Problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa i kontrolki rezerwy – wątek wspólny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Marek 161BD081 » 29 sty 2014, 08:31

Popatrz po kolorach kabelków i będziesz wiedział.

EDIT: poczytaj też chociażby tutaj: viewtopic.php?f=126&t=15763
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez dayman » 10 lut 2014, 17:44

No wiec przeczyscilem wszystkie 3 kostki przy zegarach, obejrzalem dokladnie czy moze gdzies cos jest nie tak, lecz wszystko jest dobrze.. ;( Pozostaje mi sprawdzic jeszcze tylko kostke przy plywaku, lecz za to sie zabiore jak bedzie ciut cieplej. Trzeba demontowac cala [jaka?] kanape by sie do tego dostac?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2012, 17:36
Posty: 111 (2/0)
Skąd: Norway, Drammen
Auto: Mazda 323 BA 1.8 1998

Postprzez czarny1993 » 10 lut 2014, 18:20

Wystarczy wyjąć kanapę tylną( są dwa zaczepy na dole)
Części do Mazdy:
-323 323F BG 1.6 16v, 1.8 16v, 1.7D
-323F BJ 2.0 DITD
-626 GC 2.0 sedan, liftback
-626 GD 2.0 D comprex, 2.0i 90km, 2.2 12v 115km coupe, liftback, sedan, kombi
-626 GE liftback 1.8 16v
-Xedos 6 2.0 v6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2014, 20:53
Posty: 62
Skąd: Toruń, Golub-Dobrzyń Radomin
Auto: Mazda 626 GD coupe 1988
Mazda 323F BG 1989

Postprzez dayman » 10 lut 2014, 21:02

Jak tylko znajde wiecej czasu i pogoda dopisze to od razu sie za to biore ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2012, 17:36
Posty: 111 (2/0)
Skąd: Norway, Drammen
Auto: Mazda 323 BA 1.8 1998

Postprzez dayman » 15 lut 2014, 19:51

No wiec dobralem sie do plywaka i wszystko sie wyjasnilo juz, w zlym stanie jest plywak, a dokladniej mowiac ta blaszka ze sciezka, tam troche sie powycieralo juz i dosc nie dokladnie ztykalo sie tam, wiec do wymiany mam to. Teraz pytanie, czy mozna gdzies dostac ta czesc nowa? Czy bedzie trzeba calosc z pompa paliwa itp?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2012, 17:36
Posty: 111 (2/0)
Skąd: Norway, Drammen
Auto: Mazda 323 BA 1.8 1998

Postprzez rafał88 » 15 lut 2014, 19:57

Cala pompka do wymiany. Mam cala Ba na czesci jak cos pytaj podesle jakiego foto.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez dayman » 15 lut 2014, 20:23

W jakim stanie pompa z caloscia? Podeslij jakies fotki na PW.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2012, 17:36
Posty: 111 (2/0)
Skąd: Norway, Drammen
Auto: Mazda 323 BA 1.8 1998

Postprzez rafał88 » 15 lut 2014, 20:32

Masz pw :)
Ostatnio edytowano 15 lut 2014, 20:51 przez rafał88, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 15 lut 2014, 20:45

Tematy "zakupowe" uzgadniajcie może via PW a nie tutaj.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rutkowski0075 » 24 lut 2014, 00:19

spróbuję odświeżyć, ja mam dziwną sytuację, był wyjmowany bak(opuszczany tylko, ale kostki były odpinane), i po tym zabiegu poziom paliwa opada tylko do połowy potem już się zatrzymuje, lecz jak się paliwo kończy to rezerwa się zapala...
co myślicie?
karzecie mierzyć oporność...ok, tylko ile powinna wynosić?
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2011, 15:20
Posty: 185 (1/0)
Skąd: EL
Auto: 323F BA 1.5 Z5

Postprzez andrzejberg » 15 kwi 2014, 13:31

rutkowski0075 napisał(a):spróbuję odświeżyć, ja mam dziwną sytuację, był wyjmowany bak(opuszczany tylko, ale kostki były odpinane), i po tym zabiegu poziom paliwa opada tylko do połowy potem już się zatrzymuje, lecz jak się paliwo kończy to rezerwa się zapala...
co myślicie?
karzecie mierzyć oporność...ok, tylko ile powinna wynosić?


Mialem taki sam problem, tylko ze u mnie kontrolka sie nie wlaczala, nic nie wymyslilem na to, przy ktorejs naprawie i bawieniem sie w elektryce cos zaskoczylo przypadkiem, wiec niestety konkretnie nie moge Ci pomoc.
andrzejberg
 

Postprzez user1020 » 28 kwi 2014, 16:34

Witam. Mam pytanie odnośnie kontrolki rezerwy w mazdzie 323f, kiedy powinna się ona zapalić? Na zdjęciu widać wskaźnik poziomu paliwa i nie wiem czy jeszcze może spaść niżej i wtedy dopiero się zapali kontrolka czy po prostu jest uszkodzona. Pozdrawiam
Załączniki
IMG_20140427_200603.jpg
user1020
 

Postprzez acore » 7 sie 2014, 15:29

Ja z kolei mam taki nietypowy problem. Otóż po wyłączeniu silnika, przekreceniu kluczyka na 0 wszystkie wskazówki prawidłowo opadają, natomiast wskaźnik paliwa zostaje w tym miejscu, w którym był czyli non stop wskazuje ilość paliwa.

Kiedy dotankuje auto prawidłowo reaguje, poziom się podnosi, także w czasie jazdy opada wraz ze spalaniem paliwa. Potrafi odpowiednio spaść do rezerwy i diodę rezerwy zapalić ale nigdy po wyłączeniu auta nie spada całkowicie do zera tylko wisi. Kiedy jest pół baku to po zgaszeniu auta wskazówka na tej połowie stoi.

Co może być przyczyną??
Początkujący
 
Od: 6 sie 2014, 11:32
Posty: 5
Auto: Mazda 323F BA Z5 silnik 1.5 97r.

Postprzez Garbage1989 » 7 sie 2014, 18:12

acore napisał(a):Co może być przyczyną??


taka jest konstrukcja wskaźnika to nie feler wszystkie tak mają nie szukajmy problemów tam gdzie ich nie ma, to ze w audi opada wskaźnik po rozłaczeniu stacyjki nie musi oznaczać ze we wszystkich pojazdach na świecie tez tak musi być
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez acore » 7 sie 2014, 22:00

Czyli wszystkie eFki tak mają? Myślałem, że to jakiś feler, ale skoro tak to nie będę drążył tematu ;)
Początkujący
 
Od: 6 sie 2014, 11:32
Posty: 5
Auto: Mazda 323F BA Z5 silnik 1.5 97r.

Postprzez PaddyM » 31 paź 2014, 00:02

Witam. Posiadam mazde 323c 1.5 bez czujnika rezerwy (miejsce w budziku jest), czy ew.wymiana pompy paliwa z czujnikiem załatwi sprawę (chodzi mi o kompatybilność wiązki) ?
Początkujący
 
Od: 17 gru 2013, 16:59
Posty: 5

Postprzez Garbage1989 » 31 paź 2014, 00:26

myślę że to raczej nietypowa przeróbka trzeba sprawdzić czy masz wolne kable w wiązce przy baku i skonsultować to ze schematem elektrycznym

PaddyM napisał(a):bez czujnika rezerwy (miejsce w budziku jest),


nie bardzo rozumiem czy nie masz tylko czujnika rezerwy czy całego wskaźnika poziomu paliwa?? bo jeśli masz ubogą wersje nawet bez wskaźnika poziomu paliwa to może być problem żeby w wiązce były kable przeprowadzone do czujnika pomimo tego że wiązki w dużej mierze są uniwersalne
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez PaddyM » 31 paź 2014, 01:12

Chodziło mi o kontrolke :D Brakuje tylko czujnika (termistora), pływak działa bez zarzutu. Być może poprzedni właściciel miał problem z pompą i wymienił na taką.
Początkujący
 
Od: 17 gru 2013, 16:59
Posty: 5

Postprzez Garbage1989 » 31 paź 2014, 02:04

sprawdzałeś może zwyczajnie ktoś wywalił żarówkę albo się w niewyjaśnionych okolicznościach spaliła wydaje mi się że nie ma dodatkowego czujnika do kontrolki rezerwy

Obrazek

z tego schematu wynika że kontrolka zapalana jest ze styku który jest w pływaku to element który występuje pod melodyjna nazwą "kraftstoff-tankgeber" prowadzi do niego wtyczka C-06 z 4 pinami można wysnuć wniosek że jedna para kabli o wskaźnik a druga para to czujnik który uruchamia kontrolkę
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez PaddyM » 31 paź 2014, 09:14

Żarówki nie było, przełożyłem od innej kontrolki, ale bez efektu. Cudowałem z pompką paliwa, ale również bez efektu. Po obejrzeniu pompki doszedłem do wniosku, że brakuje u mnie tego elementu:
Obrazek
Z tego co wyczytałem, to on jest odpowiedzialny za włączanie/wyłączanie kontrolki rezerwy.
Początkujący
 
Od: 17 gru 2013, 16:59
Posty: 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323