Strona 1 z 1

po włączeniu radia spala bezpiecznik 15A – jakie rozwiązanie

PostNapisane: 20 wrz 2007, 09:21
przez Giero
Sprawa tyczy się Mazdy 323F BA 1,5L '97

Koledzy jak możecie pomóżcie.. Mam problemik kupiłem radyjko (w końcu).
Zadowolony podłączyłem ( po zabawą z kablami bo było coś nie tak – dokładnie nie było 12V tam gdzie powinny być). Zagrało, no i zadowolony z płynących nutek z głośnika, mknołem po mieście.
No ale niestety, stało sie tak ze nie miałem świateł z tyłu postojowych (STOP był) i podświetlenia deski rozdzielczej.
Wymieniłem więc bezpiecznik. Bez podłączonego radia światła były. Tylko znów podłączyłem radyjko, światła znikły i bezpiecznik sie znów spalił...:/
Może macie jakieś sugestie jak to rozwiązać?
może ma ktoś schemat instalacji 323F i oznaczenia kolorów co do czego.

PostNapisane: 20 wrz 2007, 21:32
przez chudy
Masz źle podpiętą masę w radiu – jako masę wykorzystałeś przewód "illumination" na którym przy wyłączonych światłach jest masa a przy włączonych pojawia się12V – odłącz masę radia i sprawdź miernikiem ten przewód – zobaczysz że jak włączysz światła to pojawi Ci się na nim prąd i przez to pali Ci się bezpiecznik. Dlatego właśnie nie znając przeznaczenia przewodów fabrycznej instalacji w samochodzie i szukając wśród nich przewodu masy należy to robić przy włączonym zapłonie i światłach.

PostNapisane: 21 wrz 2007, 13:20
przez Giero
ok sprawdzę. Wielkie dzięki, mam nadzieje że pomoże. Rozrysowałem moja instalacje w aucie. Może uda mi się ja wstawić na forum to zobaczycie jak to wygląda. Poprzedni właściciel jakieś dziwne połączenia porobił i przedłużenia kabli.

No i ponawiam moja prośbę czy ktoś ma schemat instalacji z oznaczeniami kabli w 323F.

No i sprawdziłem CHUDY miałeś racje, masę wziąłem z kabla illumination :/
Jeszcze raz dzięki. Teraz pozostaje sie tylko cieszyć dźwiękami wydobywającymi sie z głośników.

PostNapisane: 25 wrz 2007, 09:47
przez seru22
ten bezpiecznik jest pod kierownicą?? i może mógłbyś podać który to? bo mam identyczny problem

PostNapisane: 25 wrz 2007, 11:23
przez Sokool
Tail left albo tail right. Teraz dokładnie nie pamiętam.

PostNapisane: 11 lut 2008, 22:12
przez TKKKKT
Miałem ten sam problem i rzeczywiście okazało się, że jako mase wykorzystałem przewód "illumination".
Ale czy z tego wynika, że w oryginalnej wiązce przewodów nie ma masy?
Ja w końcu w tym celu użyłem przewód podciągniety przez poprzedniego właściciela no i wszystko jest ok, radio gra, postoje świecą, bezpiecznika nie pali, zegary świecą.
A od czego w zasadzie ten przewód "illumination" – po to, żeby podpiąc sobie pod niego jakieś oświetlenie kabiny ;) włączane wraz z światłami? ;) Czy jakieś inne przeznaczenie ma?

Ps. Dzięki za podpowiedzi, dzięki, którym sam rozwiązałem problem.

Pozdrawiam

PostNapisane: 12 lut 2008, 16:17
przez Xionc
TKKKKT napisał(a):Ale czy z tego wynika, że w oryginalnej wiązce przewodów nie ma masy?


dokładnie, w maździe tak jest, masa jest brana spod jakiejś śrubki