Strona 1 z 2
Pobór prądu po zamknięciu auta

Napisane:
7 lip 2007, 19:33
przez Tasior
Witam.
Znalazlem u siebie kolejny problem i ciekawy jestem co z tego wyniknie i czy to da się usunąć?? Mianowicie po wyłączeniu silnika, wyjęciu kluczyka ze stacyjki i zamknięciu drzwi z mojego akumulatora pobierany jest prąd rzedu 0.27A a po zgaśnięciu lampki przy stacyjce (po około minucie) spada do 0.15 – 0.17A!! Jak dla mnie jest to dosyc duży prąd ktory moze mi wykonczyc akumulator jak zostawie auto na pare dni, a tak nie powinno byc??
Pytanie czy taki prad to norma w tym aucie, bo z tego co wiem to powinien byc przynajmniej 4 do 10 razy mniejszy??
Bawiłem sie miernikiem i znalazlem bezpiecznik przez który płynie prą, jest on oznaczony jako BTN (według napisu na obudowie tablicy) i ma wartość 60A (taki w kwadratowej plastikowej u góry przezroczystej obudowie). Co może powodować taki prąd i dlaczego on jest aż taki duzy?? I od czego jest ten bezpiecznik??? Bo nie chciałem sie bawić na włączonej stacyjce i szukać zeby komputer jakis błędów sobie nie nazbierał.
Czy ktos może sie w tej sprawie wypowiedziec, ew zmierzyc prad u siebie?? (u mnie to nie jest ani alarm, ani gaz, ani radio!!)?? Moze jakis schemat elektryczny?? Moge wysłac na maila zdjęcie przez który bezpiecznik płynie taki prąd.

Napisane:
7 lip 2007, 21:00
przez Hazu
Przepływ prądu o nateżeniu 0,17 A spowoduje np: 2W żaróweczka np: od podświetlania zamka , czy stacyjki, która zgasnie po jakiś czasie
Ale skoro to wykluczyłeś to może jeszcze alarm, komputer samochodowy, i gazowy jezeli taki posiadasz.
2W pobieranej mocy nie wykończy ci akumulatora.
W tej sytuacji potrzeba by było 2 tygodnie na rozładowanie akumulatora.
Musisz sprwdzic pobór prądu gdy nie będzie się nic świeciło (po jakimś czasie postoju)
Bo 0,17 A przy wyłączonych odbiornikach (podswietleniach itp.) to troszkę za dużo

Napisane:
7 lip 2007, 21:10
przez Tasior
Juz to zrobilem, wykluczylem radio, komputer od gazu, podswietlenie stacyjki, wnetrza itp A prad nadal plynie

A od czego jest ten bezpiecznik??

Napisane:
7 lip 2007, 22:44
przez Gość
bezpiecznik BTN w instrukcji jest 40 A. Zabezpiecz światła drogowe i zasila bezpieczniki 6, 8 ,9 skrzynki bezpiecznikowej w kabinie. 6-ka i 9-ka jest pusta a z 8-ki jest zasilone oświetlenie tylne (może bagażnik)

Napisane:
7 lip 2007, 23:22
przez Tasior
Ale jak wylaczam ten bezpiecznik to gasnie rowniez swiatelko w drzwiach wiec chyba tez jest od tego???
A co do bagaznika...co to moze byc jesli jest tam tylko jedno swiatelko i do tego je wylaczylem???

Napisane:
8 lip 2007, 11:11
przez DROPKICK
A czy zegarek świeci się po zamknięciu auta ?
U mnie jak źle podpiałem radio to zegarek miałem cały czas podświetlony i prąd był również w zapalniczce, a prawidłowo zegarek powinien być wogóle niewidoczny.

Napisane:
8 lip 2007, 11:21
przez Tasior
Zegarek gasnie. A zapalniczka...tez nie ma prądu, bo nie laduje mi komórki jak wyjme kluczyk ze stacyjki. Wiec co jeszcze moze byc?? A czy ktos wie od czego jest ten bezpiecznik, bo cos mi sie nie wydaje zeby byl od tego co pisał harnaś, to chyba w innym modelu. U mnie od swiatel drogowych jest bezpiecznik nr 7.

