Immobiliser i różne problemy z nim związane.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez karol1251 » 17 wrz 2011, 20:58

Mam problem z immobiliserem przekręcam kluczyk, silnik odpala i za 3s gaśnie i świeci kontrolka immo. Mam druga stacyjke od innej mazdy i jak ją podłączyłem to silnik też odpala na 3s i gaśnie z tym, że kontrolka miga cały czas a nie świeci. Proszę o pomoc!!
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2010, 21:50
Posty: 38
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 323f Ba 1.8 16v Bp 1995r

Postprzez Bomber.ktmg » 19 wrz 2011, 08:06

jak nowa stacyjka..to i nowy komputer...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 187
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez karol1251 » 19 wrz 2011, 22:05

Już rozwiązałem problem z pomocą gadula. Nie przełożyłem tylko czarnej skrzyneczki z napisem temic.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2010, 21:50
Posty: 38
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 323f Ba 1.8 16v Bp 1995r

Postprzez damianr88 » 11 paź 2011, 20:00

Witam. Ja u siebie rozwiązałem problem z immo w mazdzie 323f, objawy byly takie jak w wiekszości zamieszczonych w poprzednich wątkach opisów, (czyli auto odpalało i po chwili gasło a po kilku razach zupełnie nic tylko rozrusznik kręcił, kontrolka od immo cały czas swieciła), problemem okazala sie wilgoć i woda. u mnie moduł immo znajdował sie nad padałami umieszczony kostką do góry (przykręcony do małego schowka z lewej str kierownicy) po przewodach (nie wiem jeszcze skąd) dostawała się do niego woda i poprostu robila jakies zwarcie. Po odkręceniu calego modułu wyuszyłem go i wszystko wróciło do normy <jupi> Oczywiscie teraz wprowadzilem drobne zmiany i zamontowałem go kostką w dół aby po przewodach nie splywala do niego woda :) mam nadzieje ze komus sie to przyda, zgadzam sie z przedmówcą, ze wszyscy opisuja problem, a nikt po jego usunięciu nie pisze przyczyny.

Pozdrawiam.
damianr88
 

Postprzez stewie_griffin » 29 cze 2012, 10:51

donleon napisał(a):Po wymianie akumulatora na nowy nie mogę uruchomić samochodu-miga kontrolka od immobilizera, rozrusznik nie kręci. Próbowałem drugim kluczykiem-to samo. Jak myślicie, da się coś zrobić, czy muszę holować auto do serwisu?


poradziłeś sobie jakoś z tym problemem? Wczoraj mnie to dopadło i dzisiaj z rana. Za 5 razem w końcu immo pozwolił na start silnika.
Czy ktoś wie w czym problem tkwi?

Probelm rozwiązany –
Kod: Zaznacz cały
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=65086&p=2341226#p2341226
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 07:27
Posty: 40
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 2.3 Top 2002r.

Postprzez motorzystaa » 31 sty 2013, 21:45

Witam, chcę się dowiedzieć jak ściąga się kierownicę żeby dostać się i ściągnąć stacyjkę.
Posiadam luźną stacyjkę i chcę włożyć do mojej madzi. Będą jakieś problemy z funkcjonalnością tego ? Gdzie znajduje się immobilajzer dokładnie??
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez Andrzej414 » 1 lut 2013, 16:01

Prosze poszukac na forum fotorelacji ściagania kierownicy. Jest na pewno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Marek 161BD081 » 1 lut 2013, 17:28

Proszę czytać FAQ – tam jest fotorelacja demontażu kierownicy, która może być pomocna przy wymianie stacyjki.

motorzystaa napisał(a):Gdzie znajduje się immobilajzer dokładnie??

