Inaczej jest wpieta szyba kierowcy a inaczej pasazera. Roznica polega na tym, ze szyba kierowcy opuszczana jest jednym przelacznikiem a do sterowania innymi szybami sa przelaczniki dwa (zawsze jeden przy szybie i drugi u kierowcy).
Czasem sie zdarza, ze przelaczniki sa na srodku obok hamulca recznego, ale chyba nie w tym przypadku.
Zeby dzialal przelacznik pasazera to od strony kierowcy musisz zapodac mu jakies napiecie (wspomniany juz wylacznik ON/OFF). Przelaczniki od strony kierowcy powinny dzialac zawsze.
Kazda szyba (z wyjatkiem kierowcy) sterowana jest 3 kablami:
– 1 kabel jako plus zasilania (ON/OFF) do przelacznika pasazera
– 2 kable od sterownika kierowcy.
Te 2 kable od strony kierowcy robia albo za wspolna mase (kiedy wykorzystywany jest panel pasazera) ALBO jako naprzemian podawane napiecie z panelu kierowcy.
Wnioski:
– jesli nie dziala TYLKO panel kierowcy to winny jest jeden z tych 2 wspomnianych wyzej kabli (albo przelacznik kierowcy)
– jesli nie dziala TYLKO panel pasazera to winny jest przelacznik ON/OFF albo jego kabel
– jesli nie dzialaja oba przelaczniki to sa dwa wyjscia:
– spalony silnik
– brak kontaktu na obu z tych 2 wspomnianych kabli (albo sie zerwaly oba kable albo przelacznik od strony kierowny nie laczy masy na zadnym z nich).
Uff, to by bylo tyle z tematu elektryki szyb