Napisane:
8 lip 2007, 12:02
przez LUP
harnaś napisał(a):bezpiecznik BTN w instrukcji jest 40 A. Zabezpiecz światła drogowe i zasila bezpieczniki 6, 8 ,9 skrzynki bezpiecznikowej w kabinie. 6-ka i 9-ka jest pusta a z 8-ki jest zasilone oświetlenie tylne (może bagażnik)
HB,SEDAN:
7 BTN -ŚWIATŁA DROGOWE (40A):
6- światła tylne – 10A CZERWONY
8- wskaźniki,sterowanie silnika,radio,oświetlenie wnętrza – 10A CZERWONY
9- przednie światła p.mgielne – 20A ŻÓŁTY
F:
7 BTN ŚWIATŁA DROGOWE(40A):
6- pusty
8- oświetlenie tylne – 15A NIEBIESKI
9- pusty
i już wiesz Tasior gdzie szukać.
Wg.instrukcji do BA nie ma bezpiecznika 60 A w ogóle, wiec albo sie instrukcja myli albo kombinacja.
Stawiam na jakieś delikatne zwarcie może.
LUP

Napisane:
8 lip 2007, 12:17
przez Tasior
Zgadza sie, ale u mnie BTN jest na pozycji 1 a nie na 7, na 7 to mam bezpiecznik chyba 30A. Tak przynajmniej odczytalem kolejnosc bezpieczników według pokrywy, na ktorej jest to rozpisane. No i teraz juz glupi jestem

Bo według tej instrukcji na pozycji 7 sa drogowe....i to sie zgadza u mnie, ale na pierwszej jak wyjme bezpiecznik to drogowe swieca. Za to jak wyjme ten z 1 to juz nie mam swiatel w drzwiach (tych po otwarciu). Ale skad ten prad??
A czy moglbym te instrukcje na maila dostac, moze cos wyczytam zniej?? (
piotr__80@o2.pl)

Napisane:
8 lip 2007, 12:38
przez LUP
Zgadza sie bo w tej puszce co BTN (pod maską – na 7 miejscu) na 1 miejscu jest:
1. 30A RÓŻOWY – światła drogowe(światło wnetrza,centralny zamek ,podnośniki szyb)
tylko tu w opisie światła drogowe sa nie w nawiasie a pod BTN (7) w opisie są w nawiasie.
Postaram sie wysłac intrukcje.
LUP

Napisane:
8 lip 2007, 12:57
przez Tasior
w takim razie dlaczego u mnie to oznaczono jako btn


Napisane:
9 lip 2007, 09:00
przez banan11
po wyłączeniu silnika, wyjęciu kluczyka ze stacyjki i zamknięciu drzwi z mojego akumulatora pobierany jest prąd rzedu 0.27A a po zgaśnięciu lampki przy stacyjce (po około minucie) spada do 0.15 – 0.17A
Miałem podobny problem w poprzednim samochodzie – alarm na czuwaniu zeżarł mi aku w ciągu 5 dni.
Więc albo musiałem nie zostawiać auta na kilka dni bez ruchu, albo wymienić alarm.
No to sprzedałem auto


Napisane:
10 lip 2007, 11:06
przez Tasior
Tylko ze u mnie alarm nie bierze pradu, przynajmniej nie takiego, to teznie radio wiec co


Napisane:
10 lip 2007, 15:51
przez GofNet
A znalazłeś obwód, który tak podjada prąd?

Napisane:
10 lip 2007, 20:50
przez Tasior
tak, jest pod bezpiecznikiem nr 1 i na tym koniec. NIe potrafilem juz dalej nic znalesc bo wszystko bylo ok.


Napisane:
10 lip 2007, 22:24
przez GofNet
Ale nie sprawdzałeś wewnętrznych bezpieczników, tylko główne? Warto skontrolować te w kabinie. Tam bardziej precyzyjnie można stwierdzić, co skąd idzie...

Napisane:
11 lip 2007, 20:05
przez Tasior
Dzis znowu sie bawilem miernikiem i przez bezpiecznik chyba "ROOM" plynie cos około 0.12A ale jak zgasnie lampka od stacyjki to prad spada do 20mA. Natomiast przez bezpiecznik oznaczony jako "DLOCK" płynie te nieszczęsne 0.13A które mi cały czas obciąża akumulator. Zlokalizowałem ze w momencie kiedy załaczam ten bepiecznik słysze cos w rodzaju stuku, załączenia sie czegos, tak jak by to byl przekaznik. Zlokalizowałem halas i dochodzi spod schowka w kokpicie, tego co jest na wprost pasażera.
Co to moze byc????

Napisane:
11 lip 2007, 21:05
przez GofNet
Nie znam tego bezpiecznika. W instrukcji też jego opisu nie widziałem. Po jego wyjęciu wszystko działa (immobiliser, centralny zamek, podświetlenia, itd.)?

Napisane:
11 lip 2007, 21:12
przez Tasior
Co do centralnego to nie wiem, wydaje mi sie ze to skrót od "DOOR LOCK" ale ja mam odlaczony centralny z samochodu i podpiete mam wszystko pod alarm, bo tam mam tez centralke a tak podobno bylo wygodniej aby alarm działal.
A co znajduje sie pod schowkiem, jakies przekazniki tam sa

?

Napisane:
11 lip 2007, 21:15
przez Siw-y
Tasior napisał(a):Natomiast przez bezpiecznik oznaczony jako "DLOCK" płynie te nieszczęsne 0.13A
a to nie oznacza centralnego zamka (DOOR LOCK)
moze ktorys silownik jest uwalony