Zazwyczaj oryginalne immo jest zintegrowane ze sterownikiem silnika.
A czy aby napewno masz oryginalne immo w kluczyku?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez motorzystaa » 1 lut 2013, 22:54

Mam, tzn miałem musiałem troche przerobić ale mam!!! tylko sytuacja zmusza mnie do tego aby zmienić zamki i stacyjkę no i pewnie też bede musiał komputer pokładowy zmienić....
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez Marek 161BD081 » 2 lut 2013, 00:22

Wymiana stacyjki czy nawet pętli odbiorczej od immo nie wiąże się z koniecznością wymiany ECU.
ECU i przynależne kluczyki z immo muszą jedynie stanowić komplet.
No chyba, ze ktoś moze przeprogramować kod immo ale to juz inny temat.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez motorzystaa » 2 lut 2013, 01:29

czyli poproszę krótko i na temat.
Co potrzebuję aby wszystko sprawnie działało?? Miałem immo, mam nowe zamki, stacyjka w drodze można powiedzieć i co komputer główny też czy nie??
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez Marek 161BD081 » 2 lut 2013, 13:43

Zmieniając stacyjkę zmieniasz przecież też klucz.
W kluczu jest zatopiony element immobilisera, który "gada sobie" z komputerem sterującym praca silnika.
Więc jak dodasz te powyższe stwierdzenia to chyba nie trzeba być geniuszem aby zrozumieć, że nie będzie to działało BEZ zmiany sterownika silnika na taki, który "dogada się" z zastosowanymi kluczami.

Druga opcja to przełożyć główkę z immobiliserem ze starych kluczy do nowych (mało realne abys to ładnie zrobił).
Trzecia to dorobić nowe klucze tak jaki te z nowej stacyjki + zaprogramować kostke immo w nich aby były takie jak na starych kluczach.
Parę jest jeszcze innych opcji ale wszystkie są dosyć uciążliwe.

PS. a skąd wiesz, że masz działające immo w aucie?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Andrzej414 » 2 lut 2013, 13:48

Dodam ze przeprogramowanie klucza lub odczyt kodu z niego w Mazdach to dla elektronikow samochodowych nie lada wyczyn:–) malo jest wiec takich co to zrobia:–) Mazda to nie zachodni shit:–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez motorzystaa » 2 lut 2013, 14:47

Immo mi działa na 100% bo jak wyciągnę immo z kluczyka to samochodu nie odpalę.
Wychodzi na to że najlepszym sposobem będzie zmienić ...... samochód
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez Marek 161BD081 » 2 lut 2013, 15:29

motorzystaa napisał(a):Wychodzi na to że najlepszym sposobem będzie zmienić ...... samochód

Taniej będzie przełożyć immo do nowych kluczy.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez motorzystaa » 2 lut 2013, 15:34

A przy stacyjce znajduje się jakiś czytnik kodu immo czy jakiś impuls idzie prosto do komputera??
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez adamax4 » 2 lut 2013, 18:30

Przy stacyjce w takiej czarnej obwódce jest taka niby antenka, która zczytuje kod z kluczyka i ten sygnał idzie modułu iimo za stacyjką. A z kolei ten wysyła sygnał do komputera głównego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez motorzystaa » 2 lut 2013, 19:03

czyli najlepszym rozwiązaniem dla mnie będzie zmienić stacyjkę ale przełożyć ta czarną skrzyneczkę i zostać przy starym kodzie immo :)
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez adamax4 » 2 lut 2013, 19:39

NIE <cisza>

Pastylka w kluczyku
Moduł immo za stacyjką
Komputer główny

Te trzy elementy muszą do siebie pasować. Nie ma opcji żebyś wstawił jeden z tych elementów, a resztę pozostawił starą i żeby to działało.

Najprościej to wymień stacyjkę, dorób sobie kluczyk na wzór nowego, ale z kodem ze starego kluczyka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez motorzystaa » 2 lut 2013, 19:59

żeby nie zmieniać komputera głównego muszę przełożyć sterownik ze starej stacyjki do nowej + stara pastylka z kluczyka!!
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323