no więc zdjąłem w końcu swój – mini fotorelacja z zabiegu
Tak jak pisał
no_fear zaczynamy os usunięcia plastików z bagażnika
wszystkich – są zamontowane na zaczepy.
1 Odkręcamy tylne lampy ( 2 śruby widoczne po podniesieniu tylnej klapy). Lampy trzymają się jeszcze na 2 zatrzaskach prostopadłych do śrub je mocujących (
2, więc trzeba je delikatnie wyszarpnąć prostopadle do auta – czyli w bok
następnie odkręcamy 4 śruby mocujące zderzak pod lampami ( po 2 na stronę ) [
3]
Przechodzimy do bagażnika gdzie czeka nas 8 śrub, po 4 na stronę
następnie proponuję przejść do odkręcenia śrubek na nadkolach – jeśli macie chlapacze od wersji GT to są zamocowane na 5 srubek – jak ktoś przykleił to ma pecha bo z tymi chlapaczami nie da się podejść śrubokrętem ani niczym innym do sruby mocującej zaraz za chlapaczem do wewnętrznej części błotnika
od razu polecam zdjąć koło do tych czynności – pójdzie sprawniej jak będzie więcej miejsca bo niektóre śrubki plastików w nadkolu nie da rady odkręcić bez zdjęcia koła. Jak zdejmiemy chlapacze i plastiki nadkola przechodzimy do odkręcenia wspomnianej wcześniej śruby mocującej zderzak ok 2cm od jego końca do błotnika – niestety foto kiepskiej jakości bo bez flasha ale strzałka mniej więcej da obraz gdzie się znajduje ( po obu stronach zderzaka)
Jak juz mamy to wszystko zrobione zabieramy się za najtrudniejszą część jaką jest odkręcenie 2 śrub mocujących zderzak na dole – dostęp tylko od spodu, więc kładziemy się pod autem.
problem jest taki, że jest tam bardzo mało miejsca na jakikolwiek ruch zarówne z jednej ( przeszkadza wydech) jak i z drugiej strony. Dodatkowo moje śruby były baardzo zapieczone i zabrudzone, więc polecam najpierw jakims odrdzewiaczem je posmarować. Ja jedną urwałem siłując się, dodatkowo urwałem jedną końcówkę wydechu jak chciałem trochę przesunąć je żeby klucz nałożyć na śrubę
Jak się uporamy z tymi 2 ostatnimi śrubami delikatnie wyciągamy zderzak, nie zapominając, żeby odpiąc kostkę od oswietlenia tablic i wyciągnięciu jej. I mamy taki oto widok
