Problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa i kontrolki rezerwy – wątek wspólny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez pawcio1017 » 9 lis 2012, 22:45

Czy kontrolką jest ta dioda bezpośrednio na tarczy wskaźnika poziomu paliwa? Bo u mnie jeszcze nigdy sie nie zapaliła a wskazówka sięgała czasem górnej krawędzi grubej kreski i mialem wrażenie że powinna już sie zapalić. Dodam że żarówka nie przepalona. Jakieś pomysły jak to sprawdzić (tylko sensowne a nietypu wyjeżdżenie całej benzyny – szkoda mi pompy i czasu na takie zabawy)?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez bartekdw » 10 lis 2012, 00:32

gonzalo napisał(a):nie ma w nim termistora o którym była mowa

viewtopic.php?f=116&t=97799&p=1707874#p1707874

Przemek323c napisał(a):A po co tam termistor ?

A w maździe akurat tak jest zrealizowany pomiar rezerwy, daewoo matiz, nubira... też tak mają, gdzie jeszcze nie wiem ale pewnie w wielu autach, na alledrogo są nawet termistory w oryginalnej obudowie do montażu w pompie, firmy daewoo :P
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez Przemek323c » 10 lis 2012, 12:50

Tego nie wiedzialem ale moim zdaniem troche bez sensu metoda. W zimie powinno to w ogole nie dzialac.
Przemek323c
 

Postprzez bartekdw » 11 lis 2012, 01:48

Przemek323c napisał(a):W zimie powinno to w ogole nie dzialac

Rozwiń swoją myśl bo o dziwo działa. Prosta sprawa, termistor w benzynie (oddaje ciepło do płynu), temperatura niska – rezystancja wysoka co za tym idzie żarówka nie świeci. Termistor poza benzyną, ogrzewa się, rezystancja maleje co pozwala na przepływ prądu i świecenie żarówki rezerwy. Plus z zastosowania takiej metody pomiaru rezerwy to płynne zapalanie i gaszenie lampki rezerwy. W innych autach lampka potrafi nieźle wkurzyć (szczególnie w nocy) ciągłym mruganiem zanim zaświeci się na dobre. Oczywiście liczniki uśredniają odczyt poziomu paliwa i rezerwy (jedne lepiej, inne gorzej) bo kto chciałby widzieć wskazówkę latającą od full do pusty w rytm przepływającej w baku benzyny.
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez Przemek323c » 11 lis 2012, 16:21

To ze dziala to wiem. Rozumiem tez sposob dzialania tego systemu ale przy amplitudach temperatur miedzy zima a latem rzedu 50st ten termistor musialby sie naprawde dobrze grzac. Po 2 rezerwa zapala sie a wskazowka moze jescze troche opasc wiec plywak dalej musi miec kontakt z benzyna bo jednak jest jej tam jeszcze kilka litrow. Jak to wytlumaczysz ? Zastanawiam sie nad tym systemem calosciowo i akurat w tym punkcie cos sie nie zgadza.
Przemek323c
 

Postprzez bartekdw » 13 lis 2012, 03:43

Przemek323c napisał(a):termistor musialby sie naprawde dobrze grzac

I tak jest. Temperatura samozapłonu benzyny 340 st Celsjusza więc nic jej nie będzie,

Przemek323c napisał(a):Po 2 rezerwa zapala sie a wskazowka moze jescze troche opasc wiec plywak dalej musi miec kontakt z benzyna

Też masz rację. Rozwinę tylko trochę Twoją myśl "... więc pływak dalej musi mieć kontakt z benzyną a termistor nie" stąd informacja o rezerwie.
Przemek323c napisał(a):Jak to wytlumaczysz ?

Sam sobie odpowiedziałeś.

Służę pomocą jak jeszcze się coś nie zgadza.
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez Przemek323c » 13 lis 2012, 08:25

Czyli plywak jest dziurawy i raz plywa raz nie ?
Przemek323c
 

Postprzez bartekdw » 14 lis 2012, 00:14

Przemek323c napisał(a):Czyli plywak jest dziurawy i raz plywa raz nie ?

Czyli czujnik rezerwy, zbudowany jak już wiemy z termistora, jest umieszczony na ramieniu które trzyma go nieco wyżej niż minimalne położenie pływaka umieszczonego na innym ramieniu (ładnie to na fotkach wygląda: np w google, można wydumać jak co działa). Stąd rezerwa zapala się wcześniej niż wskazówka opadnie do końca. Ot cała filozofia.
A dziurawy pływak tonie o ile dziura jest na górze i cały się napełni benzyną. Można jeszcze założyć że dziura byłaby z boku wtedy zatonął by tylko częściowo i zakłamywał odczyt, chyba że byłaby od spodu wtedy najmniejsza szkoda. Ale to tylko gdybanie bo trzeba najpierw poczekać aż coś przeżre plastikowy pływak.
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez Przemek323c » 14 lis 2012, 08:49

Musialbym rozebrac i zobaczyc. Jesli jest tak jak piszesz to faktycznie ma to sens.
Przemek323c
 

Postprzez bartekdw » 15 lis 2012, 03:07

W google opcja "grafika" i masz jak na dłoni pompe paliwa z 323f. Myślę że temat wyczerpany. Pozdrawiam.
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez dayman » 27 sty 2014, 21:47

Tak jak w temacie. Mialem jakis czas temu montowane tarcze indiglo, przy montarzu uwalily sie igilice od wskazowek temperatury i poziomu paliwa, lecz dalo sie je naprawic. Lecz nie tutaj problem. Przy montarzu tarcz byla prawie rezerwa, no wiec i kontrolka sie zapalila.. Zatankowalem do pelna, a kontrolka dalej sie pali i poziom paliwa stoi na empty, wkurzylem sie wsadzam drugi licznik ori i problem jest ten sam kontrolka dalej sie pali, a paliwo stoi na empty. Ktos moze pokierowac co moze byc nie tak? Byc moze przy instalacji tarcz ktorys kabel przy kostce sie uwalil, tylko ktory za co odpowiada? pozniej umieszcze zdjecia jak to mniej wiecej wyglada od srodka.

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2012, 17:36
Posty: 111 (2/0)
Skąd: Norway, Drammen
Auto: Mazda 323 BA 1.8 1998

Postprzez Marek 161BD081 » 28 sty 2014, 12:07

A skąd wiesz czy pływak się podniósł w zbiorniku po zatankowaniu?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez dayman » 28 sty 2014, 13:26

Plywak nie byl ruszany, jest to mozliwe ze po montazu tarcz wskaznik paliwa pokazywal empty i palila sie rezerwa to czy po zatankowaniu moglo dojsc do zalania plywaka? Jak sprawdzic czy plywak nie jest zatopiony?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2012, 17:36
Posty: 111 (2/0)
Skąd: Norway, Drammen
Auto: Mazda 323 BA 1.8 1998

Postprzez Marek 161BD081 » 28 sty 2014, 14:07

Raczej montaż tarcz nie ma nic to tego co się może stać z pływakiem.
Jeśli już to szybciej jakiś przewód nie łączy ale to myślę, że chyba zdążyłeś już sprawdzić.
A pływak zawsze ma prawo się zepsuć.
Zmierz napięcie na kabelku idącym do niego.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez dayman » 28 sty 2014, 14:18

Wlasnie w tym rzecz ze nie wiem ktory za to kabel odpowiada. Jakbys mogl bardziej rozjasnic sprawe. Jesli chodzi o okablowanie za zegarami to wyglada dosc dobrze, co prawda przy montazu plus i minus od inwentera byl dolutowany do ori kabli, a nie w miejsce licznika przy zarowce. Lutowanie wygladalo dosc solidnie zrobione, no ale fakt ze to byly kable o ile sie nie myle plusowy i minusowy, wiec jakby cos nie stykalo to by reszta na liczniku nie trybila, a jednakze wszystko dziala procz wkaznika paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2012, 17:36
Posty: 111 (2/0)
Skąd: Norway, Drammen
Auto: Mazda 323 BA 1.8 1998

Postprzez Marek 161BD081 » 28 sty 2014, 15:44

O ile się nie mylę to kabelek zielono – żółty będzie odpowiedzialny za czujnik w zbiorniku.
Możesz wtyczkę wypiąć z tablicy wskaźników i zmierzyć czy między tym kabelkiem a masą pojazdu jest jakaś oporność.

EDIT:
Hmmm – teraz mam "niepewność" czy duża rezystancja oznacza mało paliwa czy dużo?
Może tam po prostu zwarcie jest tego kabelka z masą a nie przerwa jak wcześniej myślałem?
Niech się wypowie ktoś, kto ma jak to sprawdzić.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez czarny1993 » 28 sty 2014, 20:03

Spróbuj dostać się do kostki co jest przy pływaku, odłącz ją i połącz se sobą dwa kable (na włączonym zapłonie), które są od pływaka . Jeżeli wskaźnik paliwa zacznie się podnosić to będzie oznaczało ze coś z pływakiem jest nie tak, a jeżeli będzie stał w miejscu to trzeba szukać dalej. Ja osobiście tak sprawdzam przy starszych autach i zdaje to egzamin ;)
Części do Mazdy:
-323 323F BG 1.6 16v, 1.8 16v, 1.7D
-323F BJ 2.0 DITD
-626 GC 2.0 sedan, liftback
-626 GD 2.0 D comprex, 2.0i 90km, 2.2 12v 115km coupe, liftback, sedan, kombi
-626 GE liftback 1.8 16v
-Xedos 6 2.0 v6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2014, 20:53
Posty: 62
Skąd: Toruń, Golub-Dobrzyń Radomin
Auto: Mazda 626 GD coupe 1988
Mazda 323F BG 1989

Postprzez dayman » 28 sty 2014, 20:42

Hmm @Marek161BD081 mowisz o kostce przy zegarach tak?
@czarny1993 gdzie znajde kostke od plywaka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2012, 17:36
Posty: 111 (2/0)
Skąd: Norway, Drammen
Auto: Mazda 323 BA 1.8 1998

Postprzez czarny1993 » 28 sty 2014, 21:22

Pod kanapą z tyłu. Odkręcisz blachę na 6śrub i będziesz miał kostkę na 4piny. 2piny są od pływaka, a 2 od pompy paliwowej.
Części do Mazdy:
-323 323F BG 1.6 16v, 1.8 16v, 1.7D
-323F BJ 2.0 DITD
-626 GC 2.0 sedan, liftback
-626 GD 2.0 D comprex, 2.0i 90km, 2.2 12v 115km coupe, liftback, sedan, kombi
-626 GE liftback 1.8 16v
-Xedos 6 2.0 v6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2014, 20:53
Posty: 62
Skąd: Toruń, Golub-Dobrzyń Radomin
Auto: Mazda 626 GD coupe 1988
Mazda 323F BG 1989

Postprzez dayman » 28 sty 2014, 21:32

Okej postaram sie sprawdzic w weekend ;) odezwe sie co i jak w dodatku sprawdze przy licznikach kable

Edit: wiesz moze ktore to ktore piny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2012, 17:36
Posty: 111 (2/0)
Skąd: Norway, Drammen
Auto: Mazda 323 BA 1.8 1998

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323