Strona 1 z 1

Demontaż kokpitu – NIECZYNNE – brak fotek

PostNapisane: 24 lip 2007, 00:01
przez kbilski
6 śrub i 5 nakrętek.

Dwie to mocowanie kolumny kierownicy.

Obrazek

Tu uwaga przy odkręcaniu podsunąć fotel do przodu lub siedzieć tak aby kolanami podtrzymać kierownice inaczej po odkreceniu kolumna (cięzka) poleci w dół i może pozrywać/naruszyć okablowanie.

Jedna na środku pod szybą jest pod zaślepką na środku listwy nawiewu.
Dwie śruby po lewej

Obrazek

ciężko to odkręcić z powodu braku miejsca. Potrzebne fachowe narzędzia lub masa dziwnych przejściówek:)

Obrazek

Obrazek

Teraz dwie śruby z prawej

Obrazek

I cztery na środku

Obrazek


Teraz drobiazgi

Odkręcić dwie śrubki.Jedna to masa a druga to mocowanie otwierania maski.

Obrazek

Wyciskamy dwa zatrzaski które trzymaja plastykowe coś..

Obrazek

Takie same zatrzaski należy wypiąć za kolumna kierownicy i po stronie pasażera bo podtrzymują wiązke kabli..

Obrazek

Po tych czynnościach poruszać całą deską i powalczyć ze środkowymi śrubami i sama zejdzie.

Obrazek

Obrazek

PostNapisane: 24 lip 2007, 08:51
przez Winetou
kbilski – dzięki :) już podpiąłem do fotorelacji ;)

PostNapisane: 25 maja 2009, 22:27
przez sly1234
kbilski możesz mi powiedzieć jak dobrać się do nagrzewnicy w raz z obudową ?Mam zamiar wymienić ją i jestem już na etapie częściowego rozkręcenia kokpitu. Czy muszę zdjąć tę czrną deskę która jest na twoim zdjęciu? ( bodajże nr 11) czy jest to konieczne? Czy ściąga się ją razem z tą rurą metalową (to wszystko jest zespolone?)

PostNapisane: 10 lis 2009, 22:35
przez D4NI3L
ile ci to zajęło godzin??

PostNapisane: 11 lis 2009, 09:36
przez sly1234
D4NI3L napisał(a):ile ci to zajęło godzin??



ja to rozłożyłem na 2 dni ponieważ mój samochód stoi pod chmurka.

pierwszego dnia rozebrałem wszystkie zbędne plastiki, które nie będą przeszkadzać w ewentualnej jeździe i wrzuciłem do bagażnika.

drugiego dnia rozebrałem resztę i wymieniłem nagrzewnice.

Powiem tak. uwaliłem się po pachy, ale warto było. teraz mam gorąco w aucie i jest to nieporównywalne z jakimś płukaniem przez węże. U mnie płukania skończyły się właśnie zalaniem auta a wcale nie robiłem tego ani często ani długo.

Jest jeszcze jeden aspekt. jeżeli masz klime to niestety będziesz musiał ja rozszczelnić. Nie wyciągniesz komory z nagrzewnicą jeżeli wcześniej nie wykręcisz parownika od klimy.

PostNapisane: 11 lis 2009, 14:01
przez Bart86r
a możesz mi powiedzieć jak zdjąć plastiki z kolumny kierownicy? podobno są tam jakieś zatrzaski ale nie umiem tego rozłączyć.

PostNapisane: 11 lis 2009, 17:53
przez D4NI3L
a masz moze zdjecia jak dotrzeć do tej nagrzewnicy ???

PostNapisane: 11 lis 2009, 18:30
przez sly1234
jak dobrze pamiętam to musisz najpierw wysunąć oba fotele max do przodu, będziesz miał lepszy dostęp do tej kolumny od tyłu. Z tyłu masz po lewej i prawej stronie śrubkę do odkręcenia ( na tym właśnie czarnym plastiku co okala dźwignię od ręcznego). Jak zdejmiesz ten plastik czarny odsłonią ci się 2 kolejne śrubki od plastiku z meszkiem przy biegach. Ten plastik ma również kolejne 2 zatrzaski na dole kokpitu z przodu przy podłodze po lewej i prawej stronie. Dalej to musisz zacząć od samego kokpitu . boczki, daszek od zegarów, środek itp tak jak ci na to pozwalają kolejno odsłonięte śrubki.

PostNapisane: 11 lis 2009, 20:58
przez D4NI3L
to znaczy chodzi mi o samą nagrzewnice ten plastik co jest zaznaczony to jak to rozebrać

na żółto zaznaczyłem śrubki do odkrecenia ale powiem ze ciezko to wyciagnąć
Obrazek

PostNapisane: 12 lis 2009, 09:16
przez sly1234
a o tym mówisz

więc jeśli masz klimę to niestety musisz zdjąć najpierw parownik. Przynajmniej ja tak zrobiłem ponieważ on nachodzi na obudowę od nagrzewnicy.

PostNapisane: 14 lis 2009, 10:58
przez D4NI3L
zrobione , nagrzewnica wymieniona ale roboty w cholere dużo :( nie polecam nikomu samemu tego robić ile nerwów sie człowiek na łapał <killer> <killer> <killer>

PostNapisane: 15 lis 2009, 21:47
przez sly1234
no ja sam wymieniałem. Jak wcześniej pisałem na dwa dni wszystko sobie rozłożyłem. Ostatnio naprawiałem zerwane cięgno w antenie i znów troszkę k... i ch.... poleciało no ale cóż, co się nie robi dla MADZI.

PostNapisane: 15 lis 2009, 22:40
przez marcin255
jak zdjąć plastyki bo relacja jakby od połowy i zdjęć nie ma wszystkich :(

PostNapisane: 16 lis 2009, 16:25
przez D4NI3L
aha zależy co chcesz zrobić czy dostać sie do samej nagrzewnicy?? czy ogólnie wszystkie plastiki zaczynajać od kokpitu???

PostNapisane: 5 sty 2010, 15:47
przez no_fear
kbilski, masz jeszcze te foty na dysku ?

możesz wrzucić ponownie (te brakujące) ?

Re: Demontaż kokpitu-FOTORELACJA

PostNapisane: 22 paź 2010, 13:39
przez farciarz
Edit by Farciarz ....

Mojej fotorelacji na forum MS już nie ma i to od dawna ... i nie będę tłumaczył dlaczego aby nie roztrząsać ponownie pewnych spraw :)

Re: Demontaż kokpitu-FOTORELACJA

PostNapisane: 28 gru 2010, 15:14
przez adik3101
farciarz link podany przez Ciebie nie działa :|
Ja też jestem świeżo po wymianie nagrzewnicy. I w sumie nie taki diabeł straszny jak go malują :) Zajęło mi to jakieś 6,5h z przerwą na <piwo> i pogaduchy :D
Fajna fotorelacja chociaż mam jedno ale...
Nie trzeba rozszczelniać klimy żeby wyjąć pudło z nagrzewnica. Wystarczy odkręcić 2 śrubki obudowy parownika tej nad nogami pasażera i wyjąć przewody klimy z mocowań, te w komorze silnika. Zrobi się na tyle luźno że można wyjąć obudowe z nagrzewnica :)

Re: Demontaż kokpitu-FOTORELACJA

PostNapisane: 28 gru 2010, 16:41
przez luki_92_92