zielonkawej poświaty na wskazówkach :)
14 - 0f3aa85faf051103.jpg


EDIT by Marek: Przeniosłem obrazki na serwer MS

PostNapisane: 23 lis 2007, 14:14
przez strOOs
usUwanie kapTurkow ;)

BTW Niezla relacja.

PostNapisane: 23 lis 2007, 17:43
przez Gość
To czemu jeszcze zagary świecą na zielono??Jest na nich jeszcze jakiś filtr??
ps fotorelacja <spoko>

PostNapisane: 23 lis 2007, 17:54
przez Czolgista
KEEL napisał(a):To czemu jeszcze zagary świecą na zielono??Jest na nich jeszcze jakiś filtr??
ps fotorelacja <spoko>

w 323bg tarcze z tyłu były pokryte farbą dającą delikatną zielonkawą poświatę – może to przez to? :)

PostNapisane: 23 lis 2007, 18:21
przez Czacha
A mnie się tam zielony kolor podoba, jest to chyba najlepszy kolor do podświetlania deski rozdzielczej i zegarów – najmniej męczy wzrok, poza tym wygląda też ładnie. Nie rozumiem ludzi, którzy zmieniają go na czerwony albo niebieski... :|

PostNapisane: 23 lis 2007, 20:01
przez darecki 323
KEEL napisał(a):To czemu jeszcze zagary świecą na zielono??Jest na nich jeszcze jakiś filtr??
ps fotorelacja <spoko>


Tak mimo tego że usunięte są filtry z żarówek to nadal zegary będą świecić na zielono, ponieważ pokryte są od dołu zielonym filtrem.

PostNapisane: 23 lis 2007, 20:02
przez darecki 323
Czacha napisał(a):A mnie się tam zielony kolor podoba, jest to chyba najlepszy kolor do podświetlania deski rozdzielczej i zegarów – najmniej męczy wzrok, poza tym wygląda też ładnie. Nie rozumiem ludzi, którzy zmieniają go na czerwony albo niebieski... :|


mnie też się podoba ten kolor więc nie zmieniałem go na inny :)

PostNapisane: 23 lis 2007, 20:20
przez Artiks
O super ;) I tym oto sposobem nadszedł kres głupich pytań na forum : chcę założyć tarcze/aluramki jak zdemontowac deskę :D darecky 323 super że zrobiłeś z tego fotorelację <spoko>

PostNapisane: 23 lis 2007, 20:35
przez darecki 323
ArtX napisał(a):O super ;) I tym oto sposobem nadszedł kres głupich pytań na forum : chcę założyć tarcze/aluramki jak zdemontowac deskę :D darecky 323 super że zrobiłeś z tego fotorelację <spoko>


:D I o to mi chodziło :D

PostNapisane: 23 lis 2007, 23:45
przez Sokool
Dzięki. Dodaję do fotorelacji.

PostNapisane: 24 lis 2007, 15:47
przez DROPKICK
Nie chce zakładać nowego tematu, dlatego pisze tutaj. Może ktoś wie jak zdemontować część deski rozdzielczej w której znajdują się nawiewy na szybę przednią i poduszka kierowcy?

PostNapisane: 25 lis 2007, 23:12
przez no_fear
jakie to są te żaróweczki podświetlające zegary?
W5W? czy W3W?
bo brak na nich oznaczeń :|

PostNapisane: 26 lis 2007, 16:03
przez darecki 323
no_fear napisał(a):jakie to są te żaróweczki podświetlające zegary?
W5W? czy W3W?
bo brak na nich oznaczeń :|


W5W

PostNapisane: 26 lis 2007, 18:07
przez Briareos
Nie żebym się czepiał, ale w kroku 3-cim jest jeszcze "kołek" w tym schowku podręcznym kierowcy. Trzeba go najpierw odbezpieczyć, wtedy nie trzeba nic ciągnąć aż wyskoczy – praktycznie samo wyłazi jak się trochę porusza :D

PostNapisane: 26 lis 2007, 19:13
przez darecki 323
Briareos napisał(a):Nie żebym się czepiał, ale w kroku 3-cim jest jeszcze "kołek" w tym schowku podręcznym kierowcy. Trzeba go najpierw odbezpieczyć, wtedy nie trzeba nic ciągnąć aż wyskoczy – praktycznie samo wyłazi jak się trochę porusza :D


u mnie tam żadnego " kołka " nie było <jupi>

PostNapisane: 26 lis 2007, 19:43
przez Artiks
Też nie przypominam sobie tego zabezpieczenia, wszystko demontowałem dokładnie tak samo jak Darecki (poza pierwszym razem gdzie dałem czadu rozbierając wszystko od podłokietnika <lol> )

PostNapisane: 26 lis 2007, 21:41
przez Briareos
Panowie, nie ma się z czego cieszyć, znaczy że już go nie macie :P
Dobrze jest też zaczynać od podłokietnika – 4 śruby więcej, to minuta, a nie trzeba się siłować z wyjęciem deski. U mnie jest to dobrze spasowane – parę takich wyjęć (a rozbierałem to kilka razy już) i potem zacznie coś trzeszczeć czy coś... :|

PostNapisane: 30 lis 2007, 14:16
przez Artiks
Trochę drażniły mnie te zielone kondomy na żarówkach i w sumie byłem zły sam na siebie, że przy okazji montażu białych tarcz i aluramek nie wymieniłem ich. Wszystkie 6 żarówek wymieniłem na nowe W5W. Nie były mi potrzebne żadne z zielonym filtrem, ponieważ mam tarcze na zielonej plexi. Po wymianie mam znacznie lepiej doświetloną tarczę, wskazówki i licznik świecą się na biało <spoko>. Zrobiłem też małe porównanie -LED a W5W. Niestety zwykłe żarówki lepiej sprawdzają się w tarczach, diody bardzo intensywnie doświetlały ale niestety punktowo.

Tak było :

Obrazek

I tak to teraz świeci <list>

Obrazek

PostNapisane: 9 gru 2007, 18:50
przez wvx
no więc właśnie usunąłem te kapturki, ale efekt niestety jest mierny, powiedziałbym że jest gorzej niż przed. Otóż teraz świecą mi się wskazówki jakby na żółto i zdecydowanie słabiej niż na zdjęciach z fotorelacji i nie jest to kwestia podkręcenia świecenia pokrętłem na desce, bo na obu zdjęciach jest na maksa :]
no więc pytanie, czy coś jeszcze trzeba zrobić niż tylko zdjąć te kapturki, albo mam coś z tymi 3 żaróweczkami, nie wiem, za słabe są, albo sie kończą. Jeśli tak to na jakie je wymienić?

przed:
Obrazek
po:
Obrazek

PostNapisane: 15 gru 2007, 23:58
przez Kety
Może żarówki są spalone??
U mnie świeciło słabo, więc sprawdziłem czy żyją i zdziwiłem się gdy zobaczyłem, że 3 na 4 były spalone!! Cud, że jeszcze coś widziałem ;p Teraz świeci dużo lepiej i jaśniej